Ga naar inhoud

Samsung geheugen overclocken.


Aanbevolen berichten

Mijn fsb wil niet echt omhoog (maximaal 145). Nu verdenk ik mijn geheugen ervan dat die niet verder omhoog wil. Nu schijnt het dat bepaalde typen samsung geheugen niet hoog willen oc'en. Aangezien een boel mensen samsung geheugen hebben ben ik benieuwd hoe dat me jullie zit. Dit is mijn samsung geheugen: m368l3223dtl-cb3. Ik weet dat dit DTL is en CTL hoger wil oc'en, maar als ik op internet zoek kom ik ook mensen met dtl reepjes tegen met een mooie oc en ctl is in Nederland ook slecht verkrijgbaar.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb ook een vraag over Samsung geheugen. Ik kan me reepje 512mb Corsair PC 2700 Cas 2 (met Micron geheugen) vervangen voor een reepje 512mb Samsung Cas 2.5 PC2700 M368L6423[b:acaccca8fe]DTM[/b:acaccca8fe]-CB3 Het kost me niets maar nu wil ik wel zeker weten dat deze 166fsb haalt op cas 2 en alles agresief. anders heeft de swap geen zin. de Corsair haalt MAX 160fsb met alles agresief. Diniz heeft het over DTL en CTL maar dit is DTM.. weer iets nieuws?
Link naar reactie
Ik heb eens [url=http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=157]Hier[/url] gekeken, maar daar word ik ook niet veel wijzer van. alleen dat hij vanaf July 2002 word geproduceerd. Ik ben erg benieuwd wat andere forum users voor type Sasmung geheugen hebben en hoe ver ze dat kunnen OCen
Link naar reactie
ik kom op mn Soltek en icm met hetzelfde geheugen als diniz niet verder als een FSB van 142 ofzo... ik weet niet of het nu zozeer het mem is hoor, ik wil het mobo erook welvoor aanzien, dat het de remmende factor is. iig, op echt agressieve timings en op CAS 2, en met een hoge FSB komt de computer meestal niet veel verder als opstartscherm windows, of soms net tot de POST. ben ook wel benieuwd, want ik heb toch zon idee dat mn mobo de boel tegenhoudt. mijn mem is gekocht ergens in augustus, en heeft dezelfde ID code als diniz... maar ja, waarom wordt er dan op veel plaatsen zo lovend gedaan over Samsung memory; als je soms leest zie je gasten die er 180 mhz uitpompen.... 8) where do i go wrong then???? :-?
Link naar reactie
[quote:3369416cf1="Red Dragon"]Ik heb eens [url=http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=157]Hier[/url] gekeken, maar daar word ik ook niet veel wijzer van. alleen dat hij vanaf July 2002 word geproduceerd. Ik ben erg benieuwd wat andere forum users voor type Sasmung geheugen hebben en hoe ver ze dat kunnen OCen[/quote:3369416cf1] hmm, als ik jouw en mijn mem eens naast elkaar zie ik alleen de bij die van jou; PC2700 Gerber Based staan onder ''comments'' verder niet veel verschil, alleen de mem samenstelling, maar goed ik heb dan ook 256 mb.... iemand een idee wat dat Gerber Based betekend???
Link naar reactie
[quote:a609a4cd54="diniz"] //Red Dragon, die dtm chipies ken ik zo niet, volgens mij is dat de nieuwe serie. Ik zal wel eens ff gaan zoeken en vragen. Als ik meer weet hoor je het soon as possible.[/quote:a609a4cd54] Thnx.. ik heb wat met Google gezocht maar nog niet veel gevonden (vanvond ook nog niet echt tijd voor gehad) Als die DTM namelijk wel 166fsb en hoger haalt met Cas 2 en max settings dan ga ik hem mooi omruilen (kost me niets). In deze test: http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=30 zie je hoe brak mijn Corsair pc2700 cas 2 is vergeleken met Samsung Cas 2.5
Link naar reactie
Heb je geen Athlon die is Unlocked? Dan kan je er veel eerder achter komen. Ik heb een AXP 2200+ die unlocked is. doordat ik de MP een eind omlaag heb gezet kon ik erachter komen hoe ver de fsb het geheugen kwam. de KT333 chipset op me moederbord heeft geen problemen met 166fsb maar me Corsair reep dus wel (op cas 2 alles agrasive) Uiteraard kun je ook met een unlockte AXP nog tegen de barriere van je Mobo oplopen.
Link naar reactie
Mijn eindconclusie: Ondanks dat ik geen resultaten van de dtm chippies heb gevonden denk ik toch dat je voor samsung moet gaan. De ctl en de dtl hebben bewezen boven de 200MHz uit te komen en ik verw8 dit ook van de nieuwere dtm chippies. Van verschillende mensen heb ik vernomen dat de duurdere corsair niet zo hoog wil en de review die jij hier poste bevestigd dit. Maar goed, jij weet ook wel dat de oc per reepje weer kan verschillen. Suc6.
Link naar reactie
[quote:c1ff425419="Red Dragon"]dat laatste is precies het punt wat ik in me hooft heb. je weet het nooit. ach ik probeer het maar gewoon. en als ie niet veel verder komt jammer dan. goed geheugen is het sowieso.[/quote:c1ff425419] Ik zou het ook omruilen voor Samsung. Turbulence, idd kan dat je PLL gewoon niet hoger wil. Op hoeveel volt laat je hem draaien want dat zie ik zo snel niet staan.
Link naar reactie
[quote:b6bdb8d766="Red Dragon"]In deze test: http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=30 zie je hoe brak mijn Corsair pc2700 cas 2 is vergeleken met Samsung Cas 2.5[/quote:b6bdb8d766] Wo_0_ow! Wat een prachtgeheugen ;) 200 MHZ op 2.8V trekken ze als enige. OCZ red het ook maar daar zitten Samsung chippies op ;) De Samsung-op-Samsung modules trekken als enige 200 MHZ op Turbo settings, de OCZ op 196 mhz. Dat onderdeel heb ik in ieder geval goed uitgekozen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...