Ga naar inhoud

[Overklok] Ineens niet meer stabiel?!?!


Aanbevolen berichten

[quote:925c770154="2FAST"]Lijkt toch het geheugen hoor! Nu ik op SPD draai gaat alles goed :) Maar dan heb ik wel 500 punten minder in 3dmark :( Maar goed nu ff spelen met de geheugen timings dus.. :P Ik pers er nog wel meer uit dan [b:925c770154]1 GHz[/b:925c770154] btw.. ruim [b:925c770154]1.3 GHz[/b:925c770154] :P[/quote:925c770154] als ik dit zo lees is het idd het geheugen, je heb XMS 3000 he. dat moet 183mhz kunnen halen met cas 2 misschien toch tijd voor PC3200 cas 2 van Corsair ;) :)
Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ja dat zou misschien beter zijn, maar ook de cpu core is vaak maar 35 graden, dus daarmee kon ik een beetje controleren of de sensoren goed waren.. als de heatsink kokend heet zou zijn maar de sensoren 35 graden aangeven zou dat natuurlijk niet kunnen :P Het is gewoon een beetje erg vaag probleem.. de ene keer, een paar uur per dag werkt alles wel toppie op snelle geheugentimings en super hoge FSB, terwijl een paar uur later ik dan ineens allerlei vage probleempjes krijg.. nu heb ik de FSB dus ff teruggeschroeft naar 175 MHz (2800 Mhz dus) en tot nu toe nog geen problemen ondervonden.. ik zal gewoon nog een aantal dagen moeten klooien om te kijken waar de max ligt en het systeem 100% stabiel blijft (elke dag een MHz hoger :P ) Volgens mij kan het echt niet het geheugen zijn, als ik het geheugen op 3/4 van de FSB zet dan heb ik het probleem ook :( Lijkt wel of het mijn moederbord is... Het is nl een schade pc.. nou ja schade pc, een pc met een beetje vreemd verleden.. Tijdje geleden had ik toch problemen dat de pc kapot aangekomen was met de PTG :evil: TOT 2 KEER TOE!! De pc 'starte niet door' en ik kreeg geen beeld.. bleek dus dat de cpu pinnen waren verbogen en daardoor had het zooitje kortsluiting gemaakt.. met het vervoer door de TPG was dit dus gebeurd. Bleek dus dat de cpu zwart geworden was (geen garantie bij de TPG want niet binnen 24 uur teruggebracht).. uiteindelijk zijn alle cpu pinnen rechtgebogen en het mobo bleek ook nog te leven.. misschien heeft het hier wat mee te maken? Maar aan de andere kant hij deed/doet het vaak prima (en heeft dat 2 maanden gedaan!) :(
Link naar reactie
:evil: Nou het wordt nu helemaal erg :evil: De pc bootte net niet eens meer op 166 Mhz FSB (2556 Mhz), dat was de snelheid die Noud garandeerde..aflopend zaakje dus. Nu draai ik dus op een armoedige 2133 Mhz (133 Mhz FSB).. :cry: Denk toch dat het tijd word voor een nieuw mobo/cpu of beide :roll: Kijken of een p4 2,8 ofzo kan regelen.. dan richting de 4 Ghz gaan 8)
Link naar reactie
//2FAST ben je er al uit waar het aan ligt? de CPU?, mem?, Mobo? elke keer denk ik wat anders en jij ook. Als de CPU en Mem goed zijn, wat blijkt uit voorgaande posts. kan het ook zijn dat de mobo niet meer goed is en daardoor trekt de chipset de hoge fsb niet meer. ps. 2,8ghz is wel heel erg duur moet ik zegen. :o
Link naar reactie
Ja ik ben er uit.. nou ja het kunnen nog 2 dingen zijn.. :-? Het geheugen is gewoon goed. Heb ik in mijn andere pc getest. Bios staat voor de zekerheid op default. Mijn pc boot niet meer op 182 Mhz FSB, op 166 Mhz (wat Noud beloofde met die Evo serie die ik heb) krijg ik nu ook al de simptonen die ik een week geleden met 182 Mhz FSB had. Ik heb hem dus nu al terug op 133 :( Lijkt me dus de cpu, maar het zou ook het mobo kunnen zijn. :roll: Door de transportschade waren mijn cpu pinnen verbogen en toen heeft het zooitje sluiting gemaakt. Uiteindelijk is alles rechtgebogen en bleek alles weer goed te werken (de cpu was wel zwart geworden).. misschien dat het toch daar mee te maken heeft.. :wink: Ik heb Noud gisteravond al gemailt en zal zo wel antwoord krijgen wat we ermee gaan doen. Zal waarschijnlijk een nieuwe CPU/Mobo worden, of beide. :( BTW: De P4 2.8 Ghz is veels te duur! Was maar een geintje van me. Het zal wel een P4 2,5 worden ofzo.. kijken of ik die dan op 3,0Ghz krijg dan ben ik allang blij (als ik maar geen snelheid verlies iig).
Link naar reactie
Nee heb ik niet mee getest. Maar PC3000 op 166 Mhz op de traagste timings moet toch echt wel werken! Ook op mijn andere pc (1400@1530) werkt het prima met Ultra settings op het abr bord daar. Dus ik weet eigenlijk voor 99,9% zeker dat dat het niet is. Verder heeft het geheugen nooit last gehad van de schade door de TPG, want ik had het bij een ader bedrijf besteld :) Kan vlogens mij alleen de cpu en het mobo nog zijn :roll:
Link naar reactie
Ja ze mailen wel.. ik w8 in spanning af... :oops: Die memtest heb ik gedownload.. maar ik snap er nog geen klap van.. - Ik pak de bestanden uit.. - voer install.bat uit, die vraagt om een floppy (die doe ik er dus in) - druk op enter.. maar dan kom ik gewoon terug in de verkenner en van het floppy kan in dan nog niet booten :( - er zou toch door dit programma een boot floppy gemaakt moeten worden? Waarom doet ie dat niet?? :P Hjs kan je me helpen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...