Ga naar inhoud

Systeem freeze


Aanbevolen berichten

Ik zit nog steeds met een probleem. Mijn systeem houdt er af en toe mee op. Meestal als ik aan het gamen ben. Op het andere forum (grafische kaarten) leek het antwoord te zijn: de koeling van de videokaart. Ik heb er een nieuwe koeler op gezet, maar het mocht niet baten. Ik heb een andere videokaart geprobeerd, maar ik had hetzelfde probleem. Dus het ligt volgens mij niet aan de videokaart. Het intern geheugen heb ik getest. Alle drivers zijn up-to-date. Wat kan er nog meer aan de hand zijn? Wat zijn meestal de oorzaken als een pc er zomaar mee op houdt? (Het beeld blijft wel staan, alles zit vast, niet alleen met gamen, soms ook met surfen) Kan er een defect in de processor zitten? Deze is nieuw. Moet ik de bios aanpassen? Ik weet niet of dit er mee te maken heeft: Bij de IRQ settings zie ik dat IRQ 10 gebruikt wordt door de videokaart en 2x door "VIA REV 5 of later USB universal hostcontroller". IRQ 9 en 11 worden niet gebruikt. De rest wel. De gegevens van mijn systeem: < Processor(s) > Model: AMD Duron(tm) processor Speed: 1.30GHz Model Number: 1474 (estimated) Performance Rating: PR1902 (estimated) L2 On-board Cache: 64kB ECC synchronous write-back < Mainboard and BIOS > Bus(es): ISA AGP PCI USB SMBus/i2c MP Support: No System BIOS: Award Software International, Inc. 6.00 PG Mainboard: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-6330 System Chipset: VIA Technologies Inc VT8363/5 KT133/KM133 System Controller Front Side Bus Speed: 2x 100MHz (200MHz data rate) Installed Memory: 256MB SDRAM Memory Bus Speed: 1x 133MHz (133MHz data rate) < Video System > Monitor/Panel: Iiyama A702HT VisionMaster Pro 410 Adapter: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 < Drives and Storage Devices > Diskettestation: Removable Drive ST320420A: Disk Drive MATSHITA DVD-ROM SR-8587: CD-ROM/DVD PLEXTOR CD-R PX-W8432T: CD-ROM/DVD < Peripherals > Serial/Parallel Port(s): 2 COM / 1 LPT USB Controller/Hub: VIA Rev 5 of later USB universele host-controller USB Controller/Hub: VIA Rev 5 of later USB universele host-controller USB Controller/Hub: USB-hoofdhub USB Controller/Hub: USB-hoofdhub Keyboard: PC/AT-uitgebreid PS/2-toetsenbord (101/102 toetsen) Mouse: Microsoft PS/2-muis Human Interface: Joystick met 3 assen en 2 knoppen Human Interface: HID-compliant spelbesturing < MultiMedia Device(s) > Device:VIA AC'97 Audio Controller (WDM) Device: Standaardspelpoort < Printers and Faxes > Model: EPSON Stylus COLOR 480 < Operating System(s) > Windows System: Microsoft Windows 2002 XP Professional Workstation Ver 5.01.2600 Service Pack 1 < Network Adapter(s) > Networking Installed:Yes Adapter: Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter (Generic)
Link naar reactie
[Het bekende probleem van de 6330.Heeft mij 2x een nieuw moederbord opgeleverd.Had z.g iets temaken met de Northbridge.Ektra koeling hielp tijdelijk, het uiteindelijke resultaat was dus ,dat opstarten op den duur na freezing niet meer mogelijk was (bord-1).Met bord-2 was het niet meer mogelijk om een systeem te instaleren.Kreeg weer een nieuw bord van MSI (zit dus echt 3 jaar garantie op) en die gebruik ik dus niet.Kan eigelijk maar 1 advies geven - terug naar fabriek en vragen om een ander bord (niet de 6330)
Link naar reactie
Schiet me ineens binnen: misschien een probleem met je voeding? Hoeveel Watt levert dat ding max? Niet dat je \videokaart en proc zo extreem zijn, maar ik kan me voorstellen dat onder zware belasting het spanningsniveau een beetje inkakt waardoor e.e.a. er de brui aangeeft. Probeer anders het voltage van je proc. 1 stapje hoger te zetten...
Link naar reactie
[quote:20a6a8d78c="jjonker"]4 groene lampjes zie ik branden. En die Aperture size staat nu op 128 Mb. Zou ik die naar 32 Mb moeten zetten? Dat lijkt me een stuk minder. Zeker weten?[/quote:20a6a8d78c] Ja, Agp Aperture reserveert xtra geheugen voor de videokaart als die tekort heeft voor textures. Dus die kan wel wat minder.
Link naar reactie
Probleem opgelost. Ik heb het programma Hot CPU tester ([url]http://www.7byte.com/hotcpu.htm[/url]) gedraaid en het systeem bleef vrij snel weer hangen. (Iets met de MMX of zo) Ik heb de cpu teruggebracht naar de winkel en een nieuwe meegekregen. Nu werkt alles weer als een trein. Allemaal bedankt voor de suggesties! :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...