Ga naar inhoud

[Overklok] Ineens niet meer stabiel?!?!


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 2 maanden mijn nieuwe systeem met P4a 1600@2911 Mhz (182Mhz FSB), dit heeft nu zeker 2 maanden zo gedraaid.. Gister had ik ff mijn harde schijf geformateerd en 3dmark2001se gedraaid (score was flink hoger geworden).. maar aan het eind van de middag kreeg ik steeds blauwe schermen in Win XP als ik 3dmark2001 opstarte.. Ik heb dus mijn pc weer geformateerd drivers voor de videokaart geïnstalleerd, 3dmark er weer op.. maar weer blauwe schermen :x Toen het bios maar ff op default (cpu wel gewoon op 182 Mhz FSB), maar ook dat hielp niet.. toen de processor maar ff op 175 Mhz FSB laten lopen, toen was het allemaal wel goed.. Maar hoe kan het nou dat hij eerst maanden goed op 2911 Mhz loopt en nu ineens niet meer :( Ik heb de kast niet open gehad (kan dus nix met de 'voltage mod' gebeurd zijn).. Iemand enig idee hoe dit komt? Temp kan het ook niet zijn.. komt niet boven de 45 graden.. :-?
Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Tja... maar waarom laten jullie hem allemaal op zo'n hoge voltage + FSB staan? Je merkt er toch bijna geen reed van en dingen slijten veel eerder. Het is wel leuk om even te kijken hoe ver hij kan en om dan even een hoge score in 3Dmark2001SE te halen, maar daarna zou ik hem dus gewoon weer een stukkie terug-klokken. Ik heb nu ook gewoon mijn CPU op z'n normale speed draaien en ik had alleen geOC'ed voor mijn 3Dmark2001SE ...
Link naar reactie
De 3,06 ghz zitten een aantal aanpassingen aan zoals Hyper Threading. hij heeft zelfs een neiuw logo (niet dat dat boeit) maar die 3,06 ghz kan nog wel verder worden overgeklokt schat ik. //Kajusta Ik draai dus ook nooit meer op de max wat me systeem aankan. alleen in 3dmark2001se maar verder niet. ik wil niet meer hebben dat me systeem het ineens niet meer kan zoals ik al eerder heb gehad en 2Fast en Marcel kenelijk ook.
Link naar reactie
[quote:221adcd96b="kajutsa"]Tja... maar waarom laten jullie hem allemaal op zo'n hoge voltage + FSB staan? Je merkt er toch bijna geen reed van en dingen slijten veel eerder. Het is wel leuk om even te kijken hoe ver hij kan en om dan even een hoge score in 3Dmark2001SE te halen, maar daarna zou ik hem dus gewoon weer een stukkie terug-klokken. Ik heb nu ook gewoon mijn CPU op z'n normale speed draaien en ik had alleen geOC'ed voor mijn 3Dmark2001SE ...[/quote:221adcd96b] Ik heb hem ook normaal draaien, voor mij geen OC meer, kost alleen een hoop geld en tijd en je wint er nix mee :( Northwood gaat tot 3.5ghz mee? Zegt Intel dat of is het een rumour? Anders gaan ze die core wel behoorlijk melken :( Die 4ghz OC's zijn op stikstof BTW, dat draait tot de stikstof op is en daarna kan alles zo de prullebak in.
Link naar reactie
[quote:d1f2c30695="microchip"]ja als Intel dan de Northwood al tot 2.8 GHz heeft uitgebracht zonderer er veranderingen in te brengen dan verwacht je toch dat hij voor een lange termijn de 2911 MHz moet kunnen halen toch? Zeker als Intel een 3.06 en hogere versies wil uitbrengen.[/quote:d1f2c30695] dat is dus niet helemaal waar. de Northwood is wel veranderd namelijk voor de 2,6 en 2,8ghz zie hier de verschillen http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1690&p=2
Link naar reactie
[quote:b0575ccc78="Red Dragon"][quote:b0575ccc78="microchip"]ja als Intel dan de Northwood al tot 2.8 GHz heeft uitgebracht zonderer er veranderingen in te brengen dan verwacht je toch dat hij voor een lange termijn de 2911 MHz moet kunnen halen toch? Zeker als Intel een 3.06 en hogere versies wil uitbrengen.[/quote:b0575ccc78] dat is dus niet helemaal waar. de Northwood is wel veranderd namelijk voor de 2,6 en 2,8ghz zie hier de verschillen http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1690&p=2[/quote:b0575ccc78] en later is de nieuwe core revisie ook in de oudere modellen doorgevoerd waardoor een 1.6ghz tot 2.9ghz kan OC'en :o
Link naar reactie
Het kan ook nog aan je geheugen liggen. Had ik dus, vanaf januari liep hij op cas 2 en 1T, maar de laatste tijd ook steeds hangers e.d. geheugen getest met memtest86 (oid) en wat bleek, die 1T kon hij niet meer aan. fsb van 133 en 1T aan gaf al fouten. fsb van 147 en alles snel maar 2T ging foutloos. Dus geheugen op 2T getimed en alles gaat weer als een speer. (dus wel cas 2 en 252 en 4way, etc) Oh en ik zou Noud gewoon maar ff mailen met je vragen.
Link naar reactie
[quote:a5bcfc9da4="hjs"]Het kan ook nog aan je geheugen liggen. Had ik dus, vanaf januari liep hij op cas 2 en 1T, maar de laatste tijd ook steeds hangers e.d. geheugen getest met memtest86 (oid) en wat bleek, die 1T kon hij niet meer aan. fsb van 133 en 1T aan gaf al fouten. fsb van 147 en alles snel maar 2T ging foutloos. Dus geheugen op 2T getimed en alles gaat weer als een speer. (dus wel cas 2 en 252 en 4way, etc) Oh en ik zou Noud gewoon maar ff mailen met je vragen.[/quote:a5bcfc9da4] Net ff bios op default gezet.. en nu lijkt alles wel weer goed te gaan, kreeg wel met gta3 zo'n memory acces error.. maar dat kan ook aan het spel liggen. Ik heb de cooler ff op high gezet (op low werd hij stressed 47,5 graden, maar eigenlijk moet dat ook geen prob zijn toch?).. Ik heb Noud net ff gemaild, kijken wat hij er van zegt!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...