Ga naar inhoud

AMD Athlon & Pinnacle Studio Deluxe


Aanbevolen berichten

:( Het bedrijf waar ik mijn PC gekocht heb, raad mij aan het video bewerkingspakket Pinnaccle Studio Deluxe niet in mij PC in te laten bouwen omdat mijn PC daar niet geschikt voor zou zijn. Zij hebben dit bij diverse PC’s geprobeerd en allen ondervonden problemen. Ze proberen me nu een nieuw moederboard met een P4 processor aan te smeren. Ik vind dit een erg vreemd verhaal want mijn PC is nog geen jaar oud. Het betreft een AMD Athlon 1700+, OS XP Home edition, 256 Mb intern, 1 HD 80 Gig, 1 HD 40 Gig en tot slot een ASUS A7V266-E S-A DDR U 100 moederboard. :( Volgens de site van Pinnacle voldoet het moederboard wel (!), maar “BIOS 1.005+ is required! PPE1.07 is a must!”. Mijn volgende vragen zijn dan ook, waar/hoe kan ik simpel mijn BIOS versie en PPE versie vinden/zien. Wie heeft hier ervaring mee en/of wie kan mij adviseren/helpen? Alvast bedankt en greetz!
Link naar reactie
Het (potentiële) probleem heeft niets met de CPU te maken, maar met de chipset op het moederbord. Bij het opstarten kun je de BIOS versie zien, wat PPE1.07 is weet ik niet. Op www.asus.com.tw kun je eventueel een nieuwe BIOS downloaden. Mocht je een probleem ontdekken dat niet kan worden opgelost met BIOS en driver updates dan is de beste oplossing om een nieuwe moederbord te nemen, met bijvoorbeeld de nForce of nForce2 chipset. Maar als Pinnacle dat moederbord ondersteunt dan zal het wel werken. Aswin had laatst een programma waarmee je gemakkelijk info kon krijgen. Zoek met de zoekfunctie eens op aswin en belarc. (Belarc is de naam van dat programma)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Jouw systeem is uitermate geschikt voor Pinnacle. Zelf draai ik met een amd 1333 256 ddr en windows xp Pro en een chaintech moederbord. De software van pinnacle ( studio8 ) loopt nooit vast en de dc 10 plus ( videobewerkingskaart ) doet het na behoren. Hiervoor gebruikte ik windows ME en alles liep met regelmaat vast. Volgens mij is Windows XP Pro de oplossing voor jouw probleem :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...