Ga naar inhoud

Ik heb een vraag over garantie.


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over garantie. Sinds kort is mijn moederbord en cpu er plotseling mee opgehouden. De Pc is nu ongeveer 2,5 jaar oud. Stel (ik moet het nog op zoeken) de garantie is 1 jaar. Is er dan nog een mogelijkheid om terug tegaan naar de winkel waar de computer gekocht is? Want een Pc/moederbord wat er na 2 jaar gewoon gebruik er mee op houdt is toch wel erg kort. Of is dit normaal? Graag jullie mening hierover. System spekjes: Msi k7t-pro Amd duron 800 128 mb Asus V7100 pure 32 mb 20 gb Seagate 5400 Ricoh 7080 cdrw cdrom 40 speed Belinea 17' OS:Win98se Grtz, Analvabeed
Link naar reactie
op een msi mobo zit drie jaar garantie Garantiebepaling 1. U als eindgebruiker/handelaar heeft met uw leverancier een afspraak over uw onderlinge garantiebepalingen. Let hier goed op bij de aanschaf, en zorg ervoor dat u dit op papier hebt. 2. Alleen rechtstreekse klanten (System integrators en distributeurs) kunnen direct producten die reparatie behoeven naar Mystar Computer B.V. sturen. Eindgebruikers en handelaren, die hun MSI producten niet rechtstreeks bij Mystar hebben betrokken, moeten het defecte MSI product naar hun leverancier sturen ter reparatie of vervanging. 3. Controleer of het product werkelijk defect is, of dat uw specifieke configuratie problemen geeft. 4. Zorg ervoor, dat als u producten opstuurt naar uw leverancier, er altijd een gedetaileerde fout- en configuratiebeschrijving en een kopie van de factuur bij zit. Vermeld hierbij ook de wijze waarop de eventuele fout te reproduceren is. Voeg evt. testrapporten van testsoftware toe (met naam v.d. software en versie). Ook is het belangrijk het product goed te verpakken, d.w.z. ESD veilig en op een manier dat het product niet kan beschadigen. 5. Mocht U onverhoopt als eindgebruiker voor het feit komen staan dat uw leverancier, als firma, niet meer bestaat dan is er een mogelijkheid voor eventuele reparatie door Mystar. Neem dan contact op met Mystar Customer service. Een zending moet dan voldoen aan alle bovenstaande eisen. Niet ESD-veilig verpakte producten worden niet ter reparatie aangenomen. In geval van beschadiging, bijv. afgebroken componenten of beschadigde traces, wordt het product niet gerepareerd. De eindgebruiker dient de heen en terug transportkosten te betalen. Ook dient een kopie van de aankoop bon te worden toegevoegd. We proberen de retourtijd zo kort mogelijk te houden, maar omdat dit buiten het normale proces om gaat garanderen we geen retourtijd. Dit aanbod geldt niet voor handelaren. 6. MSI (Mystar Computer B.V.) geeft haar rechtstreekse klanten een standaard garantie van 3 jaar.
Link naar reactie
volgens de wet mag je ervan uit gaan dat artikel x een bepaalde tijd meegaat. Kijk van een tv mag je van uit gaan dat tie een jaar of 10 blijft werken. Dat je maar een jaar garantie hebt boeit volgens de wet niet, je hebt zeg na 4 jaar nog recht op een redelijk bedrag (rekening houdende met afschrijving natuurlijk). Een mobo mag je ook vanuit gaan dat hij het langer dan een jaar vol houdt. 3 jaar vind ik een termijn om pc spul economisch af te schrijven. Echter .... zie maar eens dat je gelijk krijgt!! Kan je wel via de rechter spelen, maar voor zulke bedragen is het het niet waard natuurlijk. Jammer is dat, het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen :( ps, als je CPU een retail intel is heb je ook meer dan een jaar fabrieksgarantie.
Link naar reactie
Ik hoopp dat het anders zal uitpakken, maar ik ben bang dat je zelf alles gaat moeten betalen. Zoals de anderen zeggen :gelijk hebben en krijgen". Voor deze bedragen heeft een rechter geen zin. Hoofdreden waarom ik dit zeg : er zijn hele lage marges op PC spullen, dus gaan ze echt geen nieuw basis systeem geven
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...