Ga naar inhoud

Plakresten verwijderen


Aanbevolen berichten

Ik heb begrepen dat plakresten van zo'n koelsticker (weet niet precies wat de officiele term is) het beste met aceton verwijderd kunnen worden. Zowel op core als heatsink. Echter, nu zitten er bij mij ook resten van die plakker op het groene gedeelte van de cpu. Moet ik die laten zitten, aangezien dit er nogal plastic-achtig uitziet leek het me wat link om daar met chemicalien op te gaan zitten poetsen.
Link naar reactie
Inmiddels heb ik dus een andere koeler geplaatst. Werkt allemaal prefect, temps zijn goed (graad of 22 idle voor P3 866). Alleen wat wil nu het geval. De ruimte voor het plaatsen was tamelijk beperkt. Rechts van de socket stonden een paar van die leuke zwarte transistoren (ronde zwarte torentjes). En aangezien op de koeler een soort schakelmechanisme zat om de klemmen te kunnen bevestigen, kon dat er dus eigenlijk net niet tussen (klem raakte na bevestigen zo'n transistor). Efin, ik die klem wat verbogen en nu past het er net tussen zonder te raken, maar het is echt milimeterwerk zeg maar. Nu vraag ik me niet zozeer af of raken kwaad kan, want zal wel liever niet als wel zijn natuurlijk, maar wat als het raakt? Krijg je dan automatisch sluiting? Of biedt die zwarte mantel rondom die torentjes nog iets van isolatie tegen dit soort dingen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...