Ga naar inhoud

Overklokken


Aanbevolen berichten

Heej, Kan iemand mij vertellen of mijn systeem geschikt is voor overklokken? voila: [b:aeaf3b0013]ATX CX4BB-300 MidiTower 300W Aopen AX4B Pro I845D 3xDDR Intel Pentium 4 2.0 GHz 478 Pins 2x DDR RAM PC266 256 MB APACER 40GB UDMA Harddisk 7200 RPM LG DVD 16x48x OEM DRD8160BB LG CDRW 32x12x40x Creative SB Audigy Player OEM ASUS V8440 /DT GF4 Ti4400 128MB Safeway 10/100 LANCARD PCI[/b:aeaf3b0013] Enne ik heb op mijn BIOS een functie: SET TO TURBO DEFAULTS waarmee hij de cpu naar 2,4 ghz zet, dmv de FSB (tis p4), is die functie goed te gebruiken of is het beter manueel alles in te stellen? Wat vinden jullie trouwens van mijn pc?
Link naar reactie
Ja die PC kun je wel leuk OC'en denk ik. Tenminste als dat mobo een beetje veel settings heeft. Dat naar turbossettings zetten zou ik niet done, verander liever alles handmatig. Kijk even in de FAQ bovenste topic voor meer info over OC'en. Verder natuurlijk een leuk systeem, alleen is die voeding niet zo sterk en adt kan probs geven.
Link naar reactie
een mobo is een moederbord. Pentium 4's kan je niet unlocken. Dat betekent dat je de multiplyer niet in kan stellen. Je multiplyer zorgt ervoor dat je FSB langzamer loopt dan je processor. Als je de multiplyer omhoog doet dan gaat je CPU snelheid omhoog zonder dat de rest meegaat. Als je je FSB omhoog schroeft dan gaat je CPU snelheid en de rest van de systeem omhoog. Want alles is geklokt op de FSB (ik neem hier aan dat je 133 MHz DDR (266) ram heb): FSB 100 MHz (Quadpumped effectief 400 MHz) CPU multiplyer 20 20x100=2000 MHz (2 GHz) RAM multiplyer 1.33 1.33x100=133 MHz PCI multiplyer 1/3 1/3x100=33 MHz AGP multiplyer 2/3 2/3x100=66 MHz Als je dus de FSB omhoog schroeft dan gaat alles omhoog. Dat kan voor xtra performance zorgen maar ook voor onstabieliteit. Je mobo ondersteunt de 533 MHz bus niet dus dan gaat de multiplyer niet terug als je de FSB naar 133 MHz doet. Bij het overklokken kan meer voltage voor meer stabiliteit zorgen. Kijk maar op de Intel website om te zien hoeveel volts de 2.4 of zelfs de 2.6 nodig heeft. Wel in kleine stapjes de FSB omhoog doen. Wat te doen als je PC onstabiel wordt: Niet door gaan behalve als je mobo de multiplyers (niet die van de CPU) terug doet bij een bepaalde FSB. Als je per se door wilt gaan: sneller geheugen erin doen. Voltage van de CPU AGP en de andere dingen omhoog doen. Dit kan wel ervoor zorgen dat je componenten kapot gaan. ga naar [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=69637[/url]
Link naar reactie
[quote:6a701973e9="JFace XL"]Heej, Ik heb misschiuen even een woordenlijst nodig: wat is mobo? en wat bedoelen jullie met adt? en met ram op 166 bedoel je dat ie m op 333 Mhz zet (DDR dus 2x 166=+/-333)? Enne: -Hoe hoog zal ik mn FSB zetten? -Hoeveel moet het voltage omhoog? Bedankt trouwens Daniël[/quote:6a701973e9] adt is gewoon een typo en moet dat zijn :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...