Ga naar inhoud

Geschikte kast voor de Asus A7V8X


Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:d4b74823ff="Marcel de Reus"][quote:d4b74823ff="Red Dragon"]mja... de KT333 ondersteund niet officieel de 333fsb. lijkt me niet zo´n strak plan om een 2800+ op een kT333 te proppen als je niet wilt dat je je chipset OCed.[/quote:d4b74823ff] Wat maakt het OC'en van je Chipset nu uit? Als hij het zonder problemen kan zoals mijn Epox is dat geen enkel probleem. Ik wil er ook de uiteindelijk laatste Barton opzetten als dat lukt, waar ik overigens wel van uit ga.[/quote:d4b74823ff] Ik zeg ook niet dat het niet kan. ik zeg gewoon dat als je niet wilt OCen en een normale gebruiker bent je beter een KT400 of nog beter een Nforce2 chipset moederbord kan gebruiken voor een 2800+ met 333fsb. Persoonlijk vind ik het ook prettiger als een moederbord een bepaalde standaard officieel ondersteund ipv dat je het zelf passend maakt. als ik een Barton koop dan koop ik er dus meteen een nieuw moederbord bij.
Link naar reactie
[quote:1d3e8c9e69="Red Dragon"] Ik zeg ook niet dat het niet kan. ik zeg gewoon dat als je niet wilt OCen en een normale gebruiker bent je beter een KT400 of nog beter een Nforce2 chipset moederbord kan gebruiken voor een 2800+ met 333fsb. Persoonlijk vind ik het ook prettiger als een moederbord een bepaalde standaard officieel ondersteund ipv dat je het zelf passend maakt. als ik een Barton koop dan koop ik er dus meteen een nieuw moederbord bij.[/quote:1d3e8c9e69] Idd, mijn ervaringen met het passen van een Athlon XP op een ASUS A7V133 hebben mij geleerd dat ik geen CPU/Mobo combo meer koop als ze elkaar niet officieel ondersteunen... 8)
Link naar reactie
[quote:88476a94c2="Baxcorp"][quote:88476a94c2="Red Dragon"] Ik zeg ook niet dat het niet kan. ik zeg gewoon dat als je niet wilt OCen en een normale gebruiker bent je beter een KT400 of nog beter een Nforce2 chipset moederbord kan gebruiken voor een 2800+ met 333fsb. Persoonlijk vind ik het ook prettiger als een moederbord een bepaalde standaard officieel ondersteund ipv dat je het zelf passend maakt. als ik een Barton koop dan koop ik er dus meteen een nieuw moederbord bij.[/quote:88476a94c2] Idd, mijn ervaringen met het passen van een Athlon XP op een ASUS A7V133 hebben mij geleerd dat ik geen CPU/Mobo combo meer koop als ze elkaar niet officieel ondersteunen... 8)[/quote:88476a94c2] Het leuke is dus dat de kans er is dat Epox wel een BIOS update uitbrengt voor de Bartons. Dan mag de FSB dat misschien niet officiel ondersteunen, Epox weet dat het waarschijnlijk prima werkt dus waarom zouden ze er geen update voor maken?
Link naar reactie
[quote:2065e0b552="supertuur"]Ow wat ben ik toch blij met mijn epox bordje :wink:[/quote:2065e0b552] Het is een verwachting hè ;) Ik zeg niet dat het zo is. Wel weet ik bijna voor 100% zeker dat die Barton op dat bord gaat draaien, misschien dan niet officieël ondersteund, maar dat blijft dus een gok.
Link naar reactie
[quote:96a8909550="Marcel de Reus"][quote:96a8909550="supertuur"]Ow wat ben ik toch blij met mijn epox bordje :wink:[/quote:96a8909550] Het is een verwachting hè ;) Ik zeg niet dat het zo is. Wel weet ik bijna voor 100% zeker dat die Barton op dat bord gaat draaien, misschien dan niet officieël ondersteund, maar dat blijft dus een gok.[/quote:96a8909550] Dat klinkt wel heel erg positief, ik gun het je graag en het zou ook theoretisch best wel kunnen maar bijna 100% zeker zijn vind ik wel heel voorbarig. de Barton is nog niet eens uit. laat staan dat Epox kan zien of hun moederborden er voor geschikt zijn e.d. waar haal je die zekerheid vandaan?
Link naar reactie
Dat leidt ik theoretisch af, en dat wil ik graag met je delen: 1. de KT400 is de laatste VIA socket A chipset voor zover bekend is, mee eens? 2. de KT333 verschilt niet wezenlijk van zijn grote broer, alleen heeft hij minder features, mee eens? 3. AMD zal nooit een CPU uitbrengen die niet op dat laatste KT400 bord draait, omdat het anders een kansloze actie is (en begin niet weer over nforce2), mee eens? 4. De Athlon XP Barton zal dus officieël compatible zijn met de KT400 borden, daarom is ook de FSB support verhoogd. 5. Omdat de chipset niet wezenlijk verschilt en de FSB iig bij Epox ook makkelijk 333mhz kan draaien zal de Barton dus ook op mijn Epox plank draaien. 6. Dan is de vraag of hij officiël ondersteund wordt door Epox en daarop antwoord ik dat ik denk dat die mogelijkheid bestaat maar ik dat absoluut niet zeker weet. Dat is dus mijn theorie en ik ben er 100% zeker dat die Barton op mijn Epox plan draait. Andere KT333 borden doe ik geen uitspraak over.
Link naar reactie
[quote:bf636343dd="Marcel de Reus"]Dat leidt ik theoretisch af, en dat wil ik graag met je delen: 1. de KT400 is de laatste VIA socket A chipset voor zover bekend is, mee eens?[/quote:bf636343dd] Mee eens. de laatste die uitkomt idd. de volgende is voor de Clawhammer. verwacht niet nog een KT400a [quote:bf636343dd="Marcel de Reus"]2. de KT333 verschilt niet wezenlijk van zijn grote broer, alleen heeft hij minder features, mee eens?[/quote:bf636343dd] Er zijn niet veel verschillen dat ben ik met je eens. Echter de KT400 is voor 333fsb en de kt333 niet. dat vind ik een belangrijk verschil, hiermee zeg ik niet dat 333fsb niet mogelijk is met een kt333 [quote:bf636343dd="Marcel de Reus"]3. AMD zal nooit een CPU uitbrengen die niet op dat laatste KT400 bord draait, omdat het anders een kansloze actie is (en begin niet weer over nforce2), mee eens?[/quote:bf636343dd] Mee eens. lijkt me niet echt slim van AMD om de Barton niet op de KT400 te laten werken. [quote:bf636343dd="Marcel de Reus"]4. De Athlon XP Barton zal dus officieël compatible zijn met de KT400 borden, daarom is ook de FSB support verhoogd.[/quote:bf636343dd] de AXP2800+ en de Barton verschillen alleen met L2 cache dus ik vermoed idd dat ie compatible is met de KT400, mee eens dus. [quote:bf636343dd="Marcel de Reus"]5. Omdat de chipset niet wezenlijk verschilt en de FSB iig bij Epox ook makkelijk 333mhz kan draaien zal de Barton dus ook op mijn Epox plank draaien.[/quote:bf636343dd] Tja. en daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. je theorie is goed en ik begrijp je ook wel maar dit kan je nooit in zekerheid zeggen. Het zal wel werken vermoed ik maar of het offieceel word weet ik niet. [quote:bf636343dd="Marcel de Reus"]6. Dan is de vraag of hij officiël ondersteund wordt door Epox en daarop antwoord ik dat ik denk dat die mogelijkheid bestaat maar ik dat absoluut niet zeker weet.[/quote:bf636343dd] Ben ik het min of meer mee eens. zie punt 5 reactie. je weet het gewoon niet. Epox wil graag Mobo's verkopen en kan best zo iets hebben van laat ze verekken en een nieuwe Epox plank halen voor een Barton. het blijft een Commercieel bedrijf. [quote:bf636343dd="Marcel de Reus"]Dat is dus mijn theorie en ik ben er 100% zeker dat die Barton op mijn Epox plan draait. Andere KT333 borden doe ik geen uitspraak over.[/quote:bf636343dd] tja... 100% is heel gevaarlijk om te zeggen., je als je zelf al bij punt 6 zegt dat je het niet absoluut zeker weet. nogmaals je theorie is goed onderbouwd maar je kan het gewoon weg niet 100% zeker weten. jou therorie aanemende zou 80% een beter getal wezen :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...