Ga naar inhoud

geheuen overklokken?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben inmiddels besmet met het overklok-virus (jullie kennen het vast wel) en heb mijn processor, mijn grafische processor en het grafische geheugen al overgeklokt. Nu heb ik ook gehoord van de mogelijlheid tot het overklokken van het geheugen. Vraag is nu: Hoe moet dit? En waar zijn duidelijke beschrijvingen te vinden op het net? Ik heb al even rondgekeken, maar kan niet echt iets overtuigends en duidelijks vinden...vandaar deze post... Anyone? Bedankt!
Link naar reactie
[quote:e029c38be1="Erik den Toom"]Op mijn bord (a7v333) zit een functie waarmee je de FSB als 5:4 tegenover de CPU kunt zetten. Als je CPU op 133 staat (zonder MP) staat je RAM op 166.[/quote:e029c38be1] Maar dat is om PC2700 op de juiste snelheid te laten fietsen en niet om te OC'en, want geen PC2100 module die zo hoog komt.
Link naar reactie
Ik heb een oud moederbordje, namelijk de bekende ASUS P55t2p4. De FSB heb ik verhoogd van 66 naar 83 Mhz. Dit omdat ik dan een 500 Mhz AMD K6-2 erop kan zetten en op die snelheid kan laten lopen (immers: de K6-2 herkent multiplier 2 als 6!) Wat ik dus niet wist is dat ik met het verhogen van de FSB het geheugen sneller heb laten lopen. Leuk! Wel een vraagje dan: Worden die edorammetjes dan niet te warm? Thanx!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...