Ga naar inhoud

Boehoe:(:(:(


Aanbevolen berichten

mijn compu doet et niet meer :cry: .Eerst had ik twee harde schijven en toen werd ik gretig en wou er drie in toen heb ik een stroom splitter gekocht en ben vergeten dat ie maar 3 ide's ondersteunde.Toen boote ie heel langzaam,toen niet meer,toen ging ik in me compu klooien en heb me config,passwords en dat me bios weet welke vectra het is(ja,HP)en sindsdien zit ik er niet meer aan met redenen die m'n hoofd te boven gaan(ik ben bang dat ik alle kapotte delen nog 2x kapot maak )kan iemand me helpen p.s. ik weet niet welk moederbord ik heb (geprobeerd met sisoft sandra maar dan blijft ie hangen)alleen dat het model computer is Vectra XA 5/166DT
Link naar reactie
[quote:cc67d8fcf8="Li'l compuguy"]mijn compu doet et niet meer :cry: .Eerst had ik twee harde schijven en toen werd ik gretig en wou er drie in toen heb ik een stroom splitter gekocht en ben vergeten dat ie maar 3 ide's ondersteunde.Toen boote ie heel langzaam,toen niet meer,toen ging ik in me compu klooien en heb me config,passwords en dat me bios weet welke vectra het is(ja,HP)en sindsdien zit ik er niet meer aan met redenen die m'n hoofd te boven gaan(ik ben bang dat ik alle kapotte delen nog 2x kapot maak )kan iemand me helpen p.s. ik weet niet welk moederbord ik heb (geprobeerd met sisoft sandra maar dan blijft ie hangen)alleen dat het model computer is Vectra XA 5/166DT[/quote:cc67d8fcf8] [color=darkblue:cc67d8fcf8]Is dit een grap of zo? Je had twee harde schijven en deed er een bij is dus drie. Je schrijft dat ie maar 3 ide's ondersteund, dat is onzin. Op je moederbord zitten of 1 een of 2 ide connectoren die ieder twee aansluitingen ondersteunen. Dus kun je maximaal 4 devices aanluiten. Meeestal is er een ide voor de CD-ROM benut, blijven dus drie connectoren voor harddisks over. Kortom ik vind dat je een onzinverhaal hebt neergeschreven.[/color:cc67d8fcf8]
Link naar reactie
//fiod: Nieuwe leden gaan er meteen hard tegen aan ;) Het KAN zijn dat ie een kabel heeft waar maar 1 connector op zit, zie je niet snel, maar ze bestaan wel (dat rijmt :lol: ) //Li'l compuguy: Heb je de zooi wel goed in de master/slave staan? Als je bijvoorbeeld die xtra Harde schijf bij de CD-rom drive op de kabel heb aangesloten moet de HD op 'Master' en de CD-Rom op 'Slave'.
Link naar reactie
[quote:d19dbcd42c="fiod"][quote:d19dbcd42c="Li'l compuguy"]mijn compu doet et niet meer :cry: .Eerst had ik twee harde schijven en toen werd ik gretig en wou er drie in toen heb ik een stroom splitter gekocht en ben vergeten dat ie maar 3 ide's ondersteunde.Toen boote ie heel langzaam,toen niet meer,toen ging ik in me compu klooien en heb me config,passwords en dat me bios weet welke vectra het is(ja,HP)en sindsdien zit ik er niet meer aan met redenen die m'n hoofd te boven gaan(ik ben bang dat ik alle kapotte delen nog 2x kapot maak )kan iemand me helpen p.s. ik weet niet welk moederbord ik heb (geprobeerd met sisoft sandra maar dan blijft ie hangen)alleen dat het model computer is Vectra XA 5/166DT[/quote:d19dbcd42c] [color=darkblue:d19dbcd42c]Is dit een grap of zo? Je had twee harde schijven en deed er een bij is dus drie. Je schrijft dat ie maar 3 ide's ondersteund, dat is onzin. Op je moederbord zitten of 1 een of 2 ide connectoren die ieder twee aansluitingen ondersteunen. Dus kun je maximaal 4 devices aanluiten. Meeestal is er een ide voor de CD-ROM benut, blijven dus drie connectoren voor harddisks over. Kortom ik vind dat je een onzinverhaal hebt neergeschreven.[/color:d19dbcd42c][/quote:d19dbcd42c] Houdt zoals ik eerder zei op met die kleuren en houdt je fatsoen. Erz ijn zat IDE kabels die maar 1 aansluiting hebben en Li'l compuguy zit gewoon met een probleem en vraag om hulp. Jij hebt eht recht niet dat als een grap te bestempelen. Of geef advies of bempoei je er niet mee. // Zet alles eens op cable select. En laat het dan opnieuw door het BIOS detecteren. Download ook eens een BIOS update voor je Vectra.
Link naar reactie
WAARSCHUWING!! dit antwoord bevat een langdradig verhaal! zo erg vind ik het niet maar in de bios staan ook maar 3 'openingen' voor de ide en daar staat op:HDD CD en nog een HDD maar raar maar waar kan ik deze 2e niet meer gebruiken. er is niks aan de hand met de HDD en ik heb er ook wel twee dubbele ide's op zitten alleen had ik maar 1 powerkabel over dus ik had een splitter gekocht om er drie HDD's op te kunnen zetten want ik had een bad blocks harde schijf van 1.85GB die alleen als 2e of 3e HDD kon werken want door die bad blocks kon de oude daarbij passende computer em niet herkennen.en nu herkent ie geen enkele extra HDD DUS:(kortere samenvatteng) Ik had drie grote power connectors (1CD2HDD)en een FDD power connector maar ik had dus nog een dubbele ide kabel over en wou drie HDD's erop hebben,dit kon die dus niet hebben kapte er een tijdje mee en deed et weer,toen deed de cd het niet maar doet het inmiddels weer, alleen de extra HDD niet!
Link naar reactie
[quote:b824d0d024]er is niks aan de hand met de HDD en ik heb er ook wel twee dubbele ide's op zitten alleen had ik maar 1 powerkabel over dus ik had een splitter gekocht om er drie HDD's op te kunnen zetten want ik had een bad blocks harde schijf van 1.85GB die alleen als 2e of 3e HDD kon werken want door die bad blocks kon de oude daarbij passende computer em niet herkennen.en nu herkent ie geen enkele extra HDD [/quote:b824d0d024] Probeer in het vervolg dit soort zinnen te voorkomen. Gebruik hoofdletters en komma's voor de duidelijkheid en knip de zin in kleinere stukjes. Dus bijvoorbeeld: [quote:b824d0d024]Er is niks aan de hand met de HDD. Ik heb er ook wel twee dubbele IDE's op zitten, maar ik had slechts éen powerkabel over. Daarom had ik een splitter gekocht om drie HD's erop te kunnen zetten. enz. enz.[/quote:b824d0d024] Op deze manier hoeven mensen alleen nog na te denken over het antwoord, want zoals jij schrijft is de vraag al lastig te begrijpen. En dat was weer een les van schoolmeester Eildert. :lol:
Link naar reactie
Ik heb wel eens een PC gezien , geloof dat het een merk-PC was, waarbij je een maximum aan schijven had. Als je dat hebt, en je PSU staat (standaard) geen extra schijven toe (ivm powerkabeltjes), dan zou het kunnen zijn dat je PC en dus je mobo niet is ontworpen voor meer als zoveel shcijven. Maar als het we kan, meer schijven, dan ligt het OF aan de kabel, OF aan de Master/slave instelling, OF aan je mobo. Dit is op het moment alles wat ik kan bedenken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...