Ga naar inhoud

asus A7V333


Aanbevolen berichten

Nou beste mensen het is bijna onmogelijk om het schriftelijk uit te leggen. Maar daar gaat ie!! Via4/1 de nieuwe drivers geinstalleerd. Geluidskaart geinstalleerd. de jumper op het moederboard uitgeschakeld van het geluid uiteraard. en als ik daarna de computer opstart en op internet wil knalt de computer gelijk in een zwart beeld. System:Windows ME. Gr:W.Vink
Link naar reactie
[quote:bc9437be1a="Long John"]Gaat de boel op zwart als je alleen de browser opent of echt als je het net opgaat? Kun je bijvoorbeld wel je mail ophalen met outlook of een ander mailprogramma?[/quote:bc9437be1a] Ik kan er niets er mee ook geen mail ophalen.ik denk zelf dat er een conflict tussen de netwerkkaart en de geluidskaart ontstaat.verder weet ik het niet. Gr:W.Vink
Link naar reactie
Ik zou even goed kijken of er geen conflicten worden aangegeven door Windows is dat niet het geval kun je proberen eens de geluidskaart te verwijderen en mocht het puur gebeurt zijn na het instaleren van de 4 in 1 van VIA kun ke proberen die drivers wer te verwijderen en de vorige versie van die drivers weer te gebruiken en te kijken of het nu wel weer werkt. Normaal gesproken zou er geen probleem tussen de geluidskaart en de netwerkkaart moeten wezen want dan geeft Windows zijn mooi gele uitroepteken als teken dat er dingen gedeeld worden die daar niet echt blij me zijn. Ik heb zelf ook de 4 in 1 en een uitgeschakelde onboard geluidskaart en een "normale" in gebruik wel heb ik mijn onboard ook in het BIOS uitgezet maar dat verschilt van bord tot bord. Normaal heb je gelijk een verbinding met het net zo snel je de pc aanzet want als er een link is tussen de netwerkkaart en je modem gart de rest vanzelf het lijkt erop dat het misgaat wanneer er data overheen gaat. Ik zou eens kijken naar de instellingen van je netwerk wie weet vind je daar vreemde dingen.... Helaas weet ik verder van ME niets want heb die overgeslagen net als XP :wink:
Link naar reactie
Nee, dit is duidelijk een IRQ conflict tussen netwerkkaart en geluidskaart kan haast niet anders, is laats nog een heel topic over langsgeweest, maar ff de oplossing in het kort: 1. stel in het BIOS de IRQ's anders in als je die optie hebt 2. doe anders de geluidskaart of netwerkkaart in een ander PCI slot
Link naar reactie
[quote:8a1f6e958e="Long John"]Ik zou even goed kijken of er geen conflicten worden aangegeven door Windows is dat niet het geval kun je proberen eens de geluidskaart te verwijderen en mocht het puur gebeurt zijn na het instaleren van de 4 in 1 van VIA kun ke proberen die drivers wer te verwijderen en de vorige versie van die drivers weer te gebruiken en te kijken of het nu wel weer werkt. Normaal gesproken zou er geen probleem tussen de geluidskaart en de netwerkkaart moeten wezen want dan geeft Windows zijn mooi gele uitroepteken als teken dat er dingen gedeeld worden die daar niet echt blij me zijn. Ik heb zelf ook de 4 in 1 en een uitgeschakelde onboard geluidskaart en een "normale" in gebruik wel heb ik mijn onboard ook in het BIOS uitgezet maar dat verschilt van bord tot bord. Normaal heb je gelijk een verbinding met het net zo snel je de pc aanzet want als er een link is tussen de netwerkkaart en je modem gart de rest vanzelf het lijkt erop dat het misgaat wanneer er data overheen gaat. Ik zou eens kijken naar de instellingen van je netwerk wie weet vind je daar vreemde dingen.... Helaas weet ik verder van ME niets want heb die overgeslagen net als XP :wink:[/quote:8a1f6e958e] Bedankt voor je hartelijke reactie. ik ga nog wel even door met zoeken.[de aanhouder wint zeggen ze weleens] Gr:W.Vink
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...