Ga naar inhoud

Opeens vertikale lijnen op mijn scherm.. help?!


Aanbevolen berichten

Pas een nieuwe computer gekocht met het nieuwste van het nieuwste, en zie sinds een paar dagen [b:0dc24ffcc9]een paar brede vertikale strepen over mijn scherm[/b:0dc24ffcc9]. Niet alleen in Windows (die crasht vervolgens bij het opstarten, maar ook gewoon tijdens het booten van de PC en als ik in de BIOS ga. Duidelijk een hardwareprobleem, maar waar komt dit door??? Bios staat verder Jumperless, alles wordt auto-gedetect. Voor zover bekend is er niets (bewust) overgeklokt. Is mijn moederbord (AGP bus?), - de [b:0dc24ffcc9]P4T533[/b:0dc24ffcc9] met het nieuwe rambus geheugen (RIMM PC4200) en Intel 850E chipset -, kapot? Of komt het door de [b:0dc24ffcc9]Club 3D Geforce4 Ti4200/128Mb DDR kaart[/b:0dc24ffcc9]? Daarvoor had ik af en toe wel cache-foutmeldingen van mijn videokaart (blue screen of death in WinXP). Gerelateerd aan mijn probleem? De PC op een andere monitor getest, maar hier geeft hij ook de lijnen.. (ligt dus niet aan de monitor)... Ik heb eens artikelen gelezen over dit soort problemen, maar kan me niet meer herinneren wat de oorzaak is. Iemand een idee wat er kapot is, en wat de oorzaken kunnen zijn??
Link naar reactie
In de manual van mijn ASUS P4T533 moederbord staat dat deze alleen werkt met AGP 2/4, en alleen 1.5 VOLT. Die "alleen 1.5 Volt" doet mij vermoeden dat dit misschien de oorzaak kan zijn. Misschien draait die Club Geforce4Ti4200 op een andere voltage en werkt zodoende niet goed met het moederbord?? Ik kan alleen nergens vinden op welke voltage die Club-3d geforce4Ti4200 op werkt...
Link naar reactie
Ik heb het idee dat ze de hardware niet (goed) hebben geconfigureerd.. bv, RAID stond enabled, terwijl deze niet gebruikt wordt, OnBoard Sound was Enabled, terwijl er een SB Audigy kaart in zit, kortom alle instellingen stonden blijkbaar nog gewoon op de fabriekinstellingen. :o Duidelijk een voorbeeld van slechte service, dus ik ga er niet van uit dat ze het eerlijk toegeven wat er precies fout gaat. Voordat ik de winkel hierover raadpleeg wil ik zelf precies op de hoogte zijn van wat er mis gaat, want als ik mijn computer daar achterlaat kunnen ze er zelf van maken wat ze willen... :-?
Link naar reactie
Misschien zit de videokaart niet goed genoeg in het AGP slot. In dat geval is de remedie om 1) de pc uit te zetten (voor de zekerheid :) ) 2) kast open te maken, 3) schroef waarmee de videokaart is vastgezet los te draaien, 4) kaart goed aandrukken en schroef weer vastdraaien. Nadeel is dat je daar, afhankelijk van je garantievoorwaarden, je garantie misschien mee kwijtraakt.
Link naar reactie
[quote:838771bcbc="egslim"]Misschien zit de videokaart niet goed genoeg in het AGP slot. In dat geval is de remedie om 1) de pc uit te zetten (voor de zekerheid :) ) 2) kast open te maken, 3) schroef waarmee de videokaart is vastgezet los te draaien, 4) kaart goed aandrukken en schroef weer vastdraaien. Nadeel is dat je daar, afhankelijk van je garantievoorwaarden, je garantie misschien mee kwijtraakt.[/quote:838771bcbc] IDD, nieuwe PC, niet zelf aan gaan zitten, terug met die handel
Link naar reactie
Het is een Pc Prive project - PC. De garantie vervalt niet, aangezien de technische dienst van ons bedrijf bevoegd is om deze open te maken (zonder dat de garantie vervalt). En ik ook, aangezien ik er ervaring mee heb en een goed contact heb met de TD ;-) De TD heeft geconstateerd dat de videokaart kapot is, en zal een nieuwe laten opsturen door de leverancier... Oorzaak is vooralsnog onbekend.. :-S
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...