Ga naar inhoud

Geluidskaart uit zetten van mijn moederbord, hoe doe ik dat?


Aanbevolen berichten

BIOS bereik je door DEL te drukken vlak na het aanzetten van de pc, maar dat weet je denk ik wel. Daarna staat het in mijn geval onder Integrated Peripherals in de linkerkolom. Kan bij jou iets anders heten, maar is vaak wel ongeveer hetzelfde in de meeste biosen. Vervolgens zoeken in de kolom naar een optie met Audio erin (in mijn geval staat er AC97 Audio). Die zet je op Disabled, even saven en opnieuw opstarten.
Link naar reactie
?? bij een atx kast zit toch gewoon alle aansluitingen van je onboard op een plaatje wat in je kast past (bij de usb e.d) bij mij kan ik gewoon de onboard in het bios op disable zetten en dan wordt er ook niets herkent. maar ik heb totaal geen opties om de gamepoort uit te zetten die verdwijnt gewoon met de geluidskaart de hele ac97 wordt dan niet aangesproken
Link naar reactie
[quote:9892072406="Long John"]?? bij een atx kast zit toch gewoon alle aansluitingen van je onboard op een plaatje wat in je kast past (bij de usb e.d) bij mij kan ik gewoon de onboard in het bios op disable zetten en dan wordt er ook niets herkent. maar ik heb totaal geen opties om de gamepoort uit te zetten die verdwijnt gewoon met de geluidskaart de hele ac97 wordt dan niet aangesproken[/quote:9892072406] Ja idd en dus ook mijn gameport, maar mijn Audigy kaart levert nog een extra gameport op een bracket bij, ook ik heb geloof ik geen opties om gameport onboard ed uit te schakelen, maar aangezien S0epkip hetzelfde mobo heeft zal er toch wel een manier zijn dan.
Link naar reactie
[quote:0ed3414329="S0epkip"]Ja, onder integrated perhipals. Als je een game port op je PCI geluidskaart heb zitten, moet je die onboard uitzetten, anders krijg je conflicten. Die midi port zit ook op de onboard geluidskaart en heeft iets met de line-in te maken. Gewoon uitzetten want dat gebruik je toch niet meer ;)[/quote:0ed3414329] Maar ik wil dus mijn gameport van mijn soundkaart uit, dat kan zeker niet :cry:
Link naar reactie
Hmm.. nee ik denk niet dat er iets is als een geluidskaartbios om dat uit te zetten. Ik heb een SB live 5.1 player, en die installeerd de game-port wel als apart device, dat kan je dan 'uitschakelen in alle hardwareprofielen'. Als het goed is wordt er dan ook geen geheugenadres aan toegewezen en kan je je onboard game-port weer gebruiken. Ik ben er laatsts trouwens achter gekomen dat de onboard game-port bij veel mobo's standaard uit staat, dat is bij veel MSI's maar dus ook bij Epox het geval. Nogal lullig als je joystik dan niet werkt ;) Even je onboard gameport aanzetten en het werkt.
Link naar reactie
[quote:7e3382b0aa="kanertw"]dat is mooi maar nou wou ik nog even op marcel reageren, ik heb een ouder moederbord Aopen MX, ik moest een jumper omzetten om het onboard geluid uit te zetten, toen de sound blaster live! 5.1 er op gezet, en helemaal geen conflicten, en de onboard gameport werkt gewoon.[/quote:7e3382b0aa] Ik zeg ook niet dat mijn gameport niet werkt, dat zegt S0epkip :D en ik neem aan als hij dat zegt dat het waar is. Ik heb het nog nooit getest omdat ik een USB controller gebruik.
Link naar reactie
[quote:537341b47b="S0epkip"]Ik zei dat je dan conflicten kreeg. Maar daar heb jij waarschijnlijk geen last van, omdat de onboard game port gewoon uitstaat, want dat staat hij standaard, en jij gebruikt USB voor je game comtroller :)[/quote:537341b47b] Ja das waar, naja conflicten dan. Ik heb er iig geen ervaring mee en dat zal ik waarschijnlijk niet meer krijgen ook :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...