Ga naar inhoud

TIP: ctSPD Memory Readout Utility - handig


Aanbevolen berichten

Hoi, Ooit heb ik 's gevraagd hoe ik erachter kom op welke CAS Latency m'n geheugen draait. Welnu.. hier liep ik tegenaan. een tooltje genaamd ctSPD Memory Readout Utiliy http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml (onze duitsers weer) SUMMARY: A very handy utility that lists the key parameters of your RAM stick. Ike apprised me of a utility that ct, the German magazine, has called ctSPD-Speichertest; it's a RAM Readout utility that enables you to see all the timing data "inside" the RAM stick. It's very simple - download the utility, install it, run it and it will read out the detailed data. Dacht da's misschien wel handig voor de overklokkers e.d. Suc6
Link naar reactie
En dit zijn mijn geheugengegevens... DIMM 2 (512 MB) ----------------------SPD-EEPROM-------66 MHz-------100 MHz-------133 MHz CAS Latency:---------------3/4-----------3--------------(leeg)----------(leeg) RAS to CAS delay tRCD:--80 ns RAS precharge tRP:--------80 Ns RAS cycle time tRC:------------------------8 RAS active time tRAS:-----45 Ns----------5 SPD version:-----JEDEC0 PC100 compatible: 66MHz DIMM Manufacturer SAMSUNG Mensen, wat betekent dit nou eigenlijk allemaal ? Ik heb DDR geheugen d'rin als het goed is en 400 FSB. Ik zie staan geen 100 maar zelfs 66Hmz.. Gekocht in febr 2002. Kunnen jullie mij helpen hiermee ? Vooral dat "PC100 compatible: 66MHz" bevalt me niet zo.. Groet, Aswin
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...