Ga naar inhoud

Epox 8k5a2+ temps etc...


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb nu een week mn nieuwe systeempje draaien en nu dacht ik, laten we maar eens wat gaan overclocken. Ik heb BA's guide gelezen maar vraag me toch gewoon wat dingen af. Heb gisteravond mn Vcore op 1.85V gezet (ipv 1.75V) en dit gaat volgens mij gewoon goed. Ik heb de epox 8k5a2+, en in het BIOS geeft ie de temp. van ongeveer 44 graden aan. Heb nog niet stressed gemeten, maar na het spelen van een spel stond ie op 44 graden. Bij normaal gebruik geeft ie rond de 42 graden aan. Ik meet dit overigens met een Beta progje wat op de epox website staat, best handig :wink: Leest het zo af uit het BIOS... Maar hoe zit het nou precies met die temperatuur, want heb er meer over gehoord bij de epox. Leest ie nou direct af, met zo'n diode, of hoe zit dat precies. Hoe nauwkeurig is die temperatuur? Heb gisteren trouwens na die Vcore ook meteen even het CAS op 2.0 gezet, en dat gaat ook goed (Samsung 512 pc2700) Wilde vandaag gaan beginnen met FSB overclocken. Iemand nog tips... Kan er iets fout gaan? Zo ja, wat allemaal precies, ook schade? Ik heb een XP2000+ (133x12.5), hoe moet ik dat overclocken precies doen? Kan ik meteen naar 140 gaan of verder, of echt per 1 Mhz? En ik las bij Marcel bijvoorbeeld dat hij zn geheugen op bijna 200 Mhz had lopen (bijna 400Mhz effectief), wat betekent dat? Ik kom wel een FSB tegen, maar hoe zit dat Mhz bij geheugen?? Snap ik nog niet helemaal :-? Alvast bedankt voor alle moeite!!! MVG, Arthur
Link naar reactie
Bij het FSB overclocken kan er niet zoveel fout gaan. De snelheden van allerlei onderdelen worden wel verhoogd, maar dat kan geen kwaad. Het kan wel zijn dat je op een gegeven moment te ver gaat en dat een en ander niet meer stabiel is. Houdt ook de temperaturen in de gaten! Dan moet je een stap terug en/of evt het voltage verhogen. Waarom heb je trouwens nu al het voltage omhoog gezet? Dat is helemaal niet nodig, tenzij je al een eind hebt overgeclocked en je verder wilt als het niet meer stabiel is (dus een hoger voltage verhoogt de stabiliteit). De FSB vermenigvuldigd met de multiplier geeft de snelheid van de processor. Door de FSB worden de geheugensnelheid bepaald (die snelheid ligt gelijk aan de FSB), en de PCI en AGP snelheden afgeleid. Dat gebeurt via zogenaamde dividers. Die kun je instellen/bekijken in je BIOS. PCI snelheid is standaard 33 MHz en AGP 66. Dus dat zijn dividers van 1/4e respectievelijk 1/2. Als je gaat overclocken kan het zijn dat een van de insteekkaarten niet meer lekker werkt doordat de snelheid van de betreffende PCI/AGP bus te hoog wordt. Dan kun je een hogere divider proberen zodat de snelheid voor die bus omlaag gaat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...