Ga naar inhoud

Samengesteld


Aanbevolen berichten

Ik zat op internet op infomatique en heb deze samengesteld:is dit goed?: Informatique GAMER PC Basisprijs €1499 360WChieftec Dragon MidiTower Red/Brown Metallic, A7V8X,SockA,KT400,3xDDR,Audio,USB2.0,LAN + Athlon XP 2200+, 266Mhz, SocketA BoxAMD SocketA, Box + Proc.Cooler: Cooler wordt bij de processor meegeleverd 80Gb, IDE, 7200rpm U-ATA100IBM Deskstar 120GXP, Diskdrive: Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz + 3D Blaster GeForce4 Ti4600 128Mb Retail 107T41, 17" monitor, .25dp, Lightframe + Toetsenbord: Labtec Keyboard, 3-Button ACPI, PS2 Muis: Labtec Optical Mouse, PS2 Geluidskaart is geintegreerd op het moederbord + Speakers: Philips A2.310 Rhythmic Wave 310 2.1 System + SubWPhilips CD-Rom: Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE Retail CD-ReWriter: Lite-On CD-Rewriter 40x12x48x IDE Retail Besturing: Microsoft Windows XP Home CD-Rom NL oem Overige: CoolerMaster 8x8cm Retail Case FanSilent Systems, Coolerfan, 8x8cm + Opties vink onderstaand aan welke opties u wenst toe te voegen McAfee VirusScan v6.0 NL + Sitecom PCI Fast Ethernet kaart 10/100Mbit + TOTAAL in euro's: €1645 Denk wel: ik ben niet van plan iets te kopen.
Link naar reactie
Duur, Heb ff een sneller systeem (Radeon 9700 ipv ti-4600) samengesteld bij eynstein [color=darkred:fabab41679]Soltek 75FRV (kt400) 125.00 AMD Athlon Thorougbred 2200+ (1.8Ghz) 195.93 Thermal Take Volcano 7+ 34.50 (beter koeler dan de standaard koeler) Western Digital 80Gb JB 7200rpm 149.00 (sneller dan de ibm oa door 8mb cache) PC2700 512Mb DDR 333 172.00 Hercules 3D Prophet9700Pro 128mb 459.00 Microsoft Office toetsenbord USB/PS2 32.50 Logitech Pilot Wheelmouse Optical 22.00 Creative Inspire 2.1 2400 47.47 Lite On Zwarte DVD rom 16 speed 63.00 Teac CD-W540E 40x12x48x ide rewriter 79.00 Microsoft Windows XP Home Nederlandse versie 123.07 PCI 10/100 mbps netwerkkaart. Realtek chipset Snelheid: 10/100mbps 10.79 Totaal te betalen (incl. BTW) 1649.16 [/color:fabab41679] FF snel samengesteld op www.eynstein.nl 2 opmerkingen. Ik weet niet of dit mobo geluidonboard heeft. en eigenlijk moet je een zwarte brander hebben, maar dat maakt eigenlijk ook weer niet uit, want alles zit netjes achter een deurtje. Teac is gewoon een top merk qua branders. [edit] ff verder gekeken bij eynstein Dit mobo ziet er ook lekker uit: DFI AD 77 Pro: een ATX bord met Via KT400 chipset. Dit bord is een socket A bord bedoeld voor de AMD Duron/XP en Thouroughbred cpu's. 5xpci/1xagp8, 4x184p ddr max 4Gb , ata133 ide controller en 6 kanaals sound on board. Met USB 2.0! 10 euro goedkoper bedoel ik :D DFI is een vrij onbekend merk, maar ik heb een kt266a dfi bord en mijn bord is sober, maar erg stabiel en net zo snel als de concurrentie.
Link naar reactie
Wat bij Einstein staat is wel iets sneller met name door de harddisk van WD die gewoon super snel is maar...het bord van Asus mag je denk ik niet vergelijken met een bord van Soltek !. Asus heeft op dit bord een zooi goeie troep gegooid (lees 8x AGP) wat hem voor de toekomst zeer aantrekkelijk maakt. Maar voor de rest hebben ze beide een lekker systeem. Greetz
Link naar reactie
[quote:35de2eed38="JVZ"]Wat bij Einstein staat is wel iets sneller met name door de harddisk van WD die gewoon super snel is maar...het bord van Asus mag je denk ik niet vergelijken met een bord van Soltek !. Asus heeft op dit bord een zooi goeie troep gegooid (lees 8x AGP) wat hem voor de toekomst zeer aantrekkelijk maakt. Maar voor de rest hebben ze beide een lekker systeem. Greetz[/quote:35de2eed38] De videokaart is ook veel sneller!! Alle kt400 borden zijn 8x AGP en van de asus is bekend dat hij problemen geeft met de R9700. (door die 8x AGP) Maar heb je liever een asus bord, om wat voor reden dan ook, bij eynstein hebben ze die natuurlijk ook, bv de ASUS A7V8X socket A bord. Via KT400 chipset met ddr400 ondersteuning. Features zijn: -AGP8X, -Lan 10/100, -6-channel audio voor 154 euro (kun je wel weer die losse netwerk kaart verwijderen van je bestel lijst) Nog even over de DFI, http://www.3dvelocity.com/reviews/ad77inf/ad77inf.htm
Link naar reactie
[quote:d5911dc882="JVZ"]Wat bij Einstein staat is wel iets sneller met name door de harddisk van WD die gewoon super snel is maar...het bord van Asus mag je denk ik niet vergelijken met een bord van Soltek !. Asus heeft op dit bord een zooi goeie troep gegooid (lees 8x AGP) wat hem voor de toekomst zeer aantrekkelijk maakt. Maar voor de rest hebben ze beide een lekker systeem. Greetz[/quote:d5911dc882] Hier ga je behoorlijk de fout in, Asus is stabiel, maar erg duur en er zitten veel te veel jumers en dipswitches op. Soltek maakt echt prima mobo's net zo stabiel als Asus alleen veel meer BIOS mogelijkheden en veel goedkoper. AGP 8x is een marketing stunt en is juist niet aan te raden. Het verschil tussen AGP8x en 4x is zelfs met een AGP 8x kaart nihil, terwijl de KT400 borden met 8x wel problemen veroorzaken met sommige Radeon 9700. Slashead kan je hier meer over vertellen aangezien hij verschillende AGP 8x borden en Radeons getest heeft. Ik ben het met de configuratie van hjs eens op 2 punten na: - ik zou niet voor dat dfi mobo gaan - het OS natuurlijk ;)
Link naar reactie
[quote:4ec1c2cbc2="Marcel de Reus"] Ik ben het met de configuratie van hjs eens op 2 punten na: - ik zou niet voor dat dfi mobo gaan - het OS natuurlijk ;)[/quote:4ec1c2cbc2] Os is wat hij aangaf DFI is niet echt geschikt om mee te overklokken e.d. (hoewel ook dat valt mee, maar DFI is dus een goedkoop, sober maar erg stabiel bord. (over het algemeen dan) dus goed voor normaal gebruik. quote uit die link van me [color=darkred:4ec1c2cbc2]They may not be one of the big names in the motherboard business but I must admit to having a sneaky admiration for DFI. While other companies are hyping their products out of all proportions DFI go quietly about their business and while you're unlikely to find brightly coloured PCBs, futuristic North Bridge coolers or fancy accessories what you tend to get is a very stable board at a sensible price. We've reviewed a couple of boards from DFI and though none of them have been spectacular overclockers or particularly good lookers I can safely say we've never seen a bad board from them.[/color:4ec1c2cbc2] En daar ben ik het helemaal mee eens. Mij bevalt mijn DFI prima.
Link naar reactie
Even over de CPU koeler, een Thermal Take volcano 7+, die werd aangeraden: hij maakt een flink kabaal, het is bijna alsof er een stofzuiger staat. Althans dat is mijn ervaring. Er zijn vast stillere te vinden die ongeveer even goed koelen. Tenzij je gaat overklokken natuurlijk, dan is ie wel aan te raden, dacht ik.
Link naar reactie
[quote:c4e60df364="Zaphod B."]Even over de CPU koeler, een Thermal Take volcano 7+, die werd aangeraden: hij maakt een flink kabaal, het is bijna alsof er een stofzuiger staat. Althans dat is mijn ervaring. Er zijn vast stillere te vinden die ongeveer even goed koelen. Tenzij je gaat overklokken natuurlijk, dan is ie wel aan te raden, dacht ik.[/quote:c4e60df364] De 7+ heeft 3 standen, low - middel - high Low is dus erg stil. en als je temp dan niet te hoog wordt dus goed te doen middle is ook redelijk stil en als je niet gaat klokken zeker voldoende. De Volcano heeft een goede heatsink, dus grote kans dat de LOW stand voldoet. Aanvulling: Eynstein heeft zijn koelers in het assortiment onlangs getest (voor hele verhaal zie FAQ op site) [color=brown:c4e60df364]Coolermaster CP5-6J11C-OL: 64 graden C. Thermal Take Volcano 7: 62 Volcano 7+ Low stand fan: 61 graden C. Medium stand fan: 56 graden C. High stand fan: 52 graden C. Coolermaster HHC-L61 (heatpipe): 64 graden C[/color:c4e60df364] De 7+ op de low stand doet het dus beter als een normale Coolermaster en dat is ruim voldoende voor een standaard pc.
Link naar reactie
Je moet in elk geval niet de BOXED versie nemen nee (want daar lijkt het wel op dat je dat van plan was). Dan zit er dus een cooler bij de processor, maar dat zijn niet echt goeie koelers. Ik zou kijken naar een Zalman koeler. Deze zijn relatief stil en koelen erg goed. Kijk bij de pricewatch en kijk bijvoorbeeld eens op www.freezinghardware.nl voor deze koelers (om een indicatie te krijgen hoe ze eruit zien, hoeveel dB ze maken, en hoeveel lucht ze verplaatsen) Mzls
Link naar reactie
[quote:07c35f9895="JVZ"][color=blue:07c35f9895]Wat is er mis met jumpers?? [/color:07c35f9895]...Asus is trouwens wel aan de behoorlijke prijs daar heb je gelijk in ! :wink:[color=orange:07c35f9895][/color:07c35f9895][/quote:07c35f9895] Dat je er je kast voor open moet halen en eerst een jaar in je manuam moet zoeken wat je moet evrzetten ipv gewoon ff in het BIOS een optie veranderen.
Link naar reactie
Ik zit nog even naar mijn neergezet systeem te kijken en ik twijfel of je wel een kt400 mobo moet nemen? Wat me bij staat uit de reviews is die chipset nog niet volwassen en voegt het weinig toe aan de kt333. 8x AGP is overbodig en wat voegt het nog meer toe? En ik durf het bijna niet te zeggen, maar als ik dan bij de moederborden kijk welke deze winkel te koop heeft, past op het eerste gezicht de Asus A7V333 het beste bij je wensen, onboard geluid, usb 2 en als ik de foto bekijk maar 1 blokje met jumpers ;) Kost 126,50 dus de prijs valt ook erg mee.
Link naar reactie
Mm, de Asus A7V333 heeft niet maar één blokje hoor :( Dat bord zit vol. Ik persoonlijk vind jumpers gewoon irritant en ik vind het ook lelijk. Ik denk echer wel dat hjs gelijk heeft en een KT333 misschien een betere keus is. Ik zou dan echter voor een Epox 8K5A2+ kijken die prima aan de eisen voldoet.
Link naar reactie
[quote:227cac8710="Marcel de Reus"]Mm, de Asus A7V333 heeft niet maar één blokje hoor :( Dat bord zit vol. Ik persoonlijk vind jumpers gewoon irritant en ik vind het ook lelijk. Ik denk echer wel dat hjs gelijk heeft en een KT333 misschien een betere keus is. Ik zou dan echter voor een Epox 8K5A2+ kijken die prima aan de eisen voldoet.[/quote:227cac8710] Yups, heb al eens gezeurd bij eynstein waarom ze geen epox hebben, maar ja ze kunnen niet alles leveren natuurlijk ;) Epox is lekkerder als je fanatiek gaat overklokken, voor normaal gebruik maar het niet uit, als de voorzieningen er maar op zitten welke je wil hebben (usb2? geluid?, etc)
Link naar reactie
[quote:fdc56e267f="Li'l compuguy"]ik zat gewoon een beetje te klooien op school omdat ik klaar was met informatica en ik koop niks(ik ben blut)[/quote:fdc56e267f] dus iedereen die voor jou heeft lopen zoeken, heeft dat dus voor niks gedaan? lekker lullig is dat dan... als je nou echt een systeem wilt kopen, stel dan zo'n vraag, zijn nu mensen voor jou in het touw geweest, en alles voor niets :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...