Ga naar inhoud

Spontane Reset computer bij 512 mb geheugen


Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden een computer gekocht een wilde daar 512 mb geheugen in plaatsen . Nu heb ik het volgende probleem als ik 512 mb geheugen erin heb wordt de computer spontaan gereset . Nu had ik dus 1 geheugen module van 256 mb eruit gehaald en toen liep de pc perfect zonder resets. Dus dacht ik dat de module defect was en had deze omgeruild bij de winkel Maar toen ik de nieuwe module had geplaatst kreeg ik hetzelfde probleem. Ik heb em er toen uitgehaald en draai sindsdien met 256 mb maar ik vind het zonde om die 256 mb te laten verstoffen en heb met die nieuwe spellen toch 512 mb nodig. Ik begin het vermoeden te krijgen dat de 2de dimm slot op mijn mobo kapot is ik hoop het niet heb geen zin om alles weer uit de kast te slopen. Heeft iemand enig id wat het probleem kan zijn ? Computer specs. moederbord Asus p4s333 Processor p4 2 gig maxtor 120 gb harddisk Asus v8460 GF4 Ti4600 dvd-rom pioneer 106s 16x40 creative sb live plextor 40/12/40 2 x 256 mb ddr/cl2.5 333 mhz pc2700 Windows 98 IK hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt .
Link naar reactie
Een van de twee latjes is defekt. Probeer alle twee afzonderlijk. Check ook dat van beide latjes de specs hetzelfde zijn. In principe zou het geen verschil mogen uitmaken, zolang je maar geen double-site plaatst naast single-site. Probeer ook eens, als je 3 of 4 dimmslotjes hebt, ééntje over te slaan en het tweede latje in het volgende slotje te steken. Meest voor de hand liggend is echter een defekt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...