Ga naar inhoud

Samsung geheugen


Aanbevolen berichten

Ik heb een bestelling gedaan, onder andere met 512 pc2700 Samsung geheugen. Nou is het alleen op, en kan ik voor ander geheugen kiezen. Maar nou weet ik dus dat dat samsung geheugen op CAS2 kan lopen, en de meeste andere geheugenmodules niet... Oftewel, ik wil graag dat samsung geheugen... Maar hoe zit dat nou precies, welk geheugen moet ik PRECIES hebben? Pricewatch bijvoorbeeld heeft het volgende: 512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung / Samsung) € 172,- 512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung Original) € 185,- 512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung) 160,- Ik bedoel, daar kom ik dus niet wijs uit welke ik moet hebben, en ook de prijzen verschillen nogal. Ik heb ook ooit iets gehoord over een bepaald nummer wat er dan op moet staan (iets met 3 laatste letters DTM ofzo, kan dat???) En ook staat Eynstein in de lijst van verkopers met dat geheugen, maar nou mailde ik ze en ze hadden dit: [b:35f495287a]De Major modules die we hebben zijn momenteel met een Samsung chip dit is wel CAS 2.5 Dit is bijna altijd bij de 333 modules. Mvgr, Jos[/b:35f495287a] HELP :o Waar hebben jullie allemaal je geheugen gekocht/besteld wat op CAS2 kan??? BVD, Tuur
Link naar reactie
Dit mailtje kreeg ik net binnen van Jos: [b:331d084de2] Hallo, Wij hebben nog 1 Major Brand on Brand Samsung module liggen, de andere zijn van Apecer. De chips hebben de volgende code: Samsung 232 K4H560838C-TCB3 VX716BA KOREA Deze kan ik tot en met vandaag voor u vast houden, als u hem wilt plaats dan de order en doe even een mailtje sturen dat hij geplaarst is dan zorg ik dat die ook bij uw order terecht komt. Mvgr, Jos [/b:331d084de2] Kan ik dit geheugen met een gerust hart bestellen? Krijg ik dat dan op CAS2 denken jullie? Ik heb daar namelijk weinig verstand van... // hjs Ik denk niet dat ze zomaar spullen gaan uitlenen, denk je wel? Ik bedoel, kijk misschien dat je hem persoonlijk kent (of anderen) maar ik ken em helemaal niet en hij mij niet...
Link naar reactie
Ja weet je wat het is: Ik kan het pas zaterdag testen (want mn moederbord moet nog binnenkomen) En ik denk niet dat ze het fijn vinden als ik dat geheugen een paar dagen heb. Hij moet het ook vasthouden voor mij dan (terwijl hij het anders kan verkopen aan iemand anders) Hij zou er wel een tevreden klant bijhebben, dat wel :wink:
Link naar reactie
Heb trouwens net iets gelezen van dat geheugen van samsung: Code kunnen zijn: xxxxxxxxCTL-CB3 xxxxxxxxDTL-CB3 En dan schijnt het CTL beter te zijn dan het DTL... Iemand meer info hierover? En de code van Eynstein is dus: K4H560838C-TCB3 Zou dat ook goed zijn dan? Staat in elk geval CB3 :wink:
Link naar reactie
Heb dit gevonden op een russische site ofzo, geen idee: Beetje rommelig maar kan er wel iets uithalen, namelijk het type geheuegen (wel 256 mbram) maar ook de instellingen (Volt/Mhz/BIOS instellingen): ‡ˆÊ ƒƒ‚ƒŠ ‹KŠi —e—Ê ‘ϐ« V.ddr Ý’è‚P Ý’è‚Q Ý’è‚R Ý’è‚S Ý’è‚T ‚P Samsumg C-TCB3 NO.13(–{) PC2700 256MB 221.96 2.7V 2.5-7-3-3 @ @ @ @ ‚Q Samsumg C-TCB3 NO.12(AP) PC2700 256MB 220.62 2.7V 2.5-7-3-3 @ @ @ @ ‚R Samsumg C-TCB3 NO.14(–{) PC2700 256MB 219.29 2.7V 2.5-6-3-3 2.5-7-3-3 @ @ @ ‚S Samsumg C-TCB3 NO.6(AP) PC2700 256MB 217.96 2.7V 2.5-7-2-3 2.5-6-3-3 @ @ @ ‚T Samsumg C-TCB3 NO.8(AP) PC2700 256MB 216.62 2.7V 2.5-7-2-3 2.5-7-3-3 @ @ @ ‚U Winbond BH-6 PC2700 256MB 203.29 2.7V 2.5-7-3-2 @ @ @ @ ‚V M.tec 02294 PC2700 256MB 193.96 2.7V 2.5-5-3-3 2.5-6-3-3 @ @ @ En op de site van VIA zelf kom ik de hele code tegen ([url=http://www.via.com.tw/en/ddr/ddrval.jsp]hier[/url]) Samsung M368L6423DTL-CB3 Samsung [u:dc91da4b5f]K4H560838D-TCB3[/u:dc91da4b5f] 512 PC2700 2.5 Alleen staat er een "D" ipv een "C"
Link naar reactie
Jonge jonge, daar bij Eynstein zijn ze ook niet helemaal wijs: Ik gezegd dat ik dat geheugen wel wil (kan binnen een week toch gewoon terugsturen) en gevraagd of ik het even kan komen ophalen... Zeggen ze dit: [b:3817c4cff0]Nee, helaas, dat is niet mogelijk. Onze winkel bestaat uitsluitend op het internet. We beschikken niet over een afhaalbalie. Alle bestellingen worden via de PTT verzonden (ook lokaal). [/b:3817c4cff0] :o :roll: :-?
Link naar reactie
:o Je kan toch ff langsfietsen en aanbellen? Mijn Samsung ram komt van Completer, die shop bestaat ook alleen op internet maar toen ik opbelde mocht ik het gewoon komen halen. Het was gewoon in een apartement in de stad waar ze met zijn 3en in een dozen puinhoop de orders verwerkten. Kreeg nog cola ook :) Kun je Jos niet ff uitleggen dat dit veel handiger is om het te komen halen? Jos zelf zit toch in Adam dus wat maakt hem het uit?
Link naar reactie
Weet je wat het is? Er is nergens een adres te vinden, nergens een telefoonnnummer, die lui willen gewoon obereikbaar zijn van buitenaf. Ze bellen je wel netjes heel snel terug enzo, en je kan ze ook mailen, maar verder is er totaal geen info over hun bedrijf. Als ik niet weet waar ze wonen, kan ik ook niet langskomen natuurlijk... Maar ik ben nu in onderhandeling. Jos zei trouwens wel, dat er nog NOOIT iemand was langsgekomen om iets op te halen. Ze doen het gewoon niet... :o
Link naar reactie
[color=darkblue:a3829a42b3]Ik denk dat met veel van die fraaie omschrijvingen bedoeld word dat de chips zelf misschien uit de Samsung fabriek komen maar de geheugenmodule ergens anders gefabriceerd is. Omdat 'brand X' minder gemakkelijke verkoopt word er dan geschermd met de naam van Samsung. Maar dat wil niet zeggen dat die modules van de zelfde kwaliteit zijn als modules die van Samsung zelf komen. Want het gaat bij de geheugenmodule niet alleen om de chips, maar om de gehele module. Dan de snelheid van het geheugen. Als het cas2 is word het als cas2 verkocht (en betaald). Als er niet bij staat dat het cas2 is is het dat dus niet. Eynstein tenslotte is een zeer gerespecteerd bedrijf dat op z'n eigen wijze de klant wil bedienen. Ze hebben een enorme kennis in huis en gaan erg ver met de service. Wat ze niet bieden is het door jou gevraagde persoonlijke contact. Zijn die mensen nu contactgestoorde nerds? Nee, ze hebben een bedrijfsconcept en dat werkt. Als het voor jou belangrijk is gezichten te zien dan zijn daar weer andere mogelijkheden voor. Denk aan de comuterboer om de hoek.[/color:a3829a42b3]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...