Ga naar inhoud

Bios flash gedaan,en geluid is weg...


Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb gister het bios geflasht van min Epox 8K3A+. Geloof dat het goed gegaan is,alleen het geluid doet ut niemeer. Ik heb Windows Xp prof en gebruik het onboard geluid. Heb het geflasht dmv ALT+F2 . Als alles goed gaat zie je een schermpje vollopen met een witte balk,als er iets misgaat wordt ie blauw,en als het fout gaat rood. Bij mij was de balk BIJna helemaal wit,alleen onderaan zag ik een klein blauw stukje. Heb de drivers van het onboard geluid al enkele keren opnieuw geinstalleerd,maar zonder resultaat.
Link naar reactie
[quote:c9cca1a6ef="Eddy X"]Na een biosflash kunnen bepaalde instellingen in het bios gewijzigd zijn, kijk even of onboard-sound "enabled" staat. Eddy[/quote:c9cca1a6ef] Ja,die staat aan. En ik heb nog iets raars. Als ik bv nieuwe email heb hoor ik de pc speaker piepen! Telkens als ik reboot krijg ik van Xp de melding dat er nieuwe hardware gevonden is,in de vorm van een AC 97'Audio device,wat dus mijn onboard geluidskaart is. Vervolgens wil ik de drivers installen en dat mislukt telkens. Dan krijg ik in de sys tray de melding dat de installatieprocedure mislukt is. Net deed ik dus weer een reboot,en kreeg ik weer dat schermpje van nieuwe hardware gevonden. Ik klikte het gewoon weg,en kreeg toen gelijk de melding dat het installeren mislukt was. En dat terwijl ik niks geinstalleerd had :-?
Link naar reactie
[quote:c2d070e269="weert114"][quote:c2d070e269="Eddy X"]Na een biosflash kunnen bepaalde instellingen in het bios gewijzigd zijn, kijk even of onboard-sound "enabled" staat. Eddy[/quote:c2d070e269] Ja,die staat aan. En ik heb nog iets raars. Als ik bv nieuwe email heb hoor ik de pc speaker piepen! Telkens als ik reboot krijg ik van Xp de melding dat er nieuwe hardware gevonden is,in de vorm van een AC 97'Audio device,wat dus mijn onboard geluidskaart is. Vervolgens wil ik de drivers installen en dat mislukt telkens. Dan krijg ik in de sys tray de melding dat de installatieprocedure mislukt is. Net deed ik dus weer een reboot,en kreeg ik weer dat schermpje van nieuwe hardware gevonden. Ik klikte het gewoon weg,en kreeg toen gelijk de melding dat het installeren mislukt was. En dat terwijl ik niks geinstalleerd had :-?[/quote:c2d070e269] Dit had ik ook na mijn BIOS flas + update Via drivers. Na Windhoos opnieuw geinstalleerd te hebben was het weg.
Link naar reactie
Schone windows install heb ik nie veel zin in. Zit ik ook weer met dat activeren enzo :-? . Ik heb 2 os'en op m'n pc:Xp prof en 98Se. Onder Xp krijg ik de onboard sound niet meer aan de praat. Had nog een Avance geluidskaartje liggen,erin geprikt maar nog niks. Onder 98Se heb ik het ding wel aan de praat gekregen :D ! Dus gauw ff unreal 2003 gehaald net,en dat kan ik nu mét geluid spelen. :P :P :P
Link naar reactie
[quote:1f1e69ff51="weert114"]Schone windows install heb ik nie veel zin in. Zit ik ook weer met dat activeren enzo :-? . Ik heb 2 os'en op m'n pc:Xp prof en 98Se. Onder Xp krijg ik de onboard sound niet meer aan de praat. Had nog een Avance geluidskaartje liggen,erin geprikt maar nog niks. Onder 98Se heb ik het ding wel aan de praat gekregen :D ! Dus gauw ff unreal 2003 gehaald net,en dat kan ik nu mét geluid spelen. :P :P :P[/quote:1f1e69ff51] Kigts dus toch aan WinXP zoals ik al dacht.
Link naar reactie
Ligt id aan Xp denk ik jah. Heb al systeemherstel geprobeerd ook,op een herstelpunt van voor de biosflash maar die kon ie niet voltooien. Overigens kreeg ik hiervoor de onboard sound onder 98Se ook al niet aan de praat hoor. Maar voordat ik een dual boot systeem had trouwens wel. Owja,dan nog iets,heeft hier niet zoveel mee te maken eigenlijk maar goed. Wat ik dus raar vind:Als ik gesurfd heb wis ik regelmatig cookies en tijdelijke internet bestanden.Ik dacht dat die dan ook compleet verwijderd waren!Dat is dus ook niet zo.Als je systeemherstel doet zijn ook je cookies van toen weer terug!Misschien wisten jullie het al wel.Ik niet. Grtz.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...