Ga naar inhoud

bios upgraden hoe?


Aanbevolen berichten

ik heb ff een nieuwe bios gedownload, volgens mij moest ik dat nu op een ms-dos opstartdiskette zetten, vervolgens opnieuw booten, en dan dat programma aanslingeren. Tenslotte in de bios load setup defaults, en dan safen met de handel. doe ik het zo goed, of doe ik iets verkeert er mag namelijk nix mis gaan.
Link naar reactie
[quote:ed427e660b="Ochem@n"]sla zelf het liefste het BIOS bestand en het flash-programma op schijf op ipv floppy en flash vanaf de schijf vanuit DOS safe-mode voor mijn gevoel betrouwbaarder(??) diskettes storinggevoelig(??) kwestie van intuitie en gevoel hoor, vanaf diskette niet fout :wink:[/quote:ed427e660b] Je hebt wel gelijk, op die manier doe ik het ook altijd. Want als de diskette beschadigd is en hij kan niet helemaal de .rom file lezen dan ben je goed de pineut! Daarom moet je altijd als je het TOCH via diskette doet die diskette minstens 2x scannen met scandisk dat is echt enorm belangrijk.
Link naar reactie
Idd ff je BIOS afstellen, veel mobobakkers raden BTW fkashen van HD af, waarom weet ik eigenlijk niet. Flop is net zo makkelijk, wel zorgen dat je een goede flop hebt dus altijd eerst ff checken op bad sectors. Ik denk dat bij jouw in je BIOS bij het loaden van de defaults een onboard device is aangegaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...