Ga naar inhoud

21 voedingen getest!


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het al gemeld was maar Tom van Tomshardware heeft 21 voedingen getest. Nu is Tom bij sommige onder ons niet echt populair maar er word vaak op dit forum gevraagd naar welke voeding moet ik kopen etc etc, dus ik wou deze test dan toch maar onder ogen brengen http://www.tomshardware.com/howto/02q4/021021/index.html Hier een stukje conclusie: [quote:fc401d75c1]With its generous maximum output of 390 watts (at which point it powers down in an orderly fashion), the Verax FSP300-60ATV is an impressive performer. Thanks to its quiet fan, the Verax is practically inaudible in use. Also recommended is the Fortron FSP. This model achieved a maximum output of 450 watts - and it was quiet. The Herolchi HEC-300LR-PT was one of the least expensive units in our test. Despite its low price of about $50, this 300-watt power supply performed well. It also addressed safety issues adequately with a built-in safety cutout. [b:fc401d75c1]For those looking for a more readily available solution, we recommend the Antec True Power 380P[/b:fc401d75c1]. Antec has done a good job in making their products available from a variety of sources including many local retailers. Chances are that you will have no problems being able to find the Ture Power 380P. The True Power 380P offers a good balance of performance for the money, but expect to pay a little more for this unit, but you will get excellent packaging and a manual that is ahead of the others. [/quote:fc401d75c1] Wel leuk dat de Antec True power die ik altijd aanraad goed uit de test komt :)
Link naar reactie
Er zijn wel meer merken die er niet tussen zitten zoals Q-tec e.d. Het kan zo zijn Dat Flower een van deze voedingen gebruikt alleen dan een onder de naam Flower. maar dat weet ik niet. Enermax komt ook redelijk uit de test maar zeker niet bij de top. Chieftec en CWT komen zeker niet slecht uit de test. anderen zijn gewoon net beter :) Die Antec ga ik zeker aanschaffen, stil, goed en betrouwbaar. erg mooi is dit overzicht van al die voedingen: http://www.tomshardware.com/howto/02q4/021021/powersupplies-11.html#short_glossary en de pagina's daarna
Link naar reactie
Misschien niet de juiste plek maar toch! Heb bij m'n chieftec 340W een klein stekkertje over, ik denk dat die wel van de fan speed control is, ja toch? Op het bord is er geen aansluiting voor, alleen cpu en system fan(bezet) Klop het dat de voeding nu volle toeren maakt en kan ik de aansluiting via een splitkabeltje maken(werking fancontrol) Kunnen de experts hier iets mee? Cpu fan speed - 2519rpm powerfan .. - 5444rpm board temp 43 °C cpu temp 63 °C
Link naar reactie
[quote:e82aaae4b5="Knootje"]Misschien niet de juiste plek maar toch! Heb bij m'n chieftec 340W een klein stekkertje over, ik denk dat die wel van de fan speed control is, ja toch? Op het bord is er geen aansluiting voor, alleen cpu en system fan(bezet) Klop het dat de voeding nu volle toeren maakt en kan ik de aansluiting via een splitkabeltje maken(werking fancontrol) Kunnen de experts hier iets mee? Cpu fan speed - 2519rpm powerfan .. - 5444rpm board temp 43 °C cpu temp 63 °C[/quote:e82aaae4b5] Idd dat is je toeren fan control avn dat ding.
Link naar reactie
Zoiets heb je ook met de Delta -straaljager- fan van 80 mm. Je sluit het ding direct aan op de voeding (molex) maar er zit ook nog een (blauw) draadje aan, met een 3-pins stekkertje voor op het mobo. Die prop je dan in "cpu fan" zodat je mobo weet dat er een fan is aangesloten en voor de RPM enz. Op mijn Epox plank heb ik 3 aansluitingen voor fans, CPU, POWER, en SYSTEM. Ik snap je probleem met 'bezette plekken' want ik gebruik ze ook allemaal voor mijn cpu koeler en 3 casefans, waarvan 1tje direct op de voeding zit. Je zal moeten zoeken naar een verloopstukje om de Casefan, die op de "POWER" fan-connector van het mobo zit, direct op de voeding aan te sluiten. Zou zo gauw niet weten waar je die vandaan haalt. :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...