Ga naar inhoud

Samenstellen stille pc


Aanbevolen berichten

Voor een kennis ben ik een pc aan het samenstellen die vooral stil moet zijn. Hij gaat deze niet oc'en dus mobo/geheugen/proc zal zoiets worden als Gigabyte/Epox, XP 2000+ en Samsung DDR, want hij wil wel goede en stabiele componenten. De vraag spitst zich dan ook meer toe op de volgende onderdelen: - case (zitten evt. al case fans in) - voeding (zit evt. al in de case) - cpu cooler (stil en niet te duur want geen noodzaak oc'en) - 2 case fans (papst, dacht ik meteen) Nu heeft hij min of meer zijn oog laten vallen op een Lian Li kast (PC-60/65) en daar zitten de fans al in. De vraag is dus of die een beetje stil zijn. De voorste 2 kunnen op low gezet worden, maar de andere 2 dacht ik niet. Iemand die ervaring met een dergelijke kast heeft? Zelf heb ik 'm een Chieftec aangeraden (evt. alu) omdat de voedingen die daarin zitten ook redelijk stil zijn (heb zelf de 360-202). Voordeel daarvan is dat je de case fans dus zelf uit kunt zoeken, en meteen een goede, vrij stille voeding hebt. Tevens is het de vraag of een alu-case niet meer inherente herrie voorbrengt dan een stalen kast. Ik kan me voorstellen dat omdat ze lichter zijn, sneller gaan resoneren? Tenslotte wil hij ook graag rounded ide kabels erin hebben. Komt de airflow ten goede, maar gaat dit niet ten koste van de prestaties? In dat geval zou ik bv. alleen die van CDROM en FDD rounded kunnen aanschaffen. Kortom een boel vragen waarop ik hoop een antwoord te krijgen. Deels zal ik deze wellicht zelf al hebben gegeven, deels ook niet.
Link naar reactie
-Lian-Li kasten zijn over het algemeen nof veel beter dan Chieftecs hoor. Als ik er geld voor had gehad had ik ook een Lian-Li genomen. -Epox 8K5A2+ -512MB Samsung PC2700 -In Lian-Li kasten zit haast nooit een voeding dus: Antec, CWT, of Flower 350W of hoger -Zalman CNS5000 oid (naam klopt vast niet helemaal) -Papst NLG1245 dacht ik, ze maken iig maar 12dba geluid -Alu breng geen meer herrie -Round kabels presteren net zo goed
Link naar reactie
[quote:2ded496ca7="Marcel de Reus"]Zalman CNS5000 oid (naam klopt vast niet helemaal) [/quote:2ded496ca7] dat is de CNPS5005-Cu en de CNPS5100-Cu ik heb de CNPS5005-Cu die is redelijk stil maar het kan nog veel stiller: deze cooler moet je hebben [url=http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm]CNPS6000-Cu[/url] Die heb ik werkend gezien en maakt nauwelijks herrie. echt een aanrader. ik denk dat ik hem zelf ook ga aanscaffen omdat ik toch niet meer ga OCen. voor de voeding moet je een Antec True power voeding nemen. erg goed en heel erg stil. die heb ik ook mogen testen en je hoort hem nauwelijks http://www.antec-inc.com/p_truehome.html
Link naar reactie
Die Lian Li kasten zien er idd erg mooi uit. Alleen ben je bijna verplicht om je witte frontjes mee te gaan verven, want de plaatjes op internet van dergelijke kasten met witte CDROM/CDRW erin vind ik echt foeilelijk. Een FDD is nog wel in het zilver te krijgen. Nu zijn er dacht ik wel van die plak-frontjes maar die zijn dan waarschijnlijk weer niet voor alle soorten spelers verkrijgbaar. Maar goed, die dingen verven zal ook niet al te moeilijk zijn, gewoon even het frontje eraf halen, verven en er weer opzetten. Ik zal eens kijken of ze in het echt ook zo mooi en goed zijn als wordt beweerd ;-).
Link naar reactie
Ik heb zelf een zilveren kast van Chieftec met daarin een zwarte FDD, DVD en CDRW. als je zwart mooi vind op zilver zoals ik dan moet je eens in het assortiment van www.wintelco.nl kijken. daar heb ik me zwarte DVD, CDRW en FDD ook vandaan. zwart op zilver/ALU is altijd mooier dan beige/wit op zilver/alu. plus zelf verfen is lastig met garantie.
Link naar reactie
[quote:49df0b7786="Red Dragon"]deze cooler moet je hebben [url=http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm]CNPS6000-Cu[/url] Die heb ik werkend gezien en maakt nauwelijks herrie. echt een aanrader. ik denk dat ik hem zelf ook ga aanscaffen omdat ik toch niet meer ga OCen.[/quote:49df0b7786] En de Arctic Cooling Supersilent Pro dan, die maakt ook maar 20db herrie? Of, is dat qua koeling niet echt denderend?
Link naar reactie
[quote:bf35519f40="Red Dragon"]Ik heb zelf een zilveren kast van Chieftec met daarin een zwarte FDD, DVD en CDRW. als je zwart mooi vind op zilver zoals ik dan moet je eens in het assortiment van www.wintelco.nl kijken. daar heb ik me zwarte DVD, CDRW en FDD ook vandaan. zwart op zilver/ALU is altijd mooier dan beige/wit op zilver/alu. plus zelf verfen is lastig met garantie.[/quote:bf35519f40] Daar zat ik dus ook al aan te denken daarstraks. Hoe moet dat dan als het spul stuk gaat. Kom je met een zilveren CDROM aanzetten ;-). Ach, een CDROM speler kost bijna niks, CDRW iets meer. Qua kosten zou ik dat persoonlijk wel aandurven. Maar goed, wil je dat niet dan is zwart op alu de beste oplossing. Zeker aangezien die Lian Li kasten ook een soort zwarte strip boven en onder hebben zag ik. Dus dan misstaat dat zeker niet.
Link naar reactie
Arctic Cooling Supersilent Pro ken ik helaas niet en heb ik geen ervaring mee. met die waaier cooler van zalman wel en die is erg stil zorg ook dat je een stille voeding neemt (zie vorige post) een voeding kan namelijk behoorlijk veel lawaai maken. ik heb zelf dus alles zwart en zilver en ik vind het erg mooi. ik heb helaas geen digitale camera om er een foto van te maken en te posten :(
Link naar reactie
[quote:19fb6cee41="Red Dragon"]zorg ook dat je een stille voeding neemt (zie vorige post) een voeding kan namelijk behoorlijk veel lawaai maken. ik heb zelf dus alles zwart en zilver en ik vind het erg mooi. ik heb helaas geen digitale camera om er een foto van te maken en te posten :([/quote:19fb6cee41] Check, goede en stille voeding. Zal denk ik wel zo'n Antec Truepower worden. Jammer dat je niet ff wat pics kunt posten. Ben op internet namelijk nog nergens plaatjes tegengekomen waarop een alu/zilver case stond met daarin zwarte frontjes. Lijkt me er wel een stuk beter uit zien dan die witte :D.
Link naar reactie
[quote:e0c34dbf22="Marcel de Reus"]Lian-Li heeft voor veel CDspelers en writers losse frontjes, dan hoef je dus niet te spuiten.[/quote:e0c34dbf22] Kortom, er valt dus wel een mouw aan te passen. Ofwel zwarte frontjes, ofwel die plakfrontjes. Heb ze alleen nog niet kunnen vinden voor de Lite-On branders. Maar misschien dat een ander type frontje daar ook op past. Alleen vraag ik me dan wel af of ze met de plakstrips en het feit dat ze op de oorspronkelijke frontjes komen te zitten, niet aan de voorzijde uit de case gaan steken?
Link naar reactie
[quote:a7c88c8730="Tarden"][quote:a7c88c8730="Marcel de Reus"]Lian-Li heeft voor veel CDspelers en writers losse frontjes, dan hoef je dus niet te spuiten.[/quote:a7c88c8730] Kortom, er valt dus wel een mouw aan te passen. Ofwel zwarte frontjes, ofwel die plakfrontjes. Heb ze alleen nog niet kunnen vinden voor de Lite-On branders. Maar misschien dat een ander type frontje daar ook op past. Alleen vraag ik me dan wel af of ze met de plakstrips en het feit dat ze op de oorspronkelijke frontjes komen te zitten, niet aan de voorzijde uit de case gaan steken?[/quote:a7c88c8730] plakstrips vind ik ook niet handig, die Lian-Li setjes zijn ook helemaal ter vervanging. Voor Lite-on branders hebben ze bij www.informatique.nl zwarte frontjes, maar die zijn niet alu.
Link naar reactie
[quote:ce8b79794a="Red Dragon"]Als je wintelco belt en vraagt of je ze daar ook los mag kopen doen ze dat vast wel.[/quote:ce8b79794a] De vraag was eigenlijk meer voor Marcel bedoeld, niettemin is dit een goed alternatief! Gaat dus over die Lian Li alu frontjes die je ter vervanging van de org. frontjes kunt monteren. Ik kan alleen die plakdingen vinden.
Link naar reactie
[quote:5f672044f3="Red Dragon"]deze cooler moet je hebben [url=http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm]CNPS6000-Cu[/url][/quote:5f672044f3] Ondertussen ook even gekeken naar deze cooler natuurlijk. Het valt me op dat het gewicht aan de hoge kant is. Kan dat kwaad bij een Athlon XP? Verder ziet ie er wel er strak uit met die losse fan die erboven zweeft.
Link naar reactie
[quote:480f2dbe5b="Red Dragon"]dan had ik je verkeerd begrepen., ik dacht dat het nog steeds om de zwarte frontjes ging. je kan namelijk naast zwarte Lite-on branders en DVD-roms ook losse frontjes kopen die kan vervangen[/quote:480f2dbe5b] het stond er ook een beetje onduidelijk van mijn kant nu ik het teruglas. niettemin zou dat dus het alternatief zijn als die lian-li frontjes alleen met plakstrips te verkrijgen zijn. die zwarte frontjes zijn zeker voor de Lite-On's goed te krijgen, dus er valt allicht iets te verzinnen om al dat wit weg te werken :D.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...