Ga naar inhoud

nogsteeds onstabiel, ik word GEK


Aanbevolen berichten

//Idd en over 3 jaar is er nog steeds geen opvolger en zit jij je te pijnigen met lelijke grafics terwijl je PCvrienden bijna een orgasme krijgen van de grafics van die nieuwe RPG. Een console zuigt gewoon. //In principe is een computer nooit onstabiel, mits je: 1. de hardware goed op elkaar hebt afgestemd 2. voeding en koeling goed zijn 3. je kwaliteitsspullengebruikt 4. je een stabiel OS gebruikt: Linux in de eerste plaats en eventueel Win2000 als 2e met eerbiedige afstand.
Link naar reactie
[quote:941a11e06b="Red Dragon"][quote:941a11e06b="Marcel de Reus"] 4. je een stabiel OS gebruikt: Linux in de eerste plaats en eventueel Win2000 als 2e met eerbiedige afstand.[/quote:941a11e06b] BS WindowsXP pro incl SP1 is rete stabiel 8)[/quote:941a11e06b] Ik heb SP1 nog nooit geprobeerd, feit is iig dat WinXP nooit zo stabiel zal zijn als Linux, dat is theoretisch te bewijzen. Komt gewoon door de architectuur van Windhoos. BTW met Win2000 bedoel ik automatisch natuurlijk ook XP, want dat is immers gewoon Win2000 in een nieuw jasje en wat extraatjes. Ik heb BTW vandaag voor het eerst in lange tijd weer een PC zien crashen, namelijk XP bij het spelen van A2 Racer 3 bij een vriend. BS is het dus zeker niet. //Rumaro 1. Ik had je EasyLinux al afgeraden 2. Lindows sux en het is nog beta ook (het is BTW eigenlijk verboden om de naam Lindows op te schrijven buiten de Lindows fora zolang hij nog beta is :( ) 3. Mac OS heeft niets met Linux te maken.
Link naar reactie
dat de pc crashed onder windows XP ligt vaak niet aan windowsXP zelf maar aan de games of drivers. IMHO maar ja ik heb hier Windows XP pro SP1 draaien en dat draaid heel erg stabiel, de enige crashes die ik heb zijn aan mijzelf te wijten en niet aan windowsXP. Ik geloof best dat Linux nog stabieler is maar vlak windowsXP SP1 niet uit.
Link naar reactie
[quote:1b09b3b001="Red Dragon"]dat de pc crashed onder windows XP ligt vaak niet aan windowsXP zelf maar aan de games of drivers. IMHO maar ja ik heb hier Windows XP pro SP1 draaien en dat draaid heel erg stabiel, de enige crashes die ik heb zijn aan mijzelf te wijten en niet aan windowsXP. Ik geloof best dat Linux nog stabieler is maar vlak windowsXP SP1 niet uit.[/quote:1b09b3b001] Ik vlak Windows XP niet uit hoor, tuurlijk is het in principe een goed OS. De instabiliteit ligt idd voor 100% bij randsoftware en verkeerd gebruik, maar het leuke is dus dat bij WinXP dan je hele systeem hangt en bij Linux alleen de prog crasht. Dat heeft dus met dat verschil in architectuur te maken. Ook heeft Linux door het multiuser systeem crashes en dataverlies door verkeerd verbruik verdreven. Ik zei daarom ook dat Win2000 ook stabiel is maar dus wel om bovenstaande redenen op eerbiedige afstand volgt. Verder heeft Winows natuurlijk ook voordelen boven Linux, maar dat ligt niet aan Linux, maar aan 3den (hardware ondersteunimg, game). Net als het crashen onder XP de schuld van 3den is. Verder ben ik erg voor Open-Source software en zijn er dus wat principele dingen die mij niet aanspreken aan M$. conclusie: XP is gewoon een goed OS, net als Windows 2000 maar op het gebied van stabiliteit wint linux het, daar tegenover staat dat Windows ook weer voordelen heeft.
Link naar reactie
Ik heb te weinig ervaring met Linux om er een oordeel over te geven maar heb kenners in mijn omgeving die er erg over te spreken zijn en met zelfde soort redeneringen komen, dus bergijp ik wel wat je bedoeld. echter ondanks mijn apathie tegen grote bedrijven als Micorsoft gebruik ik vrolijk winXP pro :)
Link naar reactie
Het gaat toch weer de goede kant op met dit topic ;) M$ heeft gewoon zo'n groot monopolie, dat krijg je never nooit meer weg Het feit alleen al dat het mega-overgrote deel van de pc's standaard met windows gelevert wordt is daar al een bevestiging van. Er zijn zaken waarbij je Linux voorgeïnstalleerd kan krijgen, maar dan moet je dat aangeven. Iedereen kan zo hard blèren als 'ie wil dat m$ slecht is en windows zuigt, maar zelf kunnen ze het niet beter ;) Ik vind windows ook zeker niet alles, maar een ander groot voordeel van windows is dat het ECHT veel makkelijk is dan Linux. Het is wel zo dat ik die gebruikersvriendelijkheid (van xp) af en toe compleet uitkots, het is evengoed allemaal "lekker simpel" en daar win je klanten mee, want dat zijn over het algemeen vette pc-n00bs. Niet alleen de installatie (nog een onderdeel van de al grote drempel om over te stappen op Linux) maar ook het omgaan met is moeilijker met Linux. Het is wel zo dat het allemaal heel simpel is 'als je het eenmaal weet' maar daar moet je wat voor doen! Ik heb zelf nog steeds geen linux gedraait, maar vaak genoeg achter zo'n kist gezeten en er ook remote op ingelogt. Nou, wedden dat je de eerste dagen met een boek/handleiding/briefje op je schoot zit :D Dan is er gelukkig nog KDE enz. DE GUI van Linux, wat de gebruikersvriedelijkheid alweer flink omhoog gooit. Maar stel dat nu opeens de helft van de pc's met linux (of multiboot met windows en linux) wordt gelevert. Daar zul je evengoed niet zo superveel mee opschieten, omdat erg veel games gewoon alleen onder windows draaien. Dan is er nog een hele berg games met linux support of mods voor linux enz. Maar dat is allemaal moeilijker te vinden en te installeren dan windows games. "Maar je hoeft toch niet per se games te spelen?". Nee, natuurlijk niet, maar kom op, wie ziet hier al zijn ouders even Linux installeren/opstarten om met Star Office een bref te tikken :D Degene DIE linux installeren en gebruiken zijn toch vooral de mensen met wat meer pc know-how en dus ook een groot deel van de gamers ;) (Dat is natuurlijk geen feit (denk ik) maar zo zie ik het ;)) Nou, dat was 'm wel denk ik. Multiboot met Windows voor de games en Linux om een beetje met het OS te spelen zou het beste zijn ;) Ik vind Linux btw wel rulen in de server wereld en ook als remote-boxen is het echt een uitkomst, dat prachtige multi user systeem van Linux. Af en toe doet het ook een beetje aan dos denken en das ook wel leuk ;) (En van M$ ;)) ...Dus... Windows zal nooit uitsterven: helaas :D ..Wie heeft er zin om de MAC hierin te verwerken? :P Heb ooit zo'n oud ding gehad met ingebouwd beeldscherm, heel leuk maar er draait nix op :P Daar is het software monopolie van M$ meteen heeeel erg duidelijk. (DirectX trouwens helemaal vergeten :O) Voor mij geen MAC ;) Ook upgraden is praktisch onmogelijk, het zijn echt kantoor pc's met een leuk kleurtje ofzo :P (Ik hoop niet dat ik nu een zooitje flames terugkrijg).
Link naar reactie
windows XP is idd de top maar veel te duur; bij monopolisten zoals MS wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden net als bij bv cd's; dit wekt irritatie. een OS als LINUX zorgt voor concurrentie met als gevolg dat de prijzen wellicht zullen dalen ook ik heb recent een tweede PC met SuSe Linux 8.0 uitgerust, netjes aangeschaft voor 24 euro moet eea nog verkennen maar eerste indrukken zijn heel positief zeker voor de huis, tuin en keuken PC in ruime mate voldoende! ben evenwel met je eens om ieder in zijn waarde te laten, gemeenschappelijke hobbie is niet het OS maar de PC :wink:
Link naar reactie
[quote:eb80c23fd5="Ochem@n"]windows XP is idd de top maar veel te duur; bij monopolisten zoals MS wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden net als bij bv cd's; dit wekt irritatie. een OS als LINUX zorgt voor concurrentie met als gevolg dat de prijzen wellicht zullen dalen ook ik heb recent een tweede PC met SuSe Linux 8.0 uitgerust, netjes aangeschaft voor 24 euro moet eea nog verkennen maar eerste indrukken zijn heel positief zeker voor de huis, tuin en keuken PC in ruime mate voldoende! ben evenwel met je eens om ieder in zijn waarde te laten, gemeenschappelijke hobbie is niet het OS maar de PC :wink:[/quote:eb80c23fd5] Ik kraak Windows in principe niet af hoor zoals ik al in mijn reply op RD vermelde. Af en toe ff een gemene opmerking als er iemand weer problemen heeft door Windhoos alleen. Gewoon ff leedvermaak. S0epkip verteld precies zoals het zit BTW, 1 opmerking. Bijvoorbeeld SuSE 8.0 scheelt qua gebruiksvriendelijkheid nix met XP hoor, een n00b leert net zo snel met SuSE 8.0 als met WinXP werken. //Ochem@n Ik heb zelf SuSE 8.0 Proffesionel voor 80E gekocht en het is een zeer mooie en goede distributie. Ik houd zelf nogal van sleutelen en daarom ga ik binnenkort Linux From Scratch draaien maar SuSE heeft me mooi de Linux wereld ingeholpen :)
Link naar reactie
[quote:67960012d5="Ochem@n"]raken natuurlijk ongelofelijk off topic :wink: maarre voor mij ging er ook een Linux-wereld open hoor! ik heb de personal edition aangeschaft (3 cd); is niet alleen een OS maar name it en het zit erbij! branden, office, tools de hele mik-mak moet je met Windows nog erbij aanschaffen![/quote:67960012d5] idd, bij de prof editie zitten 7CD's en een DVD. 1 voor Linux de rest allemaal gratis programma's. Zat keus: 5 browsers, 4 office pakketen, messengers ga zo maar door. Erg compleet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...