Ga naar inhoud

FSB veranderen


Aanbevolen berichten

Warom neem je niet gewoon je BIOS sneller kan soms leuk zijn maar minder snel nooit goed voor de rest! software is nooit erg bruikbaar kijk mar naar bijvoorbeld Fuzzy Logic van MSI die laat een leuk stukje software los op je systeem en dan gaat inderdaad de FSB omhoog en zelfs kan je met de hand de boel omlaag halen maar je moet dan wel zelf die waarde in het BIOS vast zetten aangezien je anders steeds dat programma op de achtergrond moet hebben draaien....
Link naar reactie
Niet alle moederborden kunnen worden overgeklokt!! Soms heb je alleen de keuze voor 100 of 133 Mhz en niets ertussen, erboven of eronder. beste is even te kijken in je handleiding welke snelheden je kan gebruiken en als de BIOS wel de mogelijkgeeft een andere te kiezen maar het wekt niet dan kan het ook nog zijn dat je geheugen niet al te best is en niet lopen wil op een hogere snelheid als aangeven is op de module.... vooral de goedkopere moederborden kunnen vaak minder kunsjes dan de wat duurdere modellen.
Link naar reactie
moeiljk te zeggen maar het kan heel goed dat je die optie niet heb... welk moederbord heb je en dan het type en de revisie natuurlijk ook graag even het merk... beloven doe ik niets maar wie weet kan ik je helpen heb hier meer dan 400 handleidingen liggen vanaf oude 386 borden en vrjwel alle recente.. (Haal ze ook maar gewoon van het net hoor :P )
Link naar reactie
met cpucool kun je bij de startup van het programma kiezen uit een aantal mobos die je software matig kan oc'en... deze staat er niet tussen volgens mij, dus via dit proggie wordt het niks volgens mij.... zelfs mijn splinternieuwe Soltek mobo stond er niet eens tussen, dus laat staan dat zon onbekend mobo ertussen stond.. kan btw ook niet veel over dit bordje vinden... wat is het een amd of intel mobo??? als het AMD is kun je veel beter de cpu unlocken, en dan gaan oc'en
Link naar reactie
[quote:d0f5210294="turbulence"]met cpucool kun je bij de startup van het programma kiezen uit een aantal mobos die je software matig kan oc'en... deze staat er niet tussen volgens mij, dus via dit proggie wordt het niks volgens mij.... zelfs mijn splinternieuwe Soltek mobo stond er niet eens tussen, dus laat staan dat zon onbekend mobo ertussen stond.. kan btw ook niet veel over dit bordje vinden... wat is het een amd of intel mobo??? als het AMD is kun je veel beter de cpu unlocken, en dan gaan oc'en[/quote:d0f5210294] Het wordt dus wel wat :) Lees mijn post maar,
Link naar reactie
[quote:ebcf5d4a1c="Marcel de Reus"][quote:ebcf5d4a1c="turbulence"]met cpucool kun je bij de startup van het programma kiezen uit een aantal mobos die je software matig kan oc'en... deze staat er niet tussen volgens mij, dus via dit proggie wordt het niks volgens mij.... zelfs mijn splinternieuwe Soltek mobo stond er niet eens tussen, dus laat staan dat zon onbekend mobo ertussen stond.. kan btw ook niet veel over dit bordje vinden... wat is het een amd of intel mobo??? als het AMD is kun je veel beter de cpu unlocken, en dan gaan oc'en[/quote:ebcf5d4a1c] Het wordt dus wel wat :) Lees mijn post maar,[/quote:ebcf5d4a1c] hmm, moet dan maar es ff de kast weer openhebben dan... ff kieke of dat ook bij mij werkt dan..... ach hoeft eigenlijk ook niet want in mn bios zit ook al een ingebakken proggie voor het oc'en van de FSB..... ik neem aan dat die beter zal werken als CPUcool
Link naar reactie
Dit bord kan je inderdaad niet overklokken door de FSB te verhogen. Beter zijn dan de MSI bordjes die kun je met stapjes van een Mhz verhogen en dan proberen tot het niet meer loopt! Vergeet niet dat je er niet al te veel mee zal winnen en dan beter de eerder gedane suggestie kan uitvoeren en de boel overte klokken door de multipyer te verhogen (na wat priegelen met de baantjes) maar ook dan win je niet zo heel erg veel zelf zie ik het over klokken alleen als een sport want een stabiel systeem vind ik ook wel een aardige optie en niet altijd is een systeem onvoorwaarlijk stabiel na overklokken. voor spelletjes en zo maakt het natuurlijk niet uit maar wanneer je net als ik ook nog een webserver draait dan is het wel leuk als dat blijft draaien.....
Link naar reactie
[quote:0d556f1355="Long John"]Dit bord kan je inderdaad niet overklokken door de FSB te verhogen. Beter zijn dan de MSI bordjes die kun je met stapjes van een Mhz verhogen en dan proberen tot het niet meer loopt! [/quote:0d556f1355] Wel software matig dus, dan kan je gewoon de FSB met stapjes van 1mhz verhogen.
Link naar reactie
Helemaal waar, :o maar zeg nu zelf werkt dat lekker..... vaak werken deze bordjes niet echt goed met een hogere FSB en vandaar dat ze dit dan ook niet aanbieden in de opties van het BIOS. Dit voorkomt boze klanten die de boel niet stabiel krijgen ondanks dat elk merk wel een regeltje in de handleiding heeft staan wat de gevolgen kunnen zijn van het sneller klokken van diversen bussen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...