Ga naar inhoud

P4 Mobo


Aanbevolen berichten

Ik wil een p4 2,53 kopen. Maar ik weet niet presies welk moederbord ik er bij moet nemen? De ASUS P4PE is wel een heel mooie, maar ook wel duur. Kan iemand me helpen bij een goede keuze voor moederbort. - ik hoef geen AGP 8x - een FSB van 533 MHz. - PC2600 -333 geheugen - sound on bord 5.1 (dan hoef ik geen sound kaart te kopen) - en eventueel RAID, maar dat is niet erig belangrijk. Ik wil dus geen AMD, deze reacties kunnen uit blijven.
Link naar reactie
RAID is een configuratie waarbij je twee de zelfde harde schijven nodig hebt. Deze schijven worden als het waren èèn schijf. dus 2x 20GB word 40GB. Maar dat is niet alles. De data die je op de schijven hebt staan word gelijkmatig over de twee schijven verdeelt. hierdoor kan je sneller data schrijven en lezen doordat de taken verdeelt worden over de twee schijven. je leest dus tegelijkertijd van schijf 1 en van 2 zodat dit bij elkaar sneller gaat. Een nadeel is dat als èèn schijf kapot gaat dat alle data weg is. Het staat immers verdeelt over twee schijven. Of je moet meschien een andere schijf er naast hebben om alle belangrijke data in op te slaan. Dit word vooral met SCSI gadaan, maar het word nu ook gebruikt voor IDE.
Link naar reactie
met RAID kan je 2 harde schijven aansluiten, dit is heel snel omdat de compur gegevens veel sneller kan laden. daardat hij het van 2 harde schijven af leest. je kan het ook op een veilige manier zodat als 1 harde schijf crasht je de ander kan gebruiken. let op je hebt wel 2 harde schrijven nodig, het liefst van dezelfde groote anders verspil je ruimte. je kan dit ook comineren aleen dan heb je 4 harde schijven nodig. en dat lijkt me iets te duur arthur(14 jaar) ---------------------------------------------------------------------------------- 350 mh 8 gb hd 64 ram (kut ding 14 jaar
Link naar reactie
[quote:4de85f88c3="Sjaak TH"]Ik wil een p4 2,53 kopen. Maar ik weet niet presies welk moederbord ik er bij moet nemen? De ASUS P4PE is wel een heel mooie, maar ook wel duur. Kan iemand me helpen bij een goede keuze voor moederbort. - ik hoef geen AGP 8x - een FSB van 533 MHz. - PC2600 -333 geheugen - sound on bord 5.1 (dan hoef ik geen sound kaart te kopen) - en eventueel RAID, maar dat is niet erig belangrijk. Ik wil dus geen AMD, deze reacties kunnen uit blijven.[/quote:4de85f88c3] Waarom wil je dat ding op PC2700? Dat leidt tot prestatie verlies. Als je dan toch voor de dure kant kiest neem dan ook PC1066 erbij.
Link naar reactie
[quote:a0752f96f9="Sjaak TH"]PC1066 is inderdaat wel sneller maar minstens 2 keer zo duur. 371 Euro voor 512 MB en voor PC2700-DDR 190 Euro. Dit prijsverschil vind ik echt te groot. Daarvoor koop ik liever iets anders.[/quote:a0752f96f9] Ja maar een P4 2.53 op PC2700 is evensnel als een AXP 2400+ op PC2700 en die is veel goedkoper, zelfs op PC2100 CAS2 is die 2400+ nog even snel in de meeste gevallen.
Link naar reactie
Ik heb zelf goede ervaringen met Intel, maar over AMD hoor ik nog wel eens problemen met moederborden of video kaarten die niet met elkaar overweg kunnen. Dat je bv. niet Windows XP kunt inselleren omdat je videokaart het niet doe. Of als het te warm buiten is dat de pc niet wil opstarten. Of dat je weer eens een nieuwe updat moet downloaden omdat je een AMD hebt en daar ergens een conflict mee is. Ik heb zelf allenmaal vrienden die Intel hebben en die zeggen dan dat ik dat ook maar moet doen. Ik heb dan ook niet zo veel verhalen gehoort over AMD bezitters waarbij alles vlekkenloos verloopt en die bijna nooit een vastloper hebben. Ik weet niet of ik dit een betje overdrijf maar ik ben er een beetje huiverig voor. Dan heb ik straks een AMD gekocht en moet ik allerlij fratsen uit halen om het te laten lopen, daar heb ik dus geen zin in. Ik betaal liever iets meer en dat ik zeker weet dat het voor 99% stabiel is dan dat ik steets weer problemen heb met vanalles en nog wat.
Link naar reactie
Gaan we weer... Ik heb/had drie AMD Athlon systemen en geen van alle hebben ze problemen gegeven. In m'n vriendenkring zijn ook een stuk of vijf Athlon/Duron systemen die goed werken. Éen van die jongens heeft zelfs al een paar keer gezegd dat hij verbaasd is over de stabiliteit van z'n pc. Hij had eerst een PIII 500. Dat is nog afgezien van alle AMD systemen die ik voor C!T heb getest. Dat AMD systemen onstabiel zijn is een mythe die in stand wordt gehouden door mensen die alleen ervaring met Intel hebben en die het prijspremium daarvan tegenover zichzelf moeten verantwoorden: "Waarom heb ik €200 teveel betaald? Nou, mijn systeem is heel stabiel" Dat was het met een AMD CPU zonder die €200 ook geweest :-? Je moet erom denken dat je een moederbord van goede kwaliteit neemt, maar dat geldt voor zowel AMD als Intel. Verder moet je de nieuwste chipset drivers installeren en dan werkt alles probleemloos.
Link naar reactie
Idd dat is echt een fabeltje. AMD processoren zijn net zo goed en stabiel als Intel procs en ze geven absoluut geen conflicten. Mensen die dat zeggen weten echt niet wat ze zeggen. Het kan hoogstens zo zijn dat je mobo instabiel is of conflicten geeft maar dat kan je zowel bij Intel als bij AMD overkomen.
Link naar reactie
Goed spul heeft nu eenmaal een prijs: [url]http://www.sharkyextreme.com/hardware/motherboards/article.php/10703_1478151__2[/url] De aversie tegen AMD is inderdaad meestal gebaseerd op het feit dat de processoren goedkoper zijn, maar aansluitend koopt men dan ook het goedkoopste bord, memory, voeding, videokaart etc. En maar klagen dat het niet werkt.
Link naar reactie
[quote:b502b9c277="Ruud de Wit"]Goed spul heeft nu eenmaal een prijs: [url]http://www.sharkyextreme.com/hardware/motherboards/article.php/10703_1478151__2[/url] De aversie tegen AMD is inderdaad meestal gebaseerd op het feit dat de processoren goedkoper zijn, maar aansluitend koopt men dan ook het goedkoopste bord, memory, voeding, videokaart etc. En maar klagen dat het niet werkt.[/quote:b502b9c277] Idd dat is vaak een probleem, AMD wordt als busget oplossing gezien :(
Link naar reactie
Ik heb 2 weken geleden mijn eigen systeem in elkaar gezet, en heb ook gekozen voor een AMD deze keer. Altijd Intel gehad, maar nu toch maar eens voor "the other side" gekozen. En tevreden dat ik ben, jonge jonge!!! Die AMD XP2000+ loopt echt als een trein, gecombineert met mijn Epox plank. Alles zit erop (alleen géén AGP 8x, maar dat schijn je niet zo erg te vinden). Ik zou er echt nog een keer over nadenken. Mijn pc staat nu al bijna 2 weken aan en nog geen probleempje gehad. Zelfs nog niet eens vastgelopen ofzo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...