Ga naar inhoud

Voors en tegens voor de Gigabyte GA-81HXP?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik ben van plan om binnenkort het Gigabyte GA-81HXP moederbord aan te schaffen. Ik heb de afweging gemaakt tussen de nieuwste moederborden die in de nieuwste PC-active staan (okt 2002) Desondanks zou het natuurlijk kunnen dat er alweer betere en nieuwere moederborden zijn dan deze, maar dat RDDRAM spreekt mij vooral aan, ook de dubbele bios lijkt me ok. Wie heeft voor dit mobo voors en tegens en waarom? Gr. Mark
Link naar reactie
Ik moet zeggen dat ik het bord zelf nog niet in handen gehad heb maar Gigabyte is zowiezo een goede keus. Voordelen van dit bord: RAID controller onboard LAN onboard PC1066 geheugen En daarnaast natuurlijk USB 2.0. De dubbele bios is ook leuke feature die voor sommige mensen wel nodig is. Het enige wat ik zo mis op dit bord is een IEEE1394 poortje (firewire). Maarja, een firewire kaartje los kost ook niet zoveel.
Link naar reactie
Als je een Audigy koopt, heb je die firewire er ook al weer bij. Ik heb deze combinatie, en hij bevalt mij prima. Alleen als je een diehard overklokker bent, is de 8ihxp misschien niet de eerste keuze. Je kunt relatief weinig frunniken in het bios. En het blijft natuurlijk een vrij duur systeem, met rambus en zo. En om alles eruit te halen, heb je nu eenmaal pc1066 nodig. Wil je dat niet, dan is een DDR bord misschien een betere keuze. Overigens zijn de kritieken op dit bord zonder uitzondering zeer lovend, behalve op de al genoemde punten. Nog een puntje wat ik zelf tegenkwam. De ATX stekker zit achteraan op het bord. Deze kwam bij mij tegen de harddisk bracket aan. Kwam behoorlijk in de verdrukking. Heb deze verwijderd, en de schijf boven in een 5.25" bay gezet (Aopen HX08 kast).
Link naar reactie
Ik heb dit bord gister in me handen gehad bij me leverancier. een erg compleet en mooi bord. zitten zelfs 10 usb 2.0 aansluitingen op !! beetje veel maar wie weet wat je in de toekomst allemaal nodig heb. Ik zou niet weten wat er slecht is aan het bord, behalve het punt wat Gerben noemt over de Atx steker Mijn leverancier is er ook erg over te spreken. Bord kopen en combineren met PC1066 en P4 en gaan met die pc. :)
Link naar reactie
maar wat bedoelen jullie dan precies met de atx stekker en de bracket? Betekent dit dan dat je 1 pci slot of 1 bracket moet missen? Of is dit eenvoudig te omzeilen, oid? Ik ben vandaag heel Utrecht door geweest om hem te kopen, maar alleen Vobis kan hem maar bestellen. Verder proberen de verkopers die het merk Gigabyte NIET verkopen, mij wijs te maken dat ër vaak wat mis is met Gigabyte borden" . Maar goed als hij dat niet zou zeggen, zou hij zijn ASUS niet slijten... Toch?
Link naar reactie
Winkels kraken altijd af wat ze zelf niet verkopen, kunnen ze je mogelijk wat anders aansmeren. Het gaat om de harddisk houder, dat blikken ding onder de cdrom etc. Een bracket voor een 5,25" bay kost je € 5 of zo. Maar als je een andere kast hebt of koopt, heb je dit probleem misschien helemaal niet. Gewoon even kijken, en niets forceren als het niet past.
Link naar reactie
[quote:8b28170140="markbosch"]maar wat bedoelen jullie dan precies met de atx stekker en de bracket? Betekent dit dan dat je 1 pci slot of 1 bracket moet missen? Of is dit eenvoudig te omzeilen, oid? Ik ben vandaag heel Utrecht door geweest om hem te kopen, maar alleen Vobis kan hem maar bestellen. Verder proberen de verkopers die het merk Gigabyte NIET verkopen, mij wijs te maken dat ër vaak wat mis is met Gigabyte borden" . Maar goed als hij dat niet zou zeggen, zou hij zijn ASUS niet slijten... Toch?[/quote:8b28170140] Idd Gigabyte is gewoon goed, Asus is alleen maar duur en biedt nix extra's.
Link naar reactie
[quote:206f47c081="markbosch"]Weet iemand of ik problemen ga krijgen als ik niet zeker weet of mijn kast ATX, ATX2.01 of ATX2.03 is? Het Gigabyte GA-81HXP mobo is ATX, verder staan er in de pc active ook mobo's (ook nieuwe) die atx 2.01 of 2.03 zijn. Mijn kast heb ik pas gekocht en is een chieftec TX-10WD.[/quote:206f47c081] Daar gaat dat mobo gewoon in hoor. Voor een goede videokaart: Radeon 9000 GF 4 ti4200 Radeon 9700 van prijs van laag naar hoog
Link naar reactie
Ik heb dit bord gister in me handen gehad bij me leverancier. een erg compleet en mooi bord. zitten zelfs 10 usb 2.0 aansluitingen op !! beetje veel maar wie weet wat je in de toekomst allemaal nodig heb. [quote:f09d522785] Wie weet waar je überhaupt dit moederbord kunt kopen? Ik ben in Utrecht bijna alle computerzaken af geweest, in Amsterdam en Amersfoort gekeken en gevraagd, maar geen enkele Dynabyte, Mycom, Computerland of Paradigit heeft hem en kunnen hem ook niet en nooit bestellen. Wel een slecht punt dus voor Gigabyte: slecht distributienetwerk. Je wordt wel overal doodgegooid met Asus. Wie weet waar je hem gewoon kunt afrekenen en direct mee naar huis nemen?[/quote:f09d522785]
Link naar reactie
Ohw ik zie de vraag nu. :oops: [quote:d5843ce482]zijn dit standalone 3d kaarten, of werkt het hedendaags nog steeds met een doorluskabel van standaard svga videokaart naar 3d kaart? net zoals bij de Voodoo2[/quote:d5843ce482] dat had ik niet helemaal door. zoals Egslim al aangeeft is de 2D en 3D tegenwoordig geintergeerd op een kaart en dat is met al die kaarten zo, je heb dus aan 1 kaart genoeg.
Link naar reactie
Sorry dat ik wat onduidelijk was, maar ik heb het moederbord niet besteld, omdat ik hem liever in een winkel koop (ivm rembours etc.) Ik zag inderdaad dat ze hem nu bij Alternate verkopen, maar ik zou willen weten van iemand die dit moederbord al heeft waar hij of zij hem gekocht heeft, want ze hebben hem nergens. Verder excuses voor het topic van de videokaart, voor de duidelijkheid zal ik in het vervolg in de juiste categorie mijn vragen hierover stellen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...