Ga naar inhoud

chieftec kast


Aanbevolen berichten

Bajnok heeft het bij het rechte eind. Het voor en tegen is zoals de discusie over het al dan niet aarden. Ik heb nog nooit rekening gehouden met een geaard stopkontakt om mijn PC's van stroom te voorzien. Nooit problemen gehad, terwijl ik beroepshalve weet en de raad geef toch te voorzien in een aarding. Dat ferrietringetje heeft ook zijn doel: het kost u niets, dus gebruiken maar.
Link naar reactie
Nog even over 'de ring' (het lijkt wel LOTR :D). Hier een quote van een electronica-guru :P[quote:519a9df757]Storing van pulsen die op het net (het 230V net) voorkomen worden vermindert en het houdt het generen van pulsen door het apparaat zelf tegen die richting het net gaan. Het werkt dus twee kanten op. Het heeft te maken met stroom, spoelen, magnetisme en velden. Door een lus te maken om de kern wek je een veld op als je stroom trekt (als er stroom gaat lopen). (Als je aan de andere kant ook een paar wikkelingen zou doen, dan zou je daar spanning kunnen meten - principe transformator. Als je de stroom verandert zou ook het veld moeten veranderen. Maar daar houdt het veld / de spoel niet van en gaat dit tegenwerken. Het veld wil konstant blijven. Dat veld dat tegenwerkt heeft weer invloed via het veld op de kern en de wikkeling. Dit is kort simpel de werking van de ring. Groetjes, Kees.[/quote:519a9df757]Ta :)
Link naar reactie
[quote:e3775bdc18="diniz"]En ik maar denken dat die ring er alleen maar bij zit om de snoertjes netjes bijelkaar te houden. :P[/quote:e3775bdc18] En ik maar verzinnen waar die ring voor zou kunnen dienen ;) Ik dacht eerst een magneet maar dat was het niet, verder kwam ik er niet uit en heb hem dus maar gewoon in een doosje gestopt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...