Ga naar inhoud

MoBokeuze


Aanbevolen berichten

Eindelijk heb ik dan iets gevonden na veel gezeur enz enz. Zit ik met een [size=9:70ca915cc4]klein[/size:70ca915cc4] dilemma Voor welk moederbord zou ik gaan? ik kan kiezen tussen 2 merken: MSI en ASUS. Nou denk ik natuurlijk:''ga voor de ASUS. Wil alleen even weten of dat ook goed is. kost me €45,- meer maar ja, wie wil er nou na 2 maanden een nieuw bord kopen? MSI Kt3 ultra ddr333 so-a asus a7 v8x so-a ddr 333/400 welke?
Link naar reactie
Beroepshalve werk ik met allerlei merken MB's. Epox is idd een zeer goede middenklasse. In Belgie niet gewilt, maar dat heeft te maken met de zeer slechte invoerderservice. Assembleren van nieuwe PC's geef ik de voorkeur aan: 1/ ASUS 2/ MSI voor de iets minder dure systemen 3/ GIGABYTE Met deze twee eerste merken hebben we hier een foutpercentage van 0,6% bij nieuwe installatie, en voor Giga 1.1%. Echt verwaarloosbare cijfers.
Link naar reactie
Nou ik leg het ff uit. Ik wil dus bij Paradigit gaan kopen en zelf een systeempje samenstellen op basis van een AMD. Heb ik de keuze uit 2 mobo's en 6 soorten geheugen DDR (128,256,512x2 snellheden) niet gek natuurlijk dat ze zo weing keus moederborden hebben aangezien niet alles bij elkaar past. Dus ik zou er ook goed aan doen om die MSI te nemen en zo €45,- uit te sparen dat ik weer kan gebruiken voor een betere processor, extra fannetje enz... :roll:
Link naar reactie
[quote:3e0c36402f="ProblemPc"]Nou ik leg het ff uit. Ik wil dus bij Paradigit gaan kopen en zelf een systeempje samenstellen op basis van een AMD. Heb ik de keuze uit 2 mobo's en 6 soorten geheugen DDR (128,256,512x2 snellheden) niet gek natuurlijk dat ze zo weing keus moederborden hebben aangezien niet alles bij elkaar past. Dus ik zou er ook goed aan doen om die MSI te nemen en zo €45,- uit te sparen dat ik weer kan gebruiken voor een betere processor, extra fannetje enz... :roll:[/quote:3e0c36402f] Ik zou toch echt voor die Asus gaan. Niet dat die MSI slecht is, maar dat Asus bordje is wel een pracht dingetje met al die features en de KT400 chipset.
Link naar reactie
Ik ben al weken bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Het mobo moet er een zijn die in de nabije toekomst voorzien kan worden van een snellere processor. Prijstechnisch is de XP2000+ nu het vriendelijkst geprijst en daar ga ik nu voor. Deze tijd volgend jaar als de 'Hammer' heeft toegeslagen gaan de XP2800+, XP3000+ waarschijnlijk voor een prikke van de hand. Dan kan ik weer upgraden. Om met de nieuwere thoroughbred processoren in de toekomst om te gaan is nu nieuwste chipset nodig: VIA KT400, Nforce 2. Ik heb inmiddels zo'n 30 hardwaretest websites (sharky extreme, tom's hardware, etc.) afgezocht naar alle laatste nieuwe mobo voor amd processoren. Naar aanleiding van alle recencies heb ik het volgende lijstje samengesteld: Goede prestaties, goed overklokbaar en betaalbaar. Soyo KT4 Dragon Ultra (Erg goed, duur en moeilijk te krijgen) Shuttle AK37 GTR MSI KT4 V / Ultra Asus A7V8X Gigabyte GA-7VAXP QDI Kudoz 7X De Mobo's die het vaakst genoemd worden in de top drie zijn twee mobo's van Abit: erg stabiel, als beste te overklokken. Abit AT7 Max2 (erg duur) Abit KD7 Raid (betaalbaar) De bovenstaande borden zijn allen op basis van de VIA KT400 chipset. Nvidia heeft onlangs z'n Nforce 2 chipset uitgebracht. Deze presteert in de eerste tests beter dan de VIA KT400. Mobo Leadtek K7NCR18D met Nforce 2 chipset is echter nog nergens te krijgen.
Link naar reactie
Idd dat is ook mijn tactiek, dadelijk voor weinig upgraden. Ik mis het Epox bord in je lijst :o Die staan toch echt aan de top op het gebied van OC'en, met de beestachtige hoge ondersteunde voltages en de goede PLL's. Toch zou ik wachten op de nForce2 omdat deze echt veel beter schijn te zijn en Leadtek is nog een jonkie op de mobo markt. Ik zou ff wachten todat meer fabrikanten hun nForce2 mobo's gepresenteerd hebben.
Link naar reactie
Je hebt helemaal gelijk wat de EPoX betreft. De 8K3A+ met KT333 chipset is een uitstekende mobo! Maar ik heb nog geen test cq. recensie van de nieuwe EP-8K9AI mogen lezen en heb hier dus nog geen mening over. Sinds mijn posting van gisteren 26 okt heb ik twee recensies gelezen van een aantal KT400 mobo's. Als ik er nu één zou kopen dat ga ik voor de ASUS A7V8X. Het totaal aan features, stabiliteit, samenstelling, support en performance maakt 'm tot de beste. Maar ondanks dat ben ik nog in afwachting van nForce 2 mobo's. Ik heb echter nog geen idee hoelang dat kan duren. Over twee weken moet ik m'n keuze maken. Binnenkort verwacht (mobo's met nForce 2 chipset): ABIT NV7-8X ASUS A7N8X EPoX 8RDA+ / 8RGA+ Leadtek K7NCR18D / K7NCR18G / K7NCR18M
Link naar reactie
Is bijna hetzelfde in euro's. 4 euro meer oid. De Asus A7V8X vind ik ook het beste KT400 bord van het moment BTW. Maar aangezien je toch beter op de nforce2 wilt wachten kun je je beter daarop oriënteren. Leadtek nforce 1 mobo was wel aardig maar niet top. Als Asus doorgaat met de lijn de ze met de A7V8X hebben uitgezet wordt dat een hele interessante en de EpoX zal waarschijnlijk wel weer een lekker OC mobo worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...