Ga naar inhoud

Flash file past niet...


Aanbevolen berichten

Een vriend van me is bezig zijn pc wat sneller en beter te maken. Maar het probleem is dat hij extra geheugen gekocht heeft (256MB). Er zat al 32MB in maar hij geeft maar aan dat er 160MB inzit. Nu heeft hij ook een nieuwe harde schijf gekocht (40G) en er zit nu een harde schijf van 1G in. Maar de nieuwe harde schijf wordt met geen mogelijkheid gezien. Conclusie: Bios flashen. Na alle benodigde files te hebben dl, wilde ik deze op diskette zetten, zoals het hoort. Eerst een DOS bootdisk gemaakt, en daar zou de flash utility en de image file voor je moederbord bij op moeten passen. Maar dat past niet! Wat nu? Chip
Link naar reactie
[quote:6b6ba031b7="plextor"]meer info>mobo type etc etc[/quote:6b6ba031b7] idd : wat zegt het boekje over het geheugen ? Kan ie uberhaupt wel 256 MB modules aan ? (je hebt een schijf van 1 Gig, waarschijnlijk een P-1 mobo). Meestal kunnen die alleen dimmen aan van max 128 Mb. Je mobo heeft waarschijnlijk een begrenzing op 2, 8, 16 of 32 Gb voor de HD. Die kan je bypassen door een diskmanager bij de fabrikant te downloaden ? Ik hoop dat de Bios flash het oplost voor de HD. Voor het geheugen ben ik bang van niet. In de beschrijving van de bios update staat wat voor problemen worden opgelost. Lees die door en kijk of ze het algorithme hebben geupdate voor IDE detection.
Link naar reactie
Over het geheugen hebben jullie idd gelijk, d8 al dat t zoiets was. Ik heb het hier gevonden: http://www.powerspec.com/support/archives/5133_5233_p6lxaplus.html Het gaat dus om een P6LX-A+ System Board. Dezelfde pagina waar ik die grote file vandaan had gehaald is helemaal vernieuwd lijkt het wel: http://www.ecs.com.tw/download/p6lxap.htm Welke van deze files moet ik nu hebben om de harde schijf werkend te krijgen? Alvast bedankt! Chip
Link naar reactie
Goed, na de BIOS geflasht te hebben is helaas het probleem nog steeds niet opgelost. De harde schijf wordt nog steeds niet herkend. Daarom nu wat technische gegevens over de schijf, misschien dat hiermee een oplossing gevonden kan worden. Merk: Western Digital Type: WD400 Drive Parameters: LBA 78165360 Serie Nummer: WCAAT6902084 MDL: WD400EB-00CPF0 DCM: HSBBNV2C Date: 20 juli 2002 Grootte: 40 gigabyte Kan ik hiermee geholpen worden? Alvast bedankt, Chip
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...