Ga naar inhoud

550Mhz/500Mhz AMD k6-2!!!


Aanbevolen berichten

Is echt de moeite niet meer waard. Zoveel sneller zullen Word of Excel niet draaien, zowat het enige dat nog werkt met een AMD k6-2 350. Spellen kan je helemaal vergeten; zelfs na een upgrade naar 500Mhz. Overigens met de K2-550 moet je wel even opletten, voor zover ik mij herinner (ik kan verkeerd zijn) werd deze enkel uitgebracht als mobile processor; een lage corespanning dus als de gewone K6-2. Een nieuw (tweedehands) systeem lijkt mij meer aangeraden. Een complete PIII-800Mhz kan je op de tikken voor zo'n €250. Eddy
Link naar reactie
Scheelt idd behoorlijk in prestaties, al moet je er ook niet teveel van verwachten: de nieuwere spellen kun je wel vergeten! Een mooiere oplossing zou een processor uit de K6-2+ of K6-III+ serie zijn: deze hebben een ingebouwd L2 cache van 128 KB resp 256 KB, zijn op het 0,18 micron procedé gebaseerd ipv 0,25 micron (koeler!) en zijn makkelijk over te klokken naar 550-600 Mhz. Bij een gelijke klok haal je er zéker 20-25% extra snelheid uit tov een normale K6-2. Nadeel is dat ze zeldzaam zijn... Maarre: indien niet te duur, moet je gewoon die K6-2/500 nemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...