Ga naar inhoud

hoe lees ik een gecrashte harddisk op data nog uit


Aanbevolen berichten

Mijn 3 jaar oude maxtor 20Gb heeft de geest gegeven. Teveel bad sectors; draait nog wel waarbij win 98 en partitie Programs is verwijderd ( geformat beter gezegd> ..maar dat lukte dus niet zo erg meer. Op welke manier hang ik die aan een ander systeem ? Heb het geprobeerd als slave maar dan raakt het syteem met de driveletters in de war. Wie heeft dit wel eens bij de hand gehad en weet een gestructereerde optie onder Win 98se
Link naar reactie
Er zijn een aantal Free en share ware programma's die het mogelijk maken een harddisk weer zijn gegevens (gedeeltelijk) prijs te laten geven. Ook zijn er comerciele programma's die dat doen. Het is een hele klus en soms valt het erg tegen wat je nog te voorschijn kan halen maar het is wel te doen. zoek even op het net naar "data recovery" en dan zou je een en ander moeten kunnen vinden. Je kunt het ook laten doen maar dan moet je wel rekeken op hoge kosten en dat is het vaak niet waard. Het blad Ct (niet computer totaal) van Juli 2000 heeft er een heel goed stuk over geplaast!! je kan het proberen met: Easy Recovery, Inspector, Lost and Found of Search and rescue meer info vind je ook op: www.trinitysoft.com Ik hoop dat je er wat mee kunt doen....
Link naar reactie
Als de schijf verder nog gewoon werkt moet je die zonder problemen als slave (of als master op een andere poort) aan je systeem kunnen hangen. Je zou bijv een cd speler even kunnen verwijderen en de schijf in de plaats zetten en leeg halen. Als de schijf niet meer herkend word dan kan het zijn dat je hem moet formateren en dan is het veel moeilijker de boel te redden!!! Dan zul je echt met tools aan de gang moeten om alsnog de data uit te lezen Bij een crash moet je dan eigenlijk ook nooit proberen eerst de schijf te formateren want dan ben je te veel kwijt, beter is het eers te proberen zo veel mogelijk van de schijf te plukken maar dan moet je wel toegang hebben tot de schijf. Als je s.m.a.r.t gebruikt dan geeft het systeem zelf aan wanneer een schijf te veel fouten begint te vertonen en dan kun je tijdig ingrijpen!
Link naar reactie
Als je datapartitie nog gewoon intact is kun je hem dus gewoon in een andere computer erbijhangen. Bijvoorbeeld naast de andere HDD, aan de IDE kable. Let dan wel op dat de huidige HDD op master staat en je gecrashte HDD op slave en dan moet dus de master HDD op het uiteinde van de IDE kabel en de slave HDD in het midden. Blijkt je data toch echt weg te zijn dan moet je aan de slag met Ranish Partition manager, dan moet je ff de search gebruiken want dat is al vaker langsgeweest
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...