Ga naar inhoud

Waterkoeling!


Aanbevolen berichten

Oke, voor alle geïnterreseerden, ik heb alles nu binnen en heb slangen op maat gesneden etc. Vervolgens alles in de badkuip in elkaar gezet maar 't werkte nog niet, toen ik vervolgens alle slangen leeg maakte en ze toen vol zoog werkte alles en maakte die pomp heeeel wat minder herrie dan de 10secs daarvoor :D Ik kom vandaag met temps denk ik, maar niet echt preciese, morgen zal ik zo'n CPU belast proggie downen en dan de temps bekijken en posten natuurlijk! Ik heb nog geen picjes :(, want mijn moeder zit in Italië met de digitale camera :roll:
Link naar reactie
  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:2039409dc0="Hercul3s"]Ik had er al aan gedacht jah, maar het duurde zolang voordat ik het 2e deel kreeg dat ik maar besloot een nieuwe te openen omdat dat wat in het andere topic stond niet zo interressant was (bericht van mij dan). Daarom dit nieuwe topic, sorry als het iemand irriteert o.i.d.[/quote:2039409dc0] Trek je maar niets van Belg aan, die geeft alleen commentaar of maakt vage opmerkingen. Hulp hoef je van hem niet te verwachten. (natuurlijk zijn 3 topics eigenlijk wel een beetje overbodig maar goed) Ik ben benieuwd naar je temps en microchip vast ook (die wilde dacht ik ook waterkoeling aanschaffen). Is het een beetje stil?
Link naar reactie
Welk merk waterkoeling heb je gekocht? en waar en voor hoeveel? Ik zit zelf ook water koeling te overwegen op de voorwaarde dat het stiller is dan wat ik nu heb. ik ben me case fans zat en me cpu cooler ook. de voeding die ik nu heb gaat binnenkort ook uit voor een stille antec voeding. dus ik ben erg benieuwd of het stil is.
Link naar reactie
Ik heb het nog niet ingebouwd, maar ben nog steeds aan het testen, ik moet de plastic 10mm conectie stukjes heel precies vast draaien willen ze niet lekken, dat ben ik nu aan het uitproberen. Bij het koelblok zaten 8mm stukjes maar ik had 10mm slang besteld, maar 8mm is misschien toch beter. Op mijn radiateur zaten nl. ook aansluitingen van 8mm, maar met behulp van bijgeleverde 8mm stukjes slang kon ik de 10mm erop krijgen. Het werkt verder goed, behalve dat lekken dan, maar dat moet ik binnenkort opgelost hebben. Op [url=http://www.geocities.com/h_hercul3s/Fans_radiator.txt]dit[/url] linkje klikken voor alle producten die ik heb gekocht + prijzen en verzenkosten. Btw, [url=www.freezinghardware.nl]Freezing Hardware[/url] en [url=http://www.perfect-systems.nl]Perfect Systems[/url]. Freezing Hardware is naar mijn mening (iets) professioneler dan Perfect Systems, bij FH kreeg ik na een kwartier tot half uur antwoord op mailtjes, bij PS duurde dat 2 dagen. Ook was de levertijd van FH korter, maar dat kan andere factoren hebben. Ook leverde PS geen vastzet klemmen bij de koelblokjes (stond op site, mijn koelblokjes komen van FH weg). Verder niks op aan te merken, betalen etc. ging vlekkeloos. Ik heb alles apart gekocht, omdat ik het goedkoper wilde dan een set, maar dat is niet gelukt, maar, het voordeel is wel dat je alle onderdelen kan kiezen die er mooi uitzien ;). Of het stil is, kan ik nog niet bepalen, de pomp zit aan de rand van het bad vast met zuignapjes (erg handig!) en maakt dus meer lawaai dan normaal omdat het bad meetrilt en de badkamer ook.
Link naar reactie
[quote:b077398a91="Red Dragon"]de prijzen die ik daar zie zijn niet duur. ik ben nog wel huiverig voor leken dus ik koop liever een set dit op elkaar is afgestemd dan dat ik her zelf pasend moet maken. Straks als ie in de kast is gemonteerd moet je maar vertellen hoe stil hij is[/quote:b077398a91] Waterkoeling lijkt mij ook wel wat, maar dan wel in combinatie met een peltier zodat het echt goed koelt. Anders heb je van die belachelijk grote radiateurs nodig die niet in je kast passen :( Ik ga denk ik toch maar gewoon voor Papst fans zodra ik geld heb.
Link naar reactie
Err, niet stil genoeg iig, volgens mij komt dat door mijn 5400rpm hd, ik zal zo ff boote zonder dat ding, dan issie wel stil. Ik heb een radiateur van 120x120x100, is dat al belachelijk groot of? Huiverig voor leken? Je bedoeld leek setjes? Ik heb nu alle onderdelen draaiende, zonder lek! Het cpu blok lekte een beetje, toen heb ik een wit tape iets gebruikt en dat op de schroefdraad geplakt, nu lekt ie niet meer, als je waterkoeling bouwt moet je dat spul gebruiken ! [edit: text added]
Link naar reactie
[quote:05004e8d31="Hercul3s"]Err, niet stil genoeg iig, volgens mij komt dat door mijn 5400rpm hd, ik zal zo ff boote zonder dat ding, dan issie wel stil. Ik heb een radiateur van 120x120x100, is dat al belachelijk groot of? Huiverig voor leken? Je bedoeld leek setjes? Ik heb nu alle onderdelen draaiende, zonder lek! Het cpu blok lekte een beetje, toen heb ik een wit tape iets gebruikt en dat op de schroefdraad geplakt, nu lekt ie niet meer, als je waterkoeling bouwt moet je dat spul gebruiken ! [edit: text added][/quote:05004e8d31] 120x120x100? mm of cm? In cm is dat natuurlijk onwijs bruut, in mm is het ook wel behoorlijk maar past het iig in je case met wat moeite.
Link naar reactie
Ik bedoelde gewoon een watercooling setje, kant en klaar wat bij elkaar hoort. niet allemaal samen geraapte spullen. dit omdat ik totaal geen verstand heb van watercooling en ik geen zin heb dat het mis gaat. wat geluid betreft. ik heb 3 hdd;s van 7200rpm, die maken wel wat meer lawaai dan die ene 5400 rpm van jou, maar die hdd's hoor ik nu niet omdat er tig coolers en een voeding nu zitten te loeien :) De pomp van de water cooler maakt toch niet zoveel lawaai? //Marcel En Peltier lijkt me wel een beetje overdreven. gewone watercooling is toch voldoende? ik en jij OCen toch haast niet meer :)
Link naar reactie
[quote:1cd288ea5a="Red Dragon"] //Marcel En Peltier lijkt me wel een beetje overdreven. gewone watercooling is toch voldoende? ik en jij OCen toch haast niet meer :)[/quote:1cd288ea5a] Dat is waar. Ik OC helemaal niet meer, maar als je met een peltier koelt hoef je een minder grote radiateur en minder grote fans ed te kopen, omdat het water een stuk minder warmte af hoeft te voeren. Lekker stil dus, nadeel is dat het veel stroom kost :(
Link naar reactie
err, marcel, foute redenatie! juist het omgekeerde, het water moet meer warmte afvoeren omdat de peltier veel warmer wordt dan de processor, dus ook een grotere raditator, met een peltier moet je ook condensatie tegengaan, dus voor gebruikersgemak is zonder peltier beter. Btw, ik heb 1 5400 rpm hd en 1 7200 rpm hd, dus dat geluid is iets minder dan dat van jou denk ik. En, ik had met waterkoeling totaal geen ervaring, maar het is wel gelukt, het is niet zo moeilijk als je denkt geloof ik, als je een uurtje test, de schroefdraad met wit tape intaped tegen water (er is speciaal wit tape voor wat alle loodgieters etc. ook gebruiken, erg handig!) issie zo waterdicht.
Link naar reactie
Yup, ik heb alles ingebouwd, en heb de eerste temp: - idle = 32 graden hij heeft een uur en een kwartier niks gedaan dus dit zal wel een goeie idle temp zijn. Ik zal vandaag nog zo'n programmatje downloaden voor een half uur volle belasting. Ik heb niet alles in mijn computer, het resevoir, de pomp en radiateur niet, dit kan wel, maar dan moet je naar mijn mening wel een bigtower hebben, of je moet het zeer goed inrichten, dan kan het ook in een midi tower denk ik.
Link naar reactie
Ik denk dat ik mijn waterkoeling als zo ga maken: -Heatsink op de CPU (misschien nog een fan of zo'n ribbel ding erop monteren) -Slangen die het water naar een koel deel van het huis vervoeren. -Daar een sterke pomp neerzetten -Een radiator met een (paar) koelers neerzetten. En als het veel herrie maakt dan nog wat geluidsisolate. P.S. Wat zou de idle temp zijn met luchtkoeling?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...