Ga naar inhoud

USB detectie op MSI K7T 266 Pro


Aanbevolen berichten

Ik krijg op m'n systeem de usb poorten niet goed geinstalleerd. De printer (epson stylus photo 810) doet het prima maar m'n Logitech Joystick (wingman extreme 3d) weigert iedere dienst. Zelfs als ik hem aansluit op de ingang waar eerst de printer zat. In eerste instantie ziet windows hem wel, geeft ook de status: oke, maar als ik hem wil calibreren komt er geen reactie, of alleen de eerste instellingen en dan geeft hij: besturing niet aangesloten. Misschien dat een bios-update een oplossing zou zijn, ik heb al wel de laatste via-drivers geinstalleerd. Het probleem bestaat zowel op een "oude" harddisk als op een hele nieuwe met een kale w98 installatie. (MSI k7t266 pro, amd athlon 1400, w98se. De joystick heeft altijd goed gewerkt en draait op een ander systeem prima.)
Link naar reactie
Al de nieuwste [url=http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRID=316&contentid=5017&countryid=12&languageid=1][b:c3d7ffd7e6]drivers[/b:c3d7ffd7e6][/url] geprobeerd. Zo ja, heb je [url=http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx81.asp][b:c3d7ffd7e6]DirectX[/b:c3d7ffd7e6][/url] 8.0 of hoger al geinstalleerd. Zo ja, kijk [url=http://www.logitech.com/index.cfm?page=support/products/details&CRID=316&CONTENTID=5017&countryid=12&languageid=1][b:c3d7ffd7e6]hier[/b:c3d7ffd7e6][/url] dan voor meer antwoorden.
Link naar reactie
heb je de USB apparaten op de juiste manier geinstalleerd en aangesloten. Er is op een van deze forums een recentelijk issue over USB apparaten. Daar komt oa ter sprake hoe men zelf de installatie om zeep helpt omdat men geen RTFM doet 8) en ook hoe het komt dat je nooit de juiste drivers geinstalleerd krijgt topic staat bij anders hardware : USB software succes :wink:
Link naar reactie
ODF: Heb DirectX 8.1 al geinstalleerd. Bosje:Topic was niet echt een antwoord op m'n probleem, ik heb op een vorig moederbord nooit problemen met de usb-poorten gehad, hoe ik de drivers ook installeerde. Heb de nieuwste drivers van Logitech gebruikt. Het is wel zo dat het inderdaad verschil kan maken of je eerst de drivers installeerd of eerst het apparaat aansluit. M'n Epson scanner geeft in de gebruiksaanwijzing inderdaad dat je eerst de drivers moet installeren en dan pas de scanner aansluiten terwijl m'n Epson printer het precies andersom wil. Ochem@n: ben nu de filterdrivers aan het downloaden, ben benieuwd of het helpt.
Link naar reactie
Kijk ook bij Logitech en Epson als er updates zijn mbt tot hun apparaten Kijk als ze een FAQ hebben, vooral die logitech. Op een Compaq E300 heb ik een gek probleem, Er zijn 2 HP USB printers open en die raakt ie soms kwijt. HP weet vh probleem, maar ze kunnen nog geen fix producerent, zal wel aan USB voeding liggen etc... I.c.m een Microsftw USB-Gamepad wil de compaq soms niet altijd opstaren. (ook een beken Compaq probleem vanaf windows95, waar ze nog steeds geen oplossing voor hebben) Workaround : Gamepad is geinstalleerd. : ik sluit hem pas aan als ik hem ga gebruiken (heb ik toch nog lol van USB). Het is niet hetzelfde probleem, maar het kan je misschien helpen
Link naar reactie
Logitech heeft een support page met een aantal procedures om problemen op te lossen met usd en K7T266 mobo's. Helaas: geen resultaat. De usb-patch van via heeft ook geen effect, er is ook een beta-versie van een nieuwe patch: geen effect. Die nieuwste patch is ook downloadbaar van de MSI-site maar heeft ook niet het gewenste resultaat. Nu probeer ik de joystick aan te sluiten via de game-port, maar daar wordt hij niet herkend (in het config-scherm/gaming options). Hoe krijg ik hem via die poort aan de praat????
Link naar reactie
Als ik goed gelezen heb gebruik je windows98. Ga bij Bill Gates zijn downloadcenter kijken, kies voor Win98 en USB en er komen minimaal 2 USB patches (.sys) tevoorschijn. Verder kom je ook USB 2.0 drivers tegen. Niet dat het de oplossing zal zijn, maar je weet nooit. Zelf heb ik zon USB patch geinstalleerd en een fout waar HP nog steeds niet uit is treedt nu slechts incidenteel op. Try it, het schaadt niet en wie weet is ie opgelost 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...