Ga naar inhoud

Genoeg Power?


Aanbevolen berichten

Hallo Ik wil mijn systeem sneller hebben. Ik dacht eerst mijn geheugen naar bv 3000 of 3200 te doen. Nu ik vele stukken over overklokken heb gelezen, begin ik te twijfelen. Als ik alles lees bevreemd het mij dat ik tot nog toe geen probleem heb gehad met mijn power. Volgens vele stukken hier en forum MSI is 280W marginaal zo niet te weinig. Heeft het zin om mijn PC2100 te vervangen? Overigens geeft de benchmark van SSS2002Pro maar een Ram Int bufferd van 1941 en Ram Float Buff van 1852. Dus geen 2100. Ik ben helaas niet in staat memtest86 te draaien. Doet niets! Biosinstel: Cas 2,363,1T,Ultra. 252 is niet haalbaar FSB op 139 (x12) Temp 41 en 46 stresst (na 3dMark) Alvast bedankt
Link naar reactie
Ik denk dat een snellere processor bij jou meer effect heeft. Met sneller geheugen kun je mogelijk verder overklokken. Maar het is altijd afwachten wat je processor kan. En dan heb je dus ook een goede koeler nodig, en inderdaad ook een goede/stabiele voeding. Verder kun je nog eens met je geheugeninstellingen aan de gang gaan. Bij mij weten kun je heel wat instellen op een MSI, qua timings, interleave, etc.
Link naar reactie
CPU zal je PC sneller maken ? Hoeveel sneller (ik neem aan voor games) wil je hem hebben: Het is geen wet maar ik zou ongeveer het volgende aanhouden : CPU moet minstens 1/3 meer HZ hebben, liefst de helft of meer om de upgrade zinvol te noemen eea geralateerd aan het geld dat je wil uitgeven. Dus 2000 MHZ naar 2400 Mhz vind ik zonde vh geld, zou naar minimaal 2700-2800 toe gaan.
Link naar reactie
[quote:284d35fba6="Bosje"]CPU zal je PC sneller maken ? Hoeveel sneller (ik neem aan voor games) wil je hem hebben: Het is geen wet maar ik zou ongeveer het volgende aanhouden : CPU moet minstens 1/3 meer HZ hebben, liefst de helft of meer om de upgrade zinvol te noemen eea geralateerd aan het geld dat je wil uitgeven. Dus 2000 MHZ naar 2400 Mhz vind ik zonde vh geld, zou naar minimaal 2700-2800 toe gaan.[/quote:284d35fba6] Probleem is dat ie er niet zijn. Ik noemde zo'n upgarde dus ook al onnodig en zinloos.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...