Ga naar inhoud

geheugen wordt niet gedetecteerd


Aanbevolen berichten

Heb een AMD-1400 met een K7T266-PRO 2 moederbord. Hierop zitten drie geheugen banken, waarvan er voorheen eentje gevuld was met een 256MB-sim. Nu heb ik een extra 256sim erbij gekocht en deze in de tweede geheugenbank gestopt, maar die wordt niet gedetecteerd. Er is niets mis met de nieuwe dram (getest), niets mis met de geheugenbanken en heb ook nog een update van de bios geflashed. Ben een beetje op met ideeen. Wie helpt mij?????????????? :(
Link naar reactie
Ghost, Ik kocht voor mijn laptop extra geheugen bij de leverantier en specificeerde welke PC ik had. Toch werd maar de helft van het geheugen gedetecteerd. Dat bleek aan de kloksnelheid te liggen. Wat ik begreep is dat 'oude' PC's werken op 100 MHz en nieuwe hardware op 133 MHz (of zijn de eenheden anders?). Vervanginbg door een 'oud' type extra geheugen lostte het probleem op. Kijk dus GOED naar de specificaties wat de PC wil en wat je het/hem/haar geeft. Groeten, Maarten.
Link naar reactie
[quote:8d2b56ce60="MaartenW"]Ghost, Ik kocht voor mijn laptop extra geheugen bij de leverantier en specificeerde welke PC ik had. Toch werd maar de helft van het geheugen gedetecteerd. Dat bleek aan de kloksnelheid te liggen. Wat ik begreep is dat 'oude' PC's werken op 100 MHz en nieuwe hardware op 133 MHz (of zijn de eenheden anders?). Vervanginbg door een 'oud' type extra geheugen lostte het probleem op. Kijk dus GOED naar de specificaties wat de PC wil en wat je het/hem/haar geeft. Groeten, Maarten.[/quote:8d2b56ce60] Dan heb je het toch niet goed begrepen. Al die geheugentypes zijn achterwaarts compatible. Maar geheugen staat erom bekend dat het wel eens moeilijk wil doen. Als je de module omruilt voor een ander type gaat het waarschijnlijk wel goed, ongeacht of dat nu PC100 of PC133 is.
Link naar reactie
[quote:116e8d1f7d="ghost1975"]Heb een AMD-1400 met een K7T266-PRO 2 moederbord. Hierop zitten drie geheugen banken, waarvan er voorheen eentje gevuld was met een 256MB-sim. Nu heb ik een extra 256sim erbij gekocht en deze in de tweede geheugenbank gestopt, maar die wordt niet gedetecteerd. Er is niets mis met de nieuwe dram (getest), niets mis met de geheugenbanken en heb ook nog een update van de bios geflashed. Ben een beetje op met ideeen. Wie helpt mij?????????????? :([/quote:116e8d1f7d] en als je alleen het nieuwe reepje 256MB erin doet? Het moederbord is nog niet erg oud, het zou geen probleem mogen zijn.
Link naar reactie
Dank allemaal voor de snelle reacties. Na nog een keer gekeken te hebben op de aangekochte verpakking bleek inderdaad dat het postorder-bedrijf (Alternate) i.p.v. een PC266, een PC333 geheugenmodule had opgestuurd. In principe zou het geheugen backwards-compatible moeten zijn, maar dat levert (bij navraag) toch vaak een hoop problemen op. Denk haast dat het daaraan ligt, kan anders niets bedenken. Nogmaals bedankt....!
Link naar reactie
[quote:4eb86432ce="Bosje"]MOD : ik ben het niet helemaal mee eens met je : ja in Theorie zijn PC133, PC100, PC66 downwards compatible. Echter, het ligt ook aan de kwaliteit vd mobo. Vooral bij P-I en P-II mobo's kan het gebeuren dat ze vooral een PC133 niet lusten. Verder klopt de strekking van je verhaal[/quote:4eb86432ce] De kwaliteit van het moederbord is inderdaad van belang, maar ook veschillende PC133 modules in éen systeem geeft wel eens problemen. De aanwezigheid van problemen is dus niet voorbehouden aan modules van verschillend snelheden. Hoogstens komt het iets vaker voor. Overigens heb ik in een artikel in C!T 5 van dit jaar gewaarschuwd dat bepaalde DDR333 geheugenmodules wel eens problemen zouden kunnen geven, omdat ze niet helemaal aan de standaard voldoen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...