Ga naar inhoud

ASUs P2B: Pieeeeeeeeeep..........


Aanbevolen berichten

Betreft Asus P2B mobo (slot1) met Award Bios. Tijdens het opstarten geeft het systeem alleen een lang piep-signaal, een pauze en vervolgens weer dat piep-signaal. Dit herhaalt zich voortdurend. Ik krijg geen videosignaal en kan dus geen foutmedling op het scherm zien. Ik heb inmiddels de processor en het geheugen gewisseld, doch dit was kennelijk niet de oorzaak. Zelf denk ik aan een probleem met de bios E-prom. Is dit juist en kan dit worden hersteld? (Zo ja, hoe en waar)
Link naar reactie
[quote:c296506495="Marcel de Reus"]Als het goed is staat er in de manual wat die piepcode betekend. Manual kan eventueel gedownload worden van www.asus.com[/quote:c296506495] Hoi MArcel, Ik ben al een "junior" dus die optie had ik al bekeken. Bracht echter geen uitsluitsel. Award beep-codes geeft alleen aan dat 't mogelijk een geheugenprobleem is. Dit heb ik inmiddels terzijd kunnen leggen. In ieder geval bedankt voor je hulp.
Link naar reactie
[quote:b88d9726ca="gerben"]Ik meen dat een lang piepsignaal meestal wijst op een defecte of niet werkende videokaart. Zou die dus eerst maar eens uitwisselen.[/quote:b88d9726ca] Hoi Gerben, De titel "ouwe rot" past! Deze "junior" heeft weer wat geleerd. Ik heb ff een ander videokaartje gestoken en de zaak draait weer! Bedankt voor je tip. Vreemd alleen, dat dit niet wordt aangegeven bij de Award beep-codes?!?!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...