Ga naar inhoud

Pentium 4 of Athlon?


Aanbevolen berichten

[quote:309c88fce1="microchip"]P4 vertrouwt op de randspul. AMD doet dat minder. AMD heeft met gelijke RAM de snelste processor. Ik zou ook RAID gebruiken. De RAID mobo's zijn niet zo gek veel duurder (20 euro) en het geeft vette prestaties.[/quote:309c88fce1] Wijs dan gelijk even op de nadelen van raid :-? , zoals het kwijtraken van al je data indien een van je schijven het begeeft (ja ja dat hoeft niet per se, maar om er nou meteen 4 schijven of meer in te zetten?? :roll:
Link naar reactie
4 schijven?? RAID voor een consument is met 2 schijven al een fijne preformence boost. Als je 1 schijf hebt en die begeeft het ben je ook al je data kwijt, dus daarom backup je data gewoon, zoals dat hoort en de kans dat zo'n schijf stukgaat bij normale temps en omgang is maar klein en met 2 schijven dus 2x groter, maar nog steeds klein.
Link naar reactie
Ik wil ook over een half jaar of een jaar een nieuwe pc kopen, dus ik lees ook altijd dit soort dingen. Ik zou zelf op dit moment een AMD athlon XP 2200 + kopen denk, omdat ie redelijk snel is en goedkoop, die pentiums zijn wel iets sneller maar veel $$$. Maar sommige beweren dat pentiums veel stabieler zijn. klopt dat? M@XXER
Link naar reactie
[quote:989fc2219b="M@XXER"]Ik wil ook over een half jaar of een jaar een nieuwe pc kopen, dus ik lees ook altijd dit soort dingen. Ik zou zelf op dit moment een AMD athlon XP 2200 + kopen denk, omdat ie redelijk snel is en goedkoop, die pentiums zijn wel iets sneller maar veel $$$. Maar sommige beweren dat pentiums veel stabieler zijn. klopt dat? M@XXER[/quote:989fc2219b] Nee
Link naar reactie
Beiden zijn gewoon goed. Het is ook belangrijk dat er goede componenten/hardware worden gebruikt van degelijke merken. Pas op voor slecht werkende hardware. Er zijn testen genoeg van goede onderdelen en complete PC's. En een beetje meer geheugen maakt je PC lekker snel. Koop van het bespaarde geld van een goedkopere AMD-Athlon dus wat meer geheugen. Veel plezier!
Link naar reactie
[quote:14bbf57666="Blue Thunder"]Zoals zo vaak gezegd een P4 is voor gaming beter, een AMD voor grafisch Qua prijs/prestatie is een AMD gunstiger.[/quote:14bbf57666] Dat is niet waar, het ligt eraan welke games en welke grafical progsels. AMD is heel vaak beter in gaming hoor en P4 juist veel beter in een aantal Intel optimezed grafical progsels.
Link naar reactie
[quote:fcb4f6aff0="M@XXER"]Zo heb ik het ook gehoord. Toen ik Mijn AMd athlon 1 ghz kocht zeiden ze al dat ie beter voor Games was dan de pentium 3 a ghz, maar als ik nu soms in testresultaten zie, dan blijkt de pentium 3 1ghz toch sneller te zijn. Dat vind ik dan wel weer een beetje raar :-? . M@XXER[/quote:fcb4f6aff0] Daar houdt ik me niet mee bezig, ik hem het over de P4 en de AXP, van oudere zooi heb ik geen verstand
Link naar reactie
[quote:68f91f1279="M@XXER"]Zo heb ik het ook gehoord. Toen ik Mijn AMd athlon 1 ghz kocht zeiden ze al dat ie beter voor Games was dan de pentium 3 a ghz, maar als ik nu soms in testresultaten zie, dan blijkt de pentium 3 1ghz toch sneller te zijn. Dat vind ik dan wel weer een beetje raar :-? . M@XXER[/quote:68f91f1279] Athlon 1GHz zegt erg weinig over de snelheid van het systeem. Je kunt er een 1GHz CPU met 200MHz FSB op een KT133 chipset met PC133 mee beschrijven, of een 1GHz CPU met 266MHz FSB op een AMD760 chipset plus PC2100 DDR-SDRAM mee beschrijven. Reken maar dat die systemen niet gelijk presteren. Maar zoals Marcel ook al zegt, de prestatieverhoudingen verschillen per programma, en zelfs per level/filter. Het kan zijn de ene CPU een bepaalde level beter doet, maar juist slechter is een andere!
Link naar reactie
ik zal een AMD neme wand hij is goed koop en ik heb geen probleme met mij ddr maar wel een goede is koop een 333 in plaats van een 400 heb zelf geen brobleem me maar zorg wel dat je een goed moederbord hebt du s zeker geen nforse die ik heb hoe mooi die e ook uit ziet koop hem niet wand ik heb hem en het is een **** moederbord
Link naar reactie
[quote:743de25e3d="[-P.C.F.-]eddie"]ik zal een AMD neme wand hij is goed koop en ik heb geen probleme met mij ddr maar wel een goede is koop een 333 in plaats van een 400 heb zelf geen brobleem me maar zorg wel dat je een goed moederbord hebt du s zeker geen nforse die ik heb hoe mooi die e ook uit ziet koop hem niet wand ik heb hem en het is een **** moederbord[/quote:743de25e3d] kun je niet normaal typen? Het lijkt wel herogliefen. :) Nforce2 komt eraan en dat is wel een hele goede en snelle chipset.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...