Ga naar inhoud

ervaringen met ASUS A7V8X


Aanbevolen berichten

Ik vrees van niet aangezien dit bord pas een paar weken in Nederland te vinden is ;) Het is gewoon een KT400 bord van Asus. Ik heb hem zien draaien bij mijn leverancier en hem gezien maar ik vind het geen schokkend bord. Nu kom ik weer met mijn gewoonlijke Asus commentaar: 1. te duur 2. zit vol met jumpers en dipswitches en weinig instellingen in het BIOS 3. Kijk voor een ander merk KT400 bord, mijn voorkeur gaat naar de Epox plank.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:56eb0df36a="Marcel de Reus"]Ik vrees van niet aangezien dit bord pas een paar weken in Nederland te vinden is ;) Het is gewoon een KT400 bord van Asus. Ik heb hem zien draaien bij mijn leverancier en hem gezien maar ik vind het geen schokkend bord. Nu kom ik weer met mijn gewoonlijke Asus commentaar: 1. te duur 2. zit vol met jumpers en dipswitches en weinig instellingen in het BIOS 3. Kijk voor een ander merk KT400 bord, mijn voorkeur gaat naar de Epox plank.[/quote:56eb0df36a] volgens mij zit er op deze nieuwe Asus met KT400 zo goed als geen jumpers meer (correct me if i'm wrong) en is alles in de Bios te regelen. Je kan bij deze nieuwe Asus plank alle voltages (Vcore, Vagp, Vmem) in de bios regelen en ook alle OC mogelijkheden zijn aanwezig dus de bios instellingen zit het ook wel goed mee. ook valt de prijs van dit bord nog wel mee als je ziet wat het te bieden heeft. ik ben zelf ook altijd erg Anti-Asus om de zelfde reden als jij maar dit bord is het eerst bord waar van ik denk, "he asus gaat de goeie kant op" lees de test van verschilende KT400 borden [url=http://www.tomshardware.com/mainboard/02q4/021007/index.html] HIER[/url] maar is. Ik heb het bord nog niet in handen gehad maar ben wel van plan er een te gaan zien.
Link naar reactie
[quote:469cf1982b="patensas"]Hallo, Ik heb al enige tijd dit bord in mijn bezit en draai er een AMD XP2200+ op met 512Mb Corsair PC3200 Cas 2 geheugen. Het bevalt mij prima en is erg stabiel. Ben tot op heden erg weinig problemen tegen gekomen en er wordt behoorlijk op gewerkt. http://service.madonion.com/compare?2k1=4396619[/quote:469cf1982b] heb jij 2 pc's of zo? in je onderschrift staat een hele andere configuratie. wel smakelijk om beide te hebben :)
Link naar reactie
[quote:88113610a5="Red Dragon"][quote:88113610a5="Marcel de Reus"]Ik vrees van niet aangezien dit bord pas een paar weken in Nederland te vinden is ;) Het is gewoon een KT400 bord van Asus. Ik heb hem zien draaien bij mijn leverancier en hem gezien maar ik vind het geen schokkend bord. Nu kom ik weer met mijn gewoonlijke Asus commentaar: 1. te duur 2. zit vol met jumpers en dipswitches en weinig instellingen in het BIOS 3. Kijk voor een ander merk KT400 bord, mijn voorkeur gaat naar de Epox plank.[/quote:88113610a5] volgens mij zit er op deze nieuwe Asus met KT400 zo goed als geen jumpers meer (correct me if i'm wrong) en is alles in de Bios te regelen. Je kan bij deze nieuwe Asus plank alle voltages (Vcore, Vagp, Vmem) in de bios regelen en ook alle OC mogelijkheden zijn aanwezig dus de bios instellingen zit het ook wel goed mee. ook valt de prijs van dit bord nog wel mee als je ziet wat het te bieden heeft. ik ben zelf ook altijd erg Anti-Asus om de zelfde reden als jij maar dit bord is het eerst bord waar van ik denk, "he asus gaat de goeie kant op" lees de test van verschilende KT400 borden [url=http://www.tomshardware.com/mainboard/02q4/021007/index.html] HIER[/url] maar is. Ik heb het bord nog niet in handen gehad maar ben wel van plan er een te gaan zien.[/quote:88113610a5] Ik heb hem al wel in handen gehad en hij zit nog steeds vol met jumpers en dipswitches :(
Link naar reactie
Ik heb nu dus de complete handleiding van dit moederbord gedowload en vraag me af wel moederbord Marcel in zijn handen heeft gehad. ik zit nu naar het Jumper overzicht te kijken en dat zijn er maar een paar en geen een is storend dat ie er op zit. hooguit de Over voltage Jumper maar die zit er op voor als je een Palamino gebruikt ipv een Throughbred ivm de hoger voltages die je kan gebruiken voor de Palamino. die hoef je ook maar een keer goed te zetten het grote punt wat ik tegen Asus had was naast de prijs altijd de overvloed aan jumpers en te weinig mogelijkheden in de bios. De overvloed aan jumpers zijn weg. (kijk maar in de handleiding) en de mogelijkheden in de Bios zijn uitgebreid. Kijk maar in de Reveiw op www.tomshardware.com Hier het overzicht van de jumpers: [b:948367622c]1.[/b:948367622c] [i:948367622c]Keyboard power [/i:948367622c] die staat standaard op disabled. als je die aan zet dan kan je pc opstarten door een druk op het toetsenbord mits je voeding dit ondersteund. [b:948367622c]2.[/b:948367622c] [i:948367622c]Vcore Over voltage[/i:948367622c] deze had van mij wel in de Bios gemogen. maar ja. deze stel je ook maar 1x in. default is Vcore range van 1,5volt naar 1,85. als je de jumper om zet dan gaat ie van 1,7 naar 2,05. leuk voor OCers. maar de normale gebruiker kan ze Palamino of Throughbred zonder aanraken van de jumper in ze pc drukken. [b:948367622c]3.[/b:948367622c] [i:948367622c]USB device Wake up[/i:948367622c] Een jumper om er voor te zorgen dat je pc uit zijn slaap stand komt door een USB apparaat te gebruiken. niet echt verveldend die jumper dacht ik zo. [b:948367622c]4.[/b:948367622c] [i:948367622c]Clear Cmos [/i:948367622c] Een hele belangrijke jumper :) [b:948367622c]5.[/b:948367622c] [i:948367622c]Wpci_Usb setting[/i:948367622c] deze is voor als je een Asus Wireless lan kaart heb en wake on lan wilt gebruiken via die kaart. dat waren ze. alle 5.. nou dat waren veel jumpers. en allemaal erg storend zeg.. pffff Ik denk dat Asus nu eindelijk een keer een mooi bordje op de markt heeft gebracht voor veel gebruikers en met veel mogelijkheden (USB 2.0, RAID, Serial Ata, Fire wire, Gigabit Lan, etc etc) Enige klacht is de prijs nog maar die valt ook nog wel mee. Uiteraard blijft het zo dat andere moederbord bakkers ook erg mooie bordjes hebben met de KT400 chipset met de zelfde features[/b]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...