Ga naar inhoud

stekkertjes eruit getrokken!!


Aanbevolen berichten

Ik probeer dit forum voor het eerst omdat ik nergens anders antwoorden krijg die ik zoek, misschien kunnen jullie me verder helpen. Tijdens een wilde wisseltruc heb ik de stekkertjes van hdd-led, rst-swtch enz. uit het moederbord getrokken zonder goed te kijken hoe ze zaten. Bij het ene bord staan de funties op het bord zelf geschreven, maar bij de andere niet. Heb gezocht naar merk van het bord. Enige wat ik kon vinden was FOXCONN, maar geen type nr ofzo. Bij het inschakelen van het systeem begint alles wel te draaien en te pruttelen, maar daar blijft het dan ook bij. Het beeldscherm krijgt ook geen signaal binnen. Is er een algemene regel waarmee ik de stekkertjes terug kan plaatsen op de juiste pinnetjes? Of is het gedaan met dat bordje van me?
Link naar reactie
staan er geen nummers op de chips die op het mobo zitten?? anders moet je ff met die nummers gaan zoeken in google. 8) [edit] link naar mobo's: [url]http://www.casedge.com/DispCatProdList.aspx?CategoryID=26[/url] Site waarvan ik deze link heb: [url]http://www.foxconn.com/products/selection.asp[/url] ik ga nog ff verder googlen
Link naar reactie
nummers op de chips die op het mobo zitten??!! hhhm Wat is een modo? Is dat een bepaald gedeelte van het moederbord? Als ik dat weet te vinden dan klinkt dat wel als een goede oplossing. Kan je een voorbeeld geven van hoe die nummers er uit zien, hoe lang ze zijn en vooral waar ze zitten? Grappig trouwens Surhuisterveen, ik heb 8 jaar in hurdegaryp gewoont, en toen nog twee jaar in Ryptsjerk. En vijf jaar elke dag twee keer langs Surhuisterveen gekomen met dat gele boemeltje.
Link naar reactie
[quote:8b37f3a82c="Bramster"]nummers op de chips die op het mobo zitten??!! hhhm Wat is een modo? Is dat een bepaald gedeelte van het moederbord? Als ik dat weet te vinden dan klinkt dat wel als een goede oplossing. Kan je een voorbeeld geven van hoe die nummers er uit zien, hoe lang ze zijn en vooral waar ze zitten? Grappig trouwens Surhuisterveen, ik heb 8 jaar in hurdegaryp gewoont, en toen nog twee jaar in Ryptsjerk. En vijf jaar elke dag twee keer langs Surhuisterveen gekomen met dat gele boemeltje.[/quote:8b37f3a82c] Mobo is een afkorting van moederbord. 8) er zitten van die zwarte vlakken op. Surhuisterveen is wel kewl. woon er m'n hele leven al 8)
Link naar reactie
[quote:20b057b546="egslim"]Met een schroevedraaier kun je pinnetjes kortsluiten en daarmee op zoek gaan naar de twee pinnetjes voor de on/off knop. Daarna kun je dezelfde truc gebruiken voor de reset knop. De LED's kun je opsporen met trail and error (en ja, meestal zijn het de laatste pinnetjes die je probeert.)[/quote:20b057b546] Handige truc, die kende ik niet! Maar toch is het handig als je je manual hebt, dus volg de tip van richard 16 nog wel ff op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...