Ga naar inhoud

Piepjes van de Bios???


Aanbevolen berichten

[quote:b9fad44609="Eddy van Wuyckhuyse"]Misschien is er een probleem met het toetsenbord. Heb zelf wel eens iets vergelijkbaars gehad. Je kunt het eens loskoppelen/andere aanhangen.[/quote:b9fad44609] Als er iets mis is met je toetsenbord, vertelt je bios je dat en niet een pieptoon :wink: Als de pieptonen zich blijven herhalen is het in de meeste gevallen je videokaart. Haal hem er eens uit en duw hem er weer in. Dat kan soms al helpen. Probeer eventueel eens een andere videokaart. Je geheugen in een ander slot duwen, zou ook kunnen helpen. Suc6 Ruud
Link naar reactie
[quote:b42b7356ea="Black Shadow"] Als er iets mis is met je toetsenbord, vertelt je bios je dat en niet een pieptoon :wink: Als de pieptonen zich blijven herhalen is het in de meeste gevallen je videokaart. Haal hem er eens uit en duw hem er weer in. Dat kan soms al helpen. Probeer eventueel eens een andere videokaart. Je geheugen in een ander slot duwen, zou ook kunnen helpen. Suc6 Ruud[/quote:b42b7356ea] De pieptonen komen juist van je BIOS af ter waarschuwing/informatie :wink:. Een defect ('hangend') toestenbord gaf (bij mij dus) ook zo'n continue geluid.
Link naar reactie
[quote:d597718d84="FVDF"]Het is maar één lang piepje, dat telken zich opnieuw laat horen. Systeem is een AMD 2Ghz nog nieuw systeem, verder weet ik het niet ik vraag dit ook voor een kennis. Hij kan op geen enkele manier meer opstarten en zelfs niet meer in de bios komen. Frans[/quote:d597718d84] Nieuw systeem, dus niet aan gaan prutsen en terug naar de leverancier. Ze moeten een werkend geheel opleveren
Link naar reactie
Ik heb een vergelijkbaar probleem, Continue piepjes van +- 1 sec. Ik weet dat dit komt door POST, een programma binnen het Bios wat je moederbord en uitbreidinskaarten test, en bij geen fouten afsluit met het bekende piepje. Ik heb zelf de indruk dat mijn gepiep komt door een geheugenconfiguratieprobleem. Als ik een Sim in bank 1 doe hoor ik niets, maar start de PC niet op, in bank 0 hoor ik dit gepiep
Link naar reactie
Heb je toevallig een Soltek SL-75DRV4 moederbord? Ik heb [u:64fc0a0b68]soms [/u:64fc0a0b68]hetzelfde bij het [u:64fc0a0b68]afsluiten[/u:64fc0a0b68] en de informaticus van de school hoorde het daarstraks en zei dat een ander collega hetzelfde moederbord heeft als ik en dat die het bij het opstarten heeft. (ik heb het vb. bij het afsluiten met de optie: terug opstarten - dan piept ie om de 1 (of 2?) seconden met een kort piepje. Duw ik dan op mijn resetknop dat start ie gewoon op, zonder gepiep...)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...