Ga naar inhoud

Installatie moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week een kast, KT4-moederbord met Athlon, geheugen en HD gekocht. Alles samengebouwd met spullen uit oude computer: videokaart, CD-rom en writer enz. Het probleem is nu: ik kan de computer niet aanzetten. Bij drukken op de “AAN”-knop of het kortstondig doorverbinden van de ON/Off aansluiting op het moederbord gebeurt er niets, de voeding blijft dood. De voeding los gecontroleerd door groene draad met massa te verbinden: werkt wel, alle spanningen aanwezig en correct. Heb natuurlijk alles meermaals gecontroleerd, wat doe ik fout of wat heb ik over het hoofd gezien? Als dit probleem opgelost is, hoe ga ik dan verder? Opstarten met DOS systeem diskette, HD partitioneren en formatteren, dan windows installeren en daarna allerlei drivers installeren, of moet het anders? Alle hulp is welkom en bij voorbaat dank. Mvg. EUS.
Link naar reactie
Het kan zijn dat je cooler van je CPU niet goed is of niet goed verbonden met het moederbord. ook kan de CPU niet goed in je moederbord zitten of defect zijn. wat de verdere instalatie betreft als je WinXP wilt instaleren dan kan je daar mee booten via de CD-rom drive. ipv diskette. de WinXP kan formateren en partioneren. daarna isntaleren.
Link naar reactie
Ik ben wellicht niet duidelijk geweest: De voedings-eenheid wil niet aan gaan, het moederbord krijgt dus geen spanning, alleen op de groene aan/uit draad staat altijd spanning. Heb inderdaad alles afgekoppeld wat niet nodig is. Kan ik ongestraft de groene draad van de voeding losmaken van het moederbord en hem met massa verbinden zodat de voeding-eenheid in werking treedt en ik dus spanning op het moederbord krijg? Beiden bedankt voor de reactie. Eus.
Link naar reactie
Denk ook dat het aan het moederbord ligt. Ik begrijp niet hoe het aan de processor kan liggen, deze kan toch niet aktief zijn als er nog geen voedingspanning is? Ik weet niet hoe het aan en uitschakelen van de voeding via het moederbord precies werkt. Als de voeding uit staat, is er slechts een draad waar spanning op staat, nl. de groene. Deze moet kortgesloten worden om de voeding in te schakelen: er is dan kortstondig helemaal geen spanning op he bord aanwezig, tenzij van een via een diode opgeladen condensator. Kan voorlopig niet naar de verkoper teruggaan, daar deze enige weken met verlof is. Daarom dit advies gevraagd aan de leden van het forum waar zoveel know-how aanwezig is. Eenieder bedankt voor de welkome reacties. EUS.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...