Ga naar inhoud

graag jullie mening voor nieuwe PC


Aanbevolen berichten

Vaker geweest maar nu voor mij actueel. Zit zelf te denken aan het volgende systeem, vergeet ik wat of kan er iets beter???? ASUS A7V333 AMD XP 2200 (box) 2x 512 Mb DDR 333 Maxtor 80.0 GB (liquid) Benq 16 * 48 DVD Rom Benq 4816P (rewriter) ASUS V8420 128 MB TI 4200 SB Audigy player SB Inspire 5.1 5300 3Com 3C900B (ook geschikt voor @home) AOpen H 600 kast. Asus krijg ik met behoorlijke korting. Ik doe veel aan rendering, 3D modelleren en games. Daarnaast beetje klooien met digicam. Graag jullie tips en tricks (en ik weet dat ik verwend ben met zo'n systeem, oude bak is echt niet meer te updaten)
Link naar reactie
Inderdaad; 1 GB Ram is heel erg fijn bij complexe 3D situaties, als er veel verschillende modellen moeten worden ingeladen, heel frustrerend als er dan onbehoorlijk veel geswapped moet worden. Wat betreft die 2400 XP; ik had gelezen dat deze erg slecht verkijgbaar is/blijft. DVD en CD RW van ASUS kan ik er inderdaad indoen. Ik twijfel nog over de videokaart, aan de andere kant lijkt mijn budget heel groot, maar als ik wat overhou kan ik nog andere leuke dingen kopen.
Link naar reactie
Dan zijn de AOpen voedingen die in hun kasten zitten niet altijd even fantastisch, ik weet niet of dat ook met deze kast zo is. En over het algemeen wordt Soltek of Epox aangeraden als moederbord, ben ik het mee eens. Asus is ook goed, maar wel een van de duurdere. Dat geld ook voor je videokaart, kijk een in het videokaart forum, daar vragen heel veel mensen welke videokaart ze moeten kopen. Volgens mij is de Point of View Ti4200 een goede koop ;) Let ook op WELK MERK geheugen je koopt, zodat je geheugen op cas2 kan lopen. Daar zijn genoeg topics over te vinden, Samsung is een goed en relatief goedkoop merk, waarvan het PC-2700 (ddr 333) geheugen wel op cas2 kan draaien. AXP 2400+ niet goed beschikbaar? Kijk maar eens op www.tweakers.net/pricewatch ! Genoeg aanbieders en een aantal heeft de cpu ook op voorraad. Waar wil je dit spul trouwens kopen? Allemaal bij een zaak of meerdere? Dan nog even over de hd. ALS je raid wil gaan gebruiken is Maxtor voglens mij niet DE keuze, de raid scores willen nog wel is tegenvallen. Kijk maar wat je doet, we horen het wel ;) ..Ohja.. Je nickname is trouwens wel erg soepkip-onvriendelijk :o
Link naar reactie
één zaak (ivm pc-prive). Asus inderdaad duurder maar ik krijge er een hele leuke korting op. AOpen's voedingen niet zo goed?????? Misschien iets om idd in de gaten te houden. cas 2.5 is toch PC 2700 (333) of zie ik iets helemaal verkeerd nu? En sorry soepkip, wist je trouwens dat als je de vulinstallaties van cup-a-soup moet testen (nieuwe onwtikkeling, nauwkeuriger dosering) je 's avonds bij het douchen en soort kippensoep door je putje ziet verdwijnen????? :-? NIet echt lekker......
Link naar reactie
Wat betreft die maxtor in RAID.... Ik heb er zelf geen problemen mee...... Heb zelf ook 2x Maxtor D740X 40GB. De scores zijn toch wel aardig. Sisoft scores willen wel eens tegen vallen maar dat zegt ook niks. Bij mij krijg ik trouwens zo rond de 46000 punten met sisoft. Sisoft geeft voor 80GB, RAID-0, 7200, NTFS iets van 36000 punten.....dus die 46000 is niet verkeerd. Als voeding zou ik één van de Antec True Power serie nemen..... 330/380/430 Watt (of nog zwaarder maar dat heeft niet echt veel nut)
Link naar reactie
[quote:01651f8076="cupasoup"]Vaker geweest maar nu voor mij actueel. Zit zelf te denken aan het volgende systeem, vergeet ik wat of kan er iets beter???? ASUS A7V333 AMD XP 2200 (box) 2x 512 Mb DDR 333 Maxtor 80.0 GB (liquid) Benq 16 * 48 DVD Rom Benq 4816P (rewriter) ASUS V8420 128 MB TI 4200 SB Audigy player SB Inspire 5.1 5300 3Com 3C900B (ook geschikt voor @home) AOpen H 600 kast. Asus krijg ik met behoorlijke korting. Ik doe veel aan rendering, 3D modelleren en games. Daarnaast beetje klooien met digicam. Graag jullie tips en tricks (en ik weet dat ik verwend ben met zo'n systeem, oude bak is echt niet meer te updaten)[/quote:01651f8076] Ik zou dan voor de asus A7V8x gaan dat is echt een mooi en overcompleet mobo. De full featured versie is dacht ik 170 euro maar dan heb je ook wel wat. De grote voordelen van dit nieuwere bord zijn dat alle jumpers weg zijn en nu alles in het BIOS in te stellen is, de vele feautures die erg nuttig kunnen zijn, zeker met het oog op de toekomst en de zekerheid van ondersteuning van dadelijk de 333FSB AXB Bartons, dat zorgt opk voor een leuke upgrade path. Voor de proc natuurlijk de 2400+, deze heeft een T-bred B core die weer veel ruimer in zijn vel zit. Beter kun je gewoon 1 reep ram nemen, maar die 1GB plakken van PC2700 zijn er geloof ik nog niet. Kijk wel voor een goed merk dat CAS2 is, bij voorkeur Corsair, maar ander kun je bijvoorbeeld ook Samsun PC2700 naar die settings oc'en. CAS2 is een timing dat heeft verder niets met het soort DDR te maken. Voor die Maxtor schijf van 80GB kun je beter 2 x 40GB Western Digital 8mb cache nemen, de WD schijven zijn veel sneller en als je deze twee in een RAID0 hangt dan levert dat echt een enorme preformence boost op tov die ene Maxtor. Die kaart is een goede keuze, vooral omdat je daar dan een leuke korting op krijgt zoals je vermeld. Die Aopen kast vind ik persoonlijk niet erg mooi en de voeding is ronduit slecht. Ik zou liever zo'n prachtPC in een stoere Lian-Li kast stoppen van Alu en daar een CWT, Flower, Chieftec of Antec voeding in hangen van 350W of meer. (met oog op een evenetuele upgrade kun je misschien beter gelijk 420W doen) Ook Chieftec, Antec of andere kasten uit de Dragon serie zijn erg mooi. (bijvoorbeeld Tt heeft ook gemodde Dragon cases)
Link naar reactie
[quote:72d2e37992="cupasoup"]AOpen's voedingen niet zo goed?????? Misschien iets om idd in de gaten te houden. cas 2.5 is toch PC 2700 (333) of zie ik iets helemaal verkeerd nu? [/quote:72d2e37992] De H600a (witte kast) heb ik ook, en de voeding is vervangen !! Cas 2.5 en pc 2700 heeft niet direct met elkaar te maken. cas 2.5 heeft met de timing te maken en pc 2700 met de rating (hoe snel het kan). Staan dus los van elkaar.
Link naar reactie
Oké, Allemaal bedankt totnutoe. Leverancier heeft beloofd dat binnen 2 weken XP 2400 goed leverbaar is. Betere voeding ga ik ook doen. Sorry voor m'n leken opmerking over DDR geheugen, maar ik ben dan ook slechts een leek :roll: Mobo, weeknognie, op die A7V333 kreeg ik juist veel korting (door giga-aantallen) Zo'n alu kast is idd wel heel erg stoer, maar eigenlijk probeer ik niet al teveel geld uit te geven aan dat soort dingen zodat ik goed kan investeren in VGA en CPU. HDD gaat of 2*40 of één snelle worden, bedankt voor jullie adviezen.
Link naar reactie
[quote:c6948cb089="hjs"]Gaaf maar wel een paar euro extra uit aan een goed kast, heb je veel plezier van. De Antec SX840-EC Midi Tower met een 400 watt voeding is een goed alternatief en niet zo heel veel duurder als een Aopen H600a Die asus is niet slecht, dus waarom niet?[/quote:c6948cb089] Omdat die Asus A7V8X een stuk beter is, dat is ook een Asus dus daar krijgt ie ook korting op. Waarom neem je niet gewoon 2x een 40GB WD? Zo heel duur zijn die dingen nu ook weer niet en ze zijn veel sneller.
Link naar reactie
idd, korting op A7V333 en GE Ti 4200 vanwege veel ingekocht ineens (met collegea). Op zich maakt het niet meer zoveel meer uit, zit toch te denken aan A7V8X mobo zoals voorgesteld. Kast wordt idd iets anders, met een goede voeding en USB front (voor digicam). Zijn er verder nog nadelen aan RAID met twee hdd's? Voor mijn boerengevoel zeg ik: hoe meer componenten hoe meer er kapot kan gaan.............. Wat voor koeling moet je hebben voor een 2400XP? Aangezien er veel minder warmte vrijkomt niet zo belachelijk veel als bij andere AMD's........? En als ik ga overclocken?
Link naar reactie
Je boerengevoel heeft gelijk. Met twee hd's is de kans dat éen kapot gaat toegenomen en met RAID0 hoeft slechts éen hd kapot te gaan en dan ben je alle data kwijt. Voor de XP2400 heb je een koelblok nodig met koperen onderplaat, maar de ventilator hoeft minder werk te doen en mag daardoor stiller zijn.
Link naar reactie
[quote:1a38116209="egslim"]Je boerengevoel heeft gelijk. Met twee hd's is de kans dat éen kapot gaat toegenomen en met RAID0 hoeft slechts éen hd kapot te gaan en dan ben je alle data kwijt. Voor de XP2400 heb je een koelblok nodig met koperen onderplaat, maar de ventilator hoeft minder werk te doen en mag daardoor stiller zijn.[/quote:1a38116209] Staat tegenover dat een IDE schijf niet zomaar kapot gaat en dat het zo'n speedboost oplevert dat de afweging naar mijn mening snel gemaakt is. Als koeler zou ik gewoon de Zalman CNPS6000 of 6500 nemen. Die zijn goed en stil en ook als je wilt OC'en.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...