Ga naar inhoud

volgens mij deugt pci slot van geen meter


Aanbevolen berichten

Toen ik een netwerkkaartje in de computer stopte, en de computer daarnaa aan deed, liep windows XP vast bij het opstarten. Toen ik de geluidskaart er in propte, startte windows wel normaal, maar het installeren van de drivers gaf problemen en werden niet goed geinstalleerd. Toen heb ik het ISDN modem er in gedaan, en nu loopt de computer vast als de stuurprogramma's BIJNA geinstalleerd zijn (99%) Al deze dingen gebeuren niet als ik het op een ander PCI slot probeer. nou, nu heb ik veel problemen gehad met computers, maar dit vind ik toch echt vreselijk vaaag! pci slot stuk????? (Aopen MX 34) (ach.... een nieuwe computer zat er zo langzamerhand ook wel aan te komen)
Link naar reactie
Als je de kaart in een ander PCI slot stopt, krijgt de kaart normaal gesproken ook een ander IRQ toegewezen. In het slot waar ie de pc liet vastlopen kan het dus zo zijn dat er bijvoorbeeld een IRQ met een geluidskaart werd gedeeld wat misschien toch niet zo lekker samengaat. Verhuizen is dan vaak de simpelste oplossing. Dus het slot zal zeker niet kapot zijn aangezien de kaart wel werd herkend e.d.
Link naar reactie
Je kan vaakk in je BIOS dedicated een IRQ toewijzen aan een PCI slot. Dan hoef je geen kaarten te switchen. Wat vaak ook helpt is IRQ vrijmaken dus alle devices die je niet gebruikt zoals bijv Com1, com2, lpt1 disablen in je bios. Het is geen wet maar na de videokaart AGP slot, zou ik oa de volgende volgorde aanhouden indien van toepassing voor de PCI sloten - SCSI adapter . - netwerkkaart - Geluidkaart niet als laatste - de rest maakt niet zoveel uit.
Link naar reactie
[quote:07e9a79758="Bosje"]Je kan vaakk in je BIOS dedicated een IRQ toewijzen aan een PCI slot. Dan hoef je geen kaarten te switchen. [/quote:07e9a79758] Dat kan wel. Alleen worden dan apparaten die toevallig ook de toegewezen IRQ gebruikten verhuisd en dat niet altijd ten gunste. Het is wel te proberen. Sowieso zie ik het probleem nu even niet: het modem kan in het goede PCI slot en de netwerkkaart in de 'kapotte' lijkt mij toch ?? Als dat slot daarmee ook niet werkt dan moet je nog eens in de handleiding lezen of er iets bijzonders is met dat slot. Het gebeurt wel eens dat ie is verbonden of altijd wordt gedeeld met ander PCI slot of onboard apparatuur. En dan zou dat ook wel eens het probleem kunnen zijn.
Link naar reactie
[quote:751700ca2a="kanertw"]moederbord: Aopen MX34 Processor: Pentium3 1000mhz Geheugen: 128 MB-Ram Netwerkkaart: Sitecom fast ethernet pci 10/100 Modem: Sitecom ISDN Adapter PCI Windows XP Proffesional trouwens: [offtopic]hij is weer superstabiel, bedankt, iedereen die me toen geholpen heeft[offtopic/][/quote:751700ca2a] En wat was de oorzaak dan!??!? Dat willen we ook wel weten.
Link naar reactie
oorzaak in het kort: eerst werkte alles goed, alle pci sloten waren vol en nooit problemen onder windows 98se toen heb ik de rommel er af gegooit, de pci kaarten er uit gehaald, en toen windows XP er op gezet. Later weer de pci kaarten er in gedaan, en toen liep de computer steeds vast bij het opstarten van windows XP, ik kwam er achter dat het probleem verholpen was als ik de netwerk kaart uit het desbetreffende pci slot haalde. Zo kwam het, later kwam ik er ook nog achter dat er ook problemen waren met het modem, terwijl, als ik die in een ander slot deed, er nix aan de hand was
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...