Ga naar inhoud

Computer kan alleen aan als de reset knop ingedrukt wordt


Aanbevolen berichten

Zojuist een nieuw moederbord (p4b533) in gebruik genomen (met bbh kast). De stekkertjes van de knopjes en lampjes zitten exact zoals in het boekje, maar als ik de pc aan druk dan gaat alles een seconde draaien maar daarna is het weer uit. Als ik dan de reset knop ingedrukt hou werkt het wel?????? Ligt dat dan toch ergens in de stekkertjes (1001 mogelijkheden gebrobeerd in volgorden en manieren) of kan het ook iets anders zijn.
Link naar reactie
Ja heb ik gedaan, had 1002 keer moeten proberen :roll: want ze zaten niet zoals het hoorde. Maar ik ben er nog niet.......de voeding draait, hd ook cpu fan ook, ik hoor geen beep(s) maar ik mijn monitor blijft een zwart beeld geven..... ja hij staat aangesloten en staat ook aan......kan me voorstellen dat daaraan getwijfeld wordt :oops: :oops:
Link naar reactie
[quote:2aa6a572b5="Fellini"]Ja heb ik gedaan, had 1002 keer moeten proberen :roll: want ze zaten niet zoals het hoorde. Maar ik ben er nog niet.......de voeding draait, hd ook cpu fan ook, ik hoor geen beep(s) maar ik mijn monitor blijft een zwart beeld geven..... ja hij staat aangesloten en staat ook aan......kan me voorstellen dat daaraan getwijfeld wordt :oops: :oops:[/quote:2aa6a572b5] beeps zouden er iig moeten zijn. Zit je luidspreker stekker wel goed? (ook zo'n stekkertje op het mobo)
Link naar reactie
Oh ja, nog iets, vertrouw niet volledig op de handleiding. De informatie op het moederbord kan correcter zijn. Deze ervaring had ik met mijn ECS K7S5A versie 3 moederbord. De handleiding van versie 1 was op dat punt wel correct. Staat tegenover om geen gekke dingen te doen. Zomaar 2 contacten met elkaar verbinden is niet geheel zonder risico.
Link naar reactie
[quote:8ece400625="Fellini"]Ja heb ik gedaan, had 1002 keer moeten proberen :roll: want ze zaten niet zoals het hoorde. Maar ik ben er nog niet.......de voeding draait, hd ook cpu fan ook, ik hoor geen beep(s) maar ik mijn monitor blijft een zwart beeld geven..... ja hij staat aangesloten en staat ook aan......kan me voorstellen dat daaraan getwijfeld wordt :oops: :oops:[/quote:8ece400625] Ik heb ook zoiets gehad: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=64317 Bij mij lag het aan een ABit moderbord in combinatie met een Leadtek GF4. Als ik de pc aanzette ging wel alles draaien, maar ook geen beeps/ scherm aan. De eerste keer heb ik gewoon het BIOS ge-reset en dat hielp. Maar de volgende dag had ik weer precies hetzelfde en toen ben ik toch verder gaan zoeken. Ik kon het als volgt 'oplossen' zonder mijn bios te resetten: Pc aan, wachten tot lampjes zijn 'uitgeknippert', voeding ongeveer 10 - 15 seconden uit, pc aan, en hij bootte normaal. Dit is natuurlijk vrij irritant, maar ik vrees dat je ermee zal moeten leven. Ik dacht eerst dat het bij mij aan de voeding lag, maar nu ik er een Epox bordje in heb zitten draait alles perfect :D Probeer eens ergens een andere voeding te lenen en anders moet je het in een ander onderdeel zoeken... Ik heb het in ieder geval opgelost door er een [i:8ece400625]ander moederbord[/i:8ece400625] in te douwen 8)
Link naar reactie
[quote:482a07443c="Hans.Vosman"]Oh ja, nog iets, vertrouw niet volledig op de handleiding. De informatie op het moederbord kan correcter zijn. Deze ervaring had ik met mijn ECS K7S5A versie 3 moederbord. De handleiding van versie 1 was op dat punt wel correct. Staat tegenover om geen gekke dingen te doen. Zomaar 2 contacten met elkaar verbinden is niet geheel zonder risico.[/quote:482a07443c] Ja bij de ECS K7S5A is het idd proberen. Ik heb ook een PC met revisie 3 van dit mobo en een 1800+ in een Aopen kast ingebouwd, maar daar klopte de manual idd niet. het stond BTW ook niet op het mobo, het was meer kijken hoe alles logisch paste en telkens even testen of lampjes, knoppen en geluid het deed.
Link naar reactie
Idd ik zit het net te lezen en denk: "Het zouden ook best wel eens de CPU pinnetjes kunnen zijn!" Dat was bij mij idd ook het geval! Bij mij waren ze alleen bijna allemaal verbogen (door transport schade), gelukkig hebben ze bij eynstein (pc-boer) de boel weer kunnen rechtbuigen. Veel suc6 ermee, maak hem niet kapot, want dat is je garantie ook weg! :(
Link naar reactie
[quote:52380d335f="Marcel de Reus"]Ik heb ook een PC met revisie 3 van dit mobo en een 1800+ in een Aopen kast ingebouwd, maar daar klopte de manual idd niet. het stond BTW ook niet op het mobo[/quote:52380d335f] Op mijn mobo staat het er wel min of meer op (even gekeken). Maar ik had op dat moment ook die andere handleiding, dus die indeling heb ik eerst geprobeerd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...