Ga naar inhoud

PCtje lijkt wel een stofzuiger....


Aanbevolen berichten

Goedmorgen, middag of avond! Ik heb een pc met een asus moederbordje erin, en een amd athlon xp 1600+ op 1400 mhz Nu is het volgende het geval, als ik de pc aan heb staan dan denkt de buurvrouw ongeveer dat ik aan het stofzuigen ben... lichtelijk overdreven maar ik wordt sc***ziek van de fohn onder mijn bureau. weet er iemand een goede koeler waarmee overklokken mogelijk is zonder dat je het idee krijgt op baan 5 van schiphol te staan :) en dan nog maar meteen een tweede vraag: hoever kan ik die athlon van mij overklokken? heeft er iemand ervaring mee? mijn moederbord is een asus V7133C
Link naar reactie
Goedmorgen, middag of avond! Ik heb een pc met een asus moederbordje erin, en een amd athlon xp 1600+ op 1400 mhz Nu is het volgende het geval, als ik de pc aan heb staan dan denkt de buurvrouw ongeveer dat ik aan het stofzuigen ben... lichtelijk overdreven maar ik wordt sc***ziek van de fohn onder mijn bureau. weet er iemand een goede koeler waarmee overklokken mogelijk is zonder dat je het idee krijgt op baan 5 van schiphol te staan :) en dan nog maar meteen een tweede vraag: hoever kan ik die athlon van mij overklokken? heeft er iemand ervaring mee? mijn moederbord is een asus V7133C bedankt en greetz Xcept
Link naar reactie
Weet je wel welke fan de grootste herriemaker is? je heb het over een koeler maar wat voor koeler bedoel je, beetje duidelijker zijn, als het je voeding is die zou een herrie maak moet je een stille voeding kopen maar die zijn vrij prijzig, als het je casefan is zou ik een papst nemen die hoor je gewoon niet. En als je processor koeler bedoel wat ik eigenlijk denk omdat je over overklokken praat dan zou ik niet weten welke op dit moment het stilste is.Maar als het echt zo een herrie is wat jij omschrijf zal het niet alleen je cpu koeler zijn maar meerder herrieschoppers. Greetz
Link naar reactie
[quote:c963f6e227="AswinW"]Doe mij ook een dubbele Whisky :-) Nee, geen idee...[/quote:c963f6e227] en nu een nuttige post of is dat teveel gevraagd? OK, hier komt dan normaal advies (mobfigure was overigens ook prima natuurlijk :) ) - Is het je CPUkoeler die zo'n herrie maakt kijk dan eens voor een Alpha 8045t of een Swiftech 462MCX-BA met een Papst fan. Kijk alleen ff of dat op je moederbord past. Anders heb je ook nog een hele stille Zalman CNPS6000. - Zijn het je casefans? Vervang deze dan door ik dacht NLG1245 Papst fans die maken maar 12 dba.
Link naar reactie
ff OT; // marcel die Zalman CNPS6000, is dat wel wat??? ik heb em laatst ook op een pc beurs zien liggen, en heb nog zitten te twijfelen of ik em mee zou nemen of niet... koelen die koelers een beetje goed?? ga straks voor een XP2400, en dan moet er wel een goed koelertje op.... en die fan, die is verstelbaar heb ik gezien, maar op mijn mobo zit de cpu aardig achterin, kan die fan dan wel zo ver reiken???
Link naar reactie
[quote:b5e66d7d94="turbulence"]ff OT; // marcel die Zalman CNPS6000, is dat wel wat??? ik heb em laatst ook op een pc beurs zien liggen, en heb nog zitten te twijfelen of ik em mee zou nemen of niet... koelen die koelers een beetje goed?? ga straks voor een XP2400, en dan moet er wel een goed koelertje op.... en die fan, die is verstelbaar heb ik gezien, maar op mijn mobo zit de cpu aardig achterin, kan die fan dan wel zo ver reiken???[/quote:b5e66d7d94] Red Dragon is hier de Zalman expert maar behalve dat dat blok behoorlijk zwaar is voor een clip koeler schijnt hij prima te koelen en lekker stil te zijn.
Link naar reactie
Sorry dat ik er niet duidelijk bij had gezet dat het om de cpu fan gaat. ik heb twee dezelfde kasten en de een staat rechts en die hoor ik niet en de ander staat links en die gaat vreselijk te keer dus wil ik daarvoor een ander koelertje hebben. Waar het me om ging is dt ik een paar goede merknamen kreeg. Ik had al gekeken bij alternate en zo maar de merken die daar staan worden door jullie niet genoemd en jullie hebben er ervaring mee dus thanx! O en trouwens klets die dubbele whisky maar in het forum want dat werkte niet helemaal lekker dus vandaar een dubbele post!! ik heb er zelf ook een hekel aan!!! :D Greetz Xcept
Link naar reactie
Misschien een beetje off-topic, maar ik was laast bij iemand die z'n computer zo overgeklokt had dat ie 'm in een tweedehands koelkast moest zetten om langer dan 2 uur te computeren. Ik heb niet echt een oplossing, maar ik zou toch echt een keer de systeemkast open maken en eens kijken waar het aan ligt.
Link naar reactie
[quote:a3fd04c659="S0epkip"]In een koelkast? Dat lijkt me niet echt handig met condens, maar ik weer niet precies hoe dat zit..[/quote:a3fd04c659] Ik wel :) Kijk in een koelkast is het nogal vochtig er zit veel waterdamp in de lucht dat heet condens. En toen kwam die waterdamp tegen een printplaat aan en stond de koelkast in de fik ;)
Link naar reactie
[quote:3d48cf2a91="turbulence"]ff OT; // marcel die Zalman CNPS6000, is dat wel wat??? ik heb em laatst ook op een pc beurs zien liggen, en heb nog zitten te twijfelen of ik em mee zou nemen of niet... koelen die koelers een beetje goed?? ga straks voor een XP2400, en dan moet er wel een goed koelertje op.... en die fan, die is verstelbaar heb ik gezien, maar op mijn mobo zit de cpu aardig achterin, kan die fan dan wel zo ver reiken???[/quote:3d48cf2a91] Ik heb deze Zalman CNPS6000 op een 2200+ T-bred gezien en de temps waren ok, (weet zo niet meer exact. stressed onder de 50 iig) Het is geen cooler om je PC te OCen. dan kan je beter een Alpha nemen met een stille fan erop zoals Marcel al aangeeft als je echter een 2400+ wilt en een hele stille cooler heb je aan deze Zalman CNPS6000 een prima cooler. wat de fan betreft, die komt via een kromme haak bij je videokaart boven de waaier te hangen. het leuke is dat je ook 2 fans aan die haak kan hangen en dan dus (omdat ie verstebaar is) er 1 boven de waaier kan laten draaien en 1 boven je videokaart. De fan kan probleemloos boven de waaier komen. welk mobo heb je?
Link naar reactie
ik heb een Soltek SL75DRV5, en ik heb zo'n gevoel dat die arm te kort is.... kijk maar eens op [url=www.soltek.com.tw]soltek site[/url] en check het maar eens uit, de cpu zit helemaal boven in, vlak onder de voeding... is btw echt een kloteplek, want als ik mn cpu of koeler moet verwisselen, moet eerst het hele mobo eruit, anders kan ik het clipje niet losmaken.. :evil: zou die arm zover reiken denk je?? ik vindt het wel een leuke cooler...
Link naar reactie
[img:b06e7721f8]http://www1.soltek.com.tw/moboimage/75drv5.jpg[/img:b06e7721f8] dit is het moederbord waar we het over hebben he? Ik denk dat het wel moet lukken je kan namelijk die fan ook zo draaien dat ie op het puntje van het armpje zit [img:b06e7721f8]http://www.zalman.co.kr/images/october/6000cub.gif[/img:b06e7721f8] check [url=http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm]Hier[/url] anders even de "how to install" en kijk dan naar de beversting van het armpje bij "setting the fan location" erg mooi en duidelijk in flash gedaan. 100% zeker weten doe ik het niet of het gaat passen.
Link naar reactie
[quote:777bf573c3="Red Dragon"]Je kan dat armpje om meerdere plekken zetten he. zoals je in dat flash filmpje kan zien. Ik weet dat ie met fan en al zo goed als tegen de voeding aan kan komen dus dan moet het wel lukken met dat bord. je moederbord meenemen is altijd een goeie optie natuurlijk.[/quote:777bf573c3] jah, thanx, had het filmpje al eens bekeken, en het lijkt me wel passen.... vanmiddag ff naar beurs toe, zal ff kijken of Etelcom er weer staat, die had namelijk de soltek en de Zalman op een vorige beurs ook....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...