Ga naar inhoud

PC133 geheugen in een PC66 geheugenslot?


Aanbevolen berichten

ff een snelle vraag, een ja of nee is al genoeg. Is het mogelijk om PC133 SDram geheugen te prikken in bijvoorbeeld een PC66 slot, ik weet niet om wat voor moederbord het gaat, maar dit lijkt mij voor elk moederbord hetzelfde. volgens mij moet het gewoon kunnen dat de 133 module op 66 mhz gaat lopen in een 168 pins slot, maar ik weet het niet zeker bvd Arjan
Link naar reactie
[quote:cc6f5dc5cb="kanertw"]ja, dat kan. geheugen is backwards combitable[/quote:cc6f5dc5cb] ...Maar er zijn genoeg gevallen bekend dat het om onverklaarbare redenen toch niet wil werken. Wil je zekerheid, neem dan een PC-66 of PC-100 module, in 85% van de gevallen zou een PC-133 module ook zonder problemen moeten gaan.
Link naar reactie
Zelfs met PC66/100 heb je geen zekerheid, met geheugen heb je altijd kans op compatibiliteitsproblemen. Inderdaad is met PC133 de kans daarop iets groter, maar niet veel. Let er wel op dat dergelijke oude chipsets vaak problemen hebben met hele grote modules (256Mb single sided, 512Mb double sided) maar dat verschilt per chipset.
Link naar reactie
Zoals de anderen zeggen kan het fout gaan. De meeste kans maak je met een PC100 geheugen. Voor P-I mobo's zal PC133 te hoog gegrepen zijn. Ervaring Asus TX97 pakt gewoon een PC100. PC133 niet geprobeerd. Andere exotische borden wilden geen PC100 of zagen aar een gedeelte ervan. Bij P-i mobo's heeft het geen zin om een module hoger 64 Mb te gerbuiken tenzij je de HX chipset hebt. Suc6
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...