Ga naar inhoud

overklokken p133


Aanbevolen berichten

rsvd is reserved, dus waarschijnlijk niet voor jou bruikbaar. Overklokken van een pentium 1 kan je het beste doen door de multiplier te verhogen, je geheugen werkt op 66mhz, dus de multiplier op 3 zou 3x66=198 moeten worden. Ik heb een pentium 133 lange tijd op 166 aan de gang gehad (x2.5) 200 gaf te veel fouten. Het verhogen van de fsb (die 66mhz) levert ook prestatiewinst op, met b.v. het risico dat de data op je harde schijf beschadigd raakt. Nou ja, dit is wat ik, als overklokkernoob er vanaf weet......
Link naar reactie
[quote:6f68a1b045="Xanax"]rsvd is reserved, dus waarschijnlijk niet voor jou bruikbaar. Overklokken van een pentium 1 kan je het beste doen door de multiplier te verhogen, je geheugen werkt op 66mhz, dus de multiplier op 3 zou 3x66=198 moeten worden. Ik heb een pentium 133 lange tijd op 166 aan de gang gehad (x2.5) 200 gaf te veel fouten. Het verhogen van de fsb (die 66mhz) levert ook prestatiewinst op, met b.v. het risico dat de data op je harde schijf beschadigd raakt. Nou ja, dit is wat ik, als overklokkernoob er vanaf weet......[/quote:6f68a1b045] daar zit ik nou mee, ik heb fsb op 66 mhz staan (hoger kan niet d8 ik bij mijn comp) multi stond op 2 heb ik op 2.5 gezet maar er gebeurde niks. volgens coolcpu nog gewoon 132.9mhz en volgens de bios ook. wat is hier aan te doen?
Link naar reactie
Het lijkt me dat je eerst op moet zoeken wat voor type moederbord je hebt, en dan de handleiding erbij. Ik had eerder gelezen dat je eenintel bord hebt? Op de intel site staat info over allerlei antieke moederborden. (van intel) Zodra je de gebruiksaanwijzing hebt, kan je er voor zorgen dat je zeker weet dan in ieder geval de jumpers goed staan........
Link naar reactie
Dit is de Email die ik kreeg: Thank you for contacting Intel(R) Technical Support. The information you have provided indicates that this system maybe either an OEM version of an Intel(R) motherboard or a non-Intel motherboard, which contains an OEM version of an Intel(R) Chipset. Intel sells motherboards to various OEM's (Original Equipment Manufacturers), who then integrate them with other system components (power supplies, disk drives, add in cards, software, etc). On the other hand other system manufacturers may integrate an OEM version of a particular Intel(R) Chipset into their system designs, which are then incorporated with other system components. These motherboards have specific integration designs created by the OEM. Any device driver, BIOS revision or similar type of software update is to be provided directly by the OEM support. Be aware that Intel is precluded from providing support to OEM systems. If you continue to experience difficulties, please reply and we will try to assist you further. Sincerely, Andrew S. Intel Technical Support Intel(R) Technical Support http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/ Wat bedoelen ze met OEM? dat het moederboord ook gedeeltelijk andere chips bevat?? ik kom er niet helemaal uit alvast bedankt
Link naar reactie
OEM staat voor original equipment manufacturer. In dit geval betekent het simpelweg dat de producent van jouw moederbord een chipset van Intel heeft gekocht en daar zelf een moederbord van heeft gefabriceerd. Je hebt dus géén Intel moederbord. Het helpt als je wat meer info geeft mbt je moederbord, zoals type chipset, letter en/of cijfercodes op het moederbord, wat voor socket (5 of 7), simms of dimms, hoeveel ISA, hoeveel PCI, enzovoorts. Op deze manier kunnen we achterhalen wat voor moederbord je hebt en met behulp daarvan kun je de door jou gewenste info op internet vinden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...