Ga naar inhoud

welke CPU kan er op een KT-7a


Aanbevolen berichten

Het Abit KT-7A raid heb ik gekocht met de belofte de bios te kunnen updaten, zodanig dat er veel snellere cpu's van AMD op het moederbord zouden functioneren. Op de site van ABIT moet ik naar de vraag voor een bios-update kiezen voor KT7A raid of KT7A raid V1.3. Weet iemand het verschil en hoe weet ik welke ik heb? Dan kan ik kiezen uit een hele rits van bios-en. Welke moet ik dan installeren? Is dit alleen de laatste en zitten hier alle updates van de voorgaanden in? De bios voor een KT7A raid gaat tot een Support AMD 1.4GHz(133)CPU terwijl een KT7A raid V1.3 tot Support AMD Athlon XP CPU 2100+. Wie weet raad?
Link naar reactie
Geen idee over die updates. Je kan elke socket A CPU er in steken. Als je mobo de 133 MHz bus ondersteunt kan je er wel een 2600+ insteken. Misschien werkt dat niet probleemloos maar een Palomino (tot 2100+) lukt wel. De ondersteuning van de mobo ligt aan de multiplyer. In de AMD CPU's zit een vaste multiplyer. Dus als je niet gaat oc'en geeft dat geen problemen.
Link naar reactie
Op een andere site van Abit ben ik inmiddels wel wat wijzer geworden. Men beweert dat oudere versies als KT-7a raid V1.3 hardwarematig nog niet aangepast zijn aan de architectuur van de Athlon XP. Ik vraag me dan ook af of ik een Athlon XP erin kan zetten, want ik heb een van de eerste KT7A's die er waren. Athlon XP bestond toen nog niet voor zover ik weet. Zou een Athlon XP op de gewenste snelheid draaien bijvoorbeeld? Of is het slimmer een oude Athlon XP 1400Mhz erin te zetten en deze te overklokken(Ik heb nu 1000Mhz)?
Link naar reactie
Het heeft te maken met de aansturing van de processor. Is vast heel veel informatie over te vinden als je even zoekt op Google. De versie 1.3 heeft van Abit gegarandeerde ondersteuning voor XP processoren. Van vroegere versies is bekend dat ze het vaak gewoon doen. Wat veel voorkomt is dat je computer bij het opstarten vastloopt, je moet dan even op de reset knop drukken, en daarna start de computer vaak wél op. Het ene moederbord doet het beter/ slechter dan de andere. Geen garantie dus. Als je een versie 1, 1.1 of 1.2 moederbord hebt, moet je gewoon de nieuwste beschikbare bios flashen. NIET die voor versie 1.3 dus!!!!!!!!!!!! En verder is het gewoon proberen en gokken. En een handig linkje van de concurrent.... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/568267
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...