Ga naar inhoud

Opstarten, hellup! is er een expert


Aanbevolen berichten

:o Beste lezers heb het volgende probleem. systeem: pentium 3 550mhz mmx MSI MS-6163VA ATX mainbord with VIA chipset bij 98se en xp zelfde probleem, heeft niks met stuurprog te maken. Mijn computer wil zelden nog opstarten. Soms doet alles het perfect maar dan freezed hij op een gegeven moment als je met iets bezig bent in windows. 1. krijg hem soms niet eens met de power knop aan. Na 15 x drukken meestal wel. 2. staat de pc aan branden beide lampjes op de systeemkast en geeft de monitor geen beeld(doet het wel) 3. Worden er geen beepjes gegeven 4. geheugen modules zijn niet defect 5. videokaart is niet defect 6. battery op moederbord is vervangen 7. harde schijf en cd-roms niet defect 8. IRQ's staan goed Kortom ik ben ten einde raad. Is er iemand die me a.u.b. kan helpne c.q. advies geven.
Link naar reactie
Heb je gekeken naar je temp's Vaak als je computer pas na 15x drukken weer aangaat betekent dat dan de computer weer genoeg afgekoeld is om het opnieuw te proberen (en opnieuw te warm worden 8) ) Kijk eerst eens in je kast of er niet te veel stof in de fans zit of zo. Probeer daarna met een progje als sisoft sandra te kijken wat de temperaturen van de processor en je moederbord is. Tis maar een mogelijkheid en ik beweer niet dat dit de oorzaak [i:3ee973614d]moet[/i:3ee973614d] zijn... 8)
Link naar reactie
Oops!!! :oops: Heb er inderdaad nieuwe harware aan toegevoegd. Philips cd brander Maar nu het volgende Heb die jumper op moederbord verplaatst en weer juist geplaatst om de bios leeg te halen. Toen was dat opstart probleem verholpen. Eenmaal hem 5 min draaiende te hebben bleef hij tot 5 maal aan toe weer freezen. Daarop besloot ik een bios update te downen en heb hem volgens de readme file geflasht. Nu Doet die helemaal niks meer en beept die 1 maal lang en twee keer kort. :oops: :oops: :oops: Het jumpertje ff verplaatsen en of batterij even eruit mag nu ook niet meer baaten. Kan ik nog die bios update terug draaien. Staat niet in readme file hoe. Please help
Link naar reactie
Die code staat voor een BIOS fout maar ik kon alleen vinden dat het een BIOS fout was en niet wat er precies aan de hand was. Aan gezien je een vrij antiek moederbord heb kun je gewoon het BIOs evenjes eruit halen en dat meenemen samen met je flop met het bios en naar een Electronicazaak gaan. Daar kunnen ze in een paar tellen het BIOS van het flopje weer op in het Eprom zetten en dan moet het weer werken. Weet wel heel erg zeker dat het BIOS echt voor jou bord en ook voor het goede revisie nummer bedoeld is want andere werkt het vrijwel nooit!!! Met een beetje geluk heb je het oude BIOS opgeslagen voor je de nieuwe heb geladen gebruik die liever die was tenslotte zeker goed!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...